Bekkenløsning

Dyvna81

Forelsket i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Har vært plaget med ryggen/bekkenet før også, men nå har jeg fått skikkelig vondt i korsryggen/bekkenet og går ned på hoften. Var hos kiropraktor flere ganger og det hjelper litt. Prøver å trene litt hjemme og. Men løfter jo lillegutt som veier ca.7 kilo nå og har mye belastning. Er det flere som er plaget av bekkenløsning etter fødselen og hva gjør dere for å bli bedre?

Ja jeg er forsatt veldig plaget [emoji53] den ene hofta mi er veldig vond, og bak i korsryggen. Går som en krok når jeg akkurat har reist meg. Hvis jeg har gått litt mye i løpet av dagen, hender det jeg våkner av at det verker om natta[emoji20] går til fysio og trener 2 ganger i uka med fysio. Syntes det nesten bare har blitt verre nå, men som du sier så er det jo mye bæring nå, så kroppen får jo aldri tid til å komme seg helt heller [emoji53] men håper virkelig at det blir bedre snart.
Det er ikke noe trening du kan være med på da? Jeg syntes det er mye lettere når jeg må ut av huset og når det er noe som presser meg litt[emoji4]

Gå til fysioterapeut i stedet, det er mye lurere. ;)
Du har rett til gratis fysioterapeut 6 mnd etter begynt behandling etter fødselen, så kom deg til legen og få en henvisning.

Sjekk muligheten for varmtvannstrening også.

God bedring! <3

Du har rett til gratis fysioterapeut 6 mnd etter begynt behandling etter fødselen, så kom deg til legen og få en henvisning.

God bedring! <3
Nye regler fra januar i år. Ikke rett på gratis behandling lenger[emoji53] men behandling blir kanskje billigere med henvisning.. jeg betaler ikke så mye, og syns uansett det er verdt pengene hvis det hjelper [emoji4]

Nye regler fra januar i år. Ikke rett på gratis behandling lenger[emoji53] men behandling blir kanskje billigere med henvisning.. jeg betaler ikke så mye, og syns uansett det er verdt pengene hvis det hjelper [emoji4]

Ah, da lærte jeg noe nytt i dag, takk! :)

Det er uansett "bare" en egenandel da, og da får man jo frikort etterhvert, og det er jo bedre det hvis man trenger mange behandlinger, enn å måtte betale mer selv når de 6 mnd har gått ut. :)
Jeg er enig med deg; det er verdt det! :)

Jeg synes det er håpløst med fysioterapeut, etter forrige svangerskap fikk jeg samme problem og fikk henvisning for fysio hos kiropraktoren. Leverte den og ventet i flere måneder, når de tok kontakt til slutt, var det rett da jeg skulle reise hjem til Bulgaria for 3 måneder og det ble ingenting av det. Da jeg kom hjem måtte jeg gå hos en annen fysio og betale selv :( det ble kjempedyrt... Nå har jeg tatt kontakt med den samme fysio men har har flyttet :( skulle gi nummeret mitt til en kollega, who knows når de skal kontakte meg... Så sitter her å prøver så godt jeg kan å trene hjemme.

Ah, da lærte jeg noe nytt i dag, takk! :)

Det er uansett "bare" en egenandel da, og da får man jo frikort etterhvert, og det er jo bedre det hvis man trenger mange behandlinger, enn å måtte betale mer selv når de 6 mnd har gått ut. :)
Jeg er enig med deg; det er verdt det! :)
Rakk nemlig akkurat å få levert henvisningen min, så fortalte fysio om de nye reglene[emoji34] men det går fort opp til 2000, og da er det jo gratis etterpå[emoji3]

Gjelder de nye reglene når man er gravid også? Skikkelig teit regel i grunn, men lite å gjøre med det.

Har vært plaget med ryggen/bekkenet før også, men nå har jeg fått skikkelig vondt i korsryggen/bekkenet og går ned på hoften. Var hos kiropraktor flere ganger og det hjelper litt. Prøver å trene litt hjemme og. Men løfter jo lillegutt som veier ca.7 kilo nå og har mye belastning. Er det flere som er plaget av bekkenløsning etter fødselen og hva gjør dere for å bli bedre?
Går til fysio her å. Har vært til legen tatt blodprøver og røntgen grunnet smerter. Men ser ut til at det er en blanding av bekken/rygg og hormonell utløst vondt i ledd. Håper det blir bedre når jeg slutter å amme. Og i mellomtiden trener jeg core med fysio.

Skal hos fyiso nå på mandag og håper at det skal hjelpe. Har ikke vondt hele tiden og da er det fort gjort å glemme at jeg har hatt det så dårlig. Løfter tungt hele dagen lang på grunn av er alene hjemme med 2 barn nå. Håper virkelig at fysio skal hjelpe meg.

God bedring! <3

Har man krav på det??? Kan man da velge hvilken fysio man vil? Jeg sliter også skikkelig!
Lillemor går til manuellterapeut og ho sa man måtte betale 200 kr hos fysio der med bekkenplager :(

Har man krav på det??? Kan man da velge hvilken fysio man vil? Jeg sliter også skikkelig!
Lillemor går til manuellterapeut og ho sa man måtte betale 200 kr hos fysio der med bekkenplager :(

Jeg lærte her om dagen at man ikke lenger får dette dekket, men at det nå går under frikortordningen, og da får man det jo gratis etterhvert, så det er jo fint. :)

Jeg lærte her om dagen at man ikke lenger får dette dekket, men at det nå går under frikortordningen, og da får man det jo gratis etterhvert, så det er jo fint. :)

Det var det jeg hørte nå også..men jeg fikk det gratis i hele svangerskapet.. :p

Det er vel to forskjellige ting når man er gravid og utenom, tror jeg. Uansett er det jo verdt det. :)

Er helt klar over at det er forskjell på å være gravid og ikke ;) var derfor jeg spørte!

Skal hos fysio i dag og skal spørre :) men er sikkert bare for gravide.

Back
Topp