Tar dere dette ennå eller slutta? Var jo noe snakk om at det var bra å fortsette helt til fødsel men andre mener noe annet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ikke for å virke streng.. men dere tar vell ikke tran i tillegg?? Eller annen omega 3 med A og D vitaminer i.. isåfall ta en halv skje av begge og ikke en av hver.. kan få overdose og det er ikke bra.. jobbet tidligere en god stund med omega 3, og fikk se mye.. er ikke ofte det skjer menTar ikke folat tablettene lengre.
Men tar Sana sol, som det er folat isønnen min liker den og har brukt den lenge, så vi tar den sammen hver morgenen
![]()
Fysj nei, her i huset har ikke tran tilgangIkke for å virke streng.. men dere tar vell ikke tran i tillegg?? Eller annen omega 3 med A og D vitaminer i.. isåfall ta en halv skje av begge og ikke en av hver.. kan få overdose og det er ikke bra.. jobbet tidligere en god stund med omega 3, og fikk se mye.. er ikke ofte det skjer men
Nei jeg vet, men måtte jo forhøre meg. Få som vet at man ikke må ta for mye.. fleste tenker at det er sunt og ikke noe mer enn dFysj nei, her i huset har ikke tran tilgang![]()
Det er ikke alle som bruker tran vet du ;-)
Jeg synes det er det vondeste som finnes av slike ting, det har jeg gjort siden jeg var liten, så jeg prakker ikke på sønnen min det der. Fysj... Det å ta vitaminer etc skal være en positiv ting tross alt![]()
Sant nokNei jeg vet, men måtte jo forhøre meg. Få som vet at man ikke må ta for mye.. fleste tenker at det er sunt og ikke noe mer enn d![]()
Ikke for å virke streng.. men dere tar vell ikke tran i tillegg?? Eller annen omega 3 med A og D vitaminer i.. isåfall ta en halv skje av begge og ikke en av hver.. kan få overdose og det er ikke bra.. jobbet tidligere en god stund med omega 3, og fikk se mye.. er ikke ofte det skjer men

Er det ikke anbefalt å ta 200*måleenhet jeg ikke finner på tastaturet*? Mens for gravide i første trimester er det anbefalt 400*samme måleenhet*?Folat er et tilskudd som er anbefalt kvinner og menn uavhengig av graviditet.
De som er interessert kan lese mer om fordelene her:
http://omhelse.com/kosthold-og-ernaring/fordeler-med-folat.php
Er det ikke anbefalt å ta 200*måleenhet jeg ikke finner på tastaturet*? Mens for gravide i første trimester er det anbefalt 400*samme måleenhet*?
I vanlig kosttilskudd som B- eller multivitamintabletter er det 200. Holder det ikke å ta det gjennom svangerskapet?
Jeg fikk sterkere negler av folat (eller kanskje av B-vitamin i det hele tatt) og spurte derfor om jeg kunne fortsette med det etter første trimester. Både gynekolog, jordmor og lege sa nei. De sa ikke at det var farlig, og frarådet det ikke, merk var enige i at det ikke var nødvendig og at jeg gjerne skulle slutte, hvertfall i uke 14. Om jeg hadde flere tabletter igjen kunne jeg gi dem til noen andre..