Litt bekymret....

Høstbaby2017<3

Flørter med forumet
Oktobergull 2022
Hei:)

Jeg har vært utrolig dårlig helt siden 4+2. Ømme bryst, stilkkinger i bryst, trøøøøøtt, menssmerter, og en enorm kvalme døgnet rundt og oppkast mange ganger for dagen. I dag er jeg 8+1. I går skjedde deg noe...alt, absolutt alt av symptomer forsvant. Ikke antydning til ømme pupper i det hele tatt, jeg er ikke kvalm. Er noe galt her? Burde jeg oppsøke lege? Ingen blod. Har ikke vært på ul eller kontroll hos lege. Kun innom på samtaler hos lege for sykemelding siden kvalmen var så forferdelig.
Blir litt bekymret for om embryoet kanskje er dødt? :-(

Du treng nok ikkje bekymre deg, det er heilt normalt at symptoma avtar rundt veke 12, og for mange skjer det lenge før eller etter òg :) Sjølvsagt ringer du lege om du er svært bekymra for er berre profesjonelle som kan sei noko sikkert! Men pleier sjeldan å vere noko gale så lenge ein ikkje blør eller har smerter :) Når skal du eventuelt på kontroll neste gang? Eg personlig ville nok vert stressa og nervøs sjølv, men om ikkje det er lenge til neste kontroll hos lege eller jordmor kan du jo sjå det litt an og helder nyte å vere symptomfri ei lita stund? :)

Hmmm når jeg hadde ma forsvant ingen av mine symptomer...
Men om du er bekymret, ring lege eller privat ultralyd så får du nok svar. Skjønner at du er bekymret, men tror det er normalt at sympotomene kan svinge innimellom :)
Håper alt ordner seg <3
Stor klem

Ville ha ringt legen jeg også, hjelper ofte å få noen beroligende ord derfra [emoji4]
Er helt sikkert bare normalt at symptomene kommer og går litt som de andre også sier her. Men forstår at du blir nervøs, hadde reagert på akkurat samme måte selv.
Går nok bra ska du se [emoji4]
Stor klem [emoji173]

Jeg hadde bare symptomer den uken mellom 3-4. Nå har kun litt sur mage hver dag og dets it. Men d er alltids lov å ringe for å ta en 5 minutts sjekk på sykehuset.

Kvalmen min ble også plutselig mye bedre for to dager siden, da var jeg 8+0. I følge en av appene jeg har er det vanlig å få mindre symptomer i denne uka fordi morkaka overtar mer av hormonproduksjonen, eller noe sånnt :)

Hei:)

Jeg har vært utrolig dårlig helt siden 4+2. Ømme bryst, stilkkinger i bryst, trøøøøøtt, menssmerter, og en enorm kvalme døgnet rundt og oppkast mange ganger for dagen. I dag er jeg 8+1. I går skjedde deg noe...alt, absolutt alt av symptomer forsvant. Ikke antydning til ømme pupper i det hele tatt, jeg er ikke kvalm. Er noe galt her? Burde jeg oppsøke lege? Ingen blod. Har ikke vært på ul eller kontroll hos lege. Kun innom på samtaler hos lege for sykemelding siden kvalmen var så forferdelig.
Blir litt bekymret for om embryoet kanskje er dødt? :-(
Det samme skjedde med meg for en uke siden. Jeg dro til legen og fikk målt hcg som har fortsatt å stige. Puppene har blitt litt ømme igjen, også stikker det litt nå og da der nede. Bortsett fra det merker jeg ikke stort til at jeg er gravid. Jeg skal jeg ha tul på tirsdag for å stresse litt ned. Hører med til historien at jeg mistet mitt første og forrige svangerskap. Er litt ekstra hysterisk nå.. Jeg fikk samme beskjed av legen som de har skrevet her sier. Vanlig at symptomer kommer og går og vanlig å ikke ha så mye symptomer også :) når du heller ikke har hatt smerter eller blødning, som legen sa til meg og, så er nok alt som det skal være. [emoji4]

Og plutselig kommer symptomene tilbake verre enn noen gang. Jeg svingte ekstremt mye sist.
Tror nok ikke det er noe å bekymre seg for sålenge du uke har symptomer på det motsatte, blødninger og smerter :)

Kvalmen min ble også plutselig mye bedre for to dager siden, da var jeg 8+0. I følge en av appene jeg har er det vanlig å få mindre symptomer i denne uka fordi morkaka overtar mer av hormonproduksjonen, eller noe sånnt :)

Samme her, akkurat 8+0 ble jeg med ett mye bedre

Godt å høre at det ikke bare er meg. 8+3 idag og føler meg mye bedre. Liker det ikke, føler det er for tidlig å bli bra... Hmm.. men det er vel bare normalt da :)

Det kom tilbake etter to dager opphold. Kvalm og opplakast som aldri før! Så da er det vel naturlig at det svinger litt.

Var på tidlig ul, fikk se en pitteliten kropp og hjerte som slo. 23mm lang

Jeg prøvde å gå en tur ned Akerselva i går. Endte opp med å finne en buss hjem igjen. Har så sur mage

Back
Topp