Babyer som gulper mye og fast føde

Takk for alle svar, hadde ikke tenkt på mat som kan farge av så vi venter nok med gulerøtter osv [emoji4]

Håper på det beste og forvente at det ikke blir bedre, skal til hs på onsdag så kommer også til å høre med henne, vet hun forventer at vi begynner med måltid mens vi er på ferie men godt å høre deres erfaring med det

Ok, var det refluks da?

Vi var aldri inne til undersøkelse/pH-måling, men hun gulpet konstant og i store mengder. Etter absolutt alle måltid. Vet ikke hva som skal til for å kvalifisere som refluks?

Ser dere skriver om mat og farge på klær.. vi kunne ikke ha noen lyse klær for å si det sånn, alt setter merke.

Vi var aldri inne til undersøkelse/pH-måling, men hun gulpet konstant og i store mengder. Etter absolutt alle måltid. Vet ikke hva som skal til for å kvalifisere som refluks?

Ser dere skriver om mat og farge på klær.. vi kunne ikke ha noen lyse klær for å si det sånn, alt setter merke.
05076df295c38901316ed46858846b5e.jpg

Om barnet er fornøyd gjør de ikke noe da, tror ikke det er grunnen til gulpingen her men hadde hvert interessant å vist om de som slet med gulpingen etter introduksjon til mat hadde refluks eller ikke [emoji4]

05076df295c38901316ed46858846b5e.jpg

Om barnet er fornøyd gjør de ikke noe da, tror ikke det er grunnen til gulpingen her men hadde hvert interessant å vist om de som slet med gulpingen etter introduksjon til mat hadde refluks eller ikke [emoji4]

Hun la godt på seg, sov utrolig godt og var tilfreds, så da antar jeg at det "bare" var gulp.
Men jeg har enda til gode å møte noen som gulper like mye som hun gjorde :p

Nr to hos oss gulpet også mye, men ikke sammenliknet med nr 1. Nå venter vi spent på nr 3... og kanskje kommer vi til å angre på den nye sofaen.

Hun la godt på seg, sov utrolig godt og var tilfreds, så da antar jeg at det "bare" var gulp.
Men jeg har enda til gode å møte noen som gulper like mye som hun gjorde [emoji14]

Nr to hos oss gulpet også mye, men ikke sammenliknet med nr 1. Nå venter vi spent på nr 3... og kanskje kommer vi til å angre på den nye sofaen.
Kanskje lurt å kjøpe madrasser beskyttelse fra IKEA og ha under dere på sofaen i tilfelle det blir en gulper men håper dere slipper det nå [emoji4]

Min fortsatte å gulpe frem til han var ca 8 mnd. Da sluttet det plutselig av seg selv over natta

Nr 1 gulpa masse frem til 1 år. Så litt mindre i ett års tid. Så å si slutt på gulping etter 2 år. Men hadde veldig lett for å gulpe og det var det ikke slutt på før hu ble rundt 7-8 år faktisk. Så hu noe som hu syns var ekkelt, gulpa hu med en gang.

Hu er i dag snart 11 år da. [emoji14]

Jo, egg er bra. Mange endringer i anbefalingene. Men lurt å begynne med eggeplomme og innføre eggehviten litt senere, iallefall hver for seg :)
Ok, lenge siden mine var så små [emoji6]
Men jeg trodde egg var noe man burde vente med pga allergi.
Yngste her fikk iallefall påvist eggallergi da hun var 9 mnd, selv om jeg hadde spist egg i kosten og ammet.
Er vel forsåvidt hviten som er allergenet.

Ok, lenge siden mine var så små [emoji6]
Men jeg trodde egg var noe man burde vente med pga allergi.
Yngste her fikk iallefall påvist eggallergi da hun var 9 mnd, selv om jeg hadde spist egg i kosten og ammet.
Er vel forsåvidt hviten som er allergenet.

De har snudd helt når det kommer til dette. De anbefaler å innføre tidlig for å unngå allergi. Dette gjelder det meste bortsett fra honning såklart :)

Takk for link.

Yngste her er allerede 4.5 år, så ikke lest nye anbefalinger for spedbarn [emoji6]

Da er det jo blitt mer fritt fram skjønner jeg, og det er jo bra. Men jeg er iallefall glad vi var forsiktige med frøkna, hun kunne fort fått større plager enn hun hadde hvis hun hadde fått egg direkte selv. Var reaksjoner nok når hun fikk via meg.

Det er jo som det stod i utklippet her og, at man vet jo ikke hvem som vil reagere og ikke, og jeg tenker at noen matvarer er mer "skumle" enn andre å teste ut for tidlig siden de kan gi alvorlige reaksjoner.
Men heldigvis kan man fint bestemme selv hva man vil introdusere når [emoji6]

Back
Topp