Vektoppgang:(

mp86

Blir kjent med forumet
Hei. Var så utrolig flink med kost og trening før graviditeten. Men mistet all energi og har hatt null overskudd etter jobb hele graviditeten. Itilegg har jeg spist hyppig for å holde kvalmen unna. Borte nå heldigvis. Men har virkelig ikke hjulpet på og har vært en dårlig kombinasjon iforhold til Vektoppgang. Veide meg i mårrest. Har grudd meg sååå lenge men var nødt å krype til korset siden det er jordmor time i morgen.... altså 10 kg er kommet på igjen. 10 kg jeg kjempet så inni hampen for å bli kvitt. Føler meg ikke attraktiv lenger og har ikke noe lyst å handle klær. Kjedelig for jeg syntes selv jeg var kjempe flott og vakker forrige graviditet. Og mente ihvertfall selv at jeg hadde den dær gravid gløden.... Denne gangen føler jeg meg rett og slett fæl:( er bare i uke 23 og er redd jeg skal bli myye tyngre før lillemor er ute.

Håper på litt energi og nattesøvn så man kan klare å trene litt igjen. Flere som føler det på samme måte? Kjenner jeg virkelig kunne tenkt meg å gått ned noen få kg på en trygg og god måte. Men får heller bare prøve å bli flinkere med kosten fremover.

Dagens utblåsning!!!!!!!

Jeg har selv godt opp over 10 kg, og er i uke 24 idag. Syns det er ganske mye,
men for å være helt ærlig så bryr det meg der sola ikke skinner...
Var også kjempe flink med kosthold og trening før graviditet, men har ikke fått trent nå pga bekkenløsning. Gleder meg SÅ til jeg kan trene igjen! Jeg spiser mye mat, men prøver å få meg i frukt/grønnsaker gjennom hele dagen.
Det er en grunn til at du har lagt på deg, du kan ikke noe for kvalme og uvelhet. Så jeg håper ikke du skylder på deg selv for det. Lett for meg å si, men jeg har jo tross alt gått opp over 10 kg selv, men tenker at sånn får det bare være!
Håper du kan snu tankegangen din til noe positivt, du har masse av tid resten av livet på å finne formen din igjen. Dette varer bare 9 mnd ☺️

Jeg har gått opp 8 kg (23+5) og liker det absolutt ikke. Jeg gikk opp nærmere 30 kg med de 2 andre, og jobbet hardt for å gå ned igjen. Jeg må kontinuerlig tenke på hva jeg putter i meg, for jeg legger på meg bare jeg ser på en sjokolade :confused: Sa det til jordmor at jeg tror jeg ALDRI har spist så lite godteri og sjokolade som nå i graviditeten :wacky:

Jeg har også bekkenløsning og betennelse i hoftene, så trening blir det lite av. Er med på bassengtrening én gang i uka, og prøver å gå en liten tur hver dag. Så må jeg bare satse på at jeg klarer å få bort preggiskiloene etter fødselo_O

Hei du. Husk at det er MYE vann. Mtp at du kanskje spiser litt mer usunt nå så får du mye salt i deg som binner vann!
Jeg har født to ganger tidligere, og med begge to la jeg på meg ca 25kg (er normalvektig og høy). Det er i følge alle artikler og fagpersonell MYE.
Nå er jeg i uke 26 og har lagt på meg 12 kg allerede! Men jeg vet at så lenge fokuset ditt er der det skal være, du ER gravid. Du skal IKKE tenke på å slanke deg nå, og du skal NYTE graviditeten din.
Når babyen kommer skal du NYTE babyen din. Dersom du klarer å amme skal du fokusere på sunn mat og NOK mat for å holde melkeproduksjonen oppe. For babyen din! :)
Kiloene du har fått på deg de forsvinner. Jeg lover deg. Stress får forøvrig ikke kiloer til å forsvinne.

Hei du. Husk at det er MYE vann. Mtp at du kanskje spiser litt mer usunt nå så får du mye salt i deg som binner vann!
Jeg har født to ganger tidligere, og med begge to la jeg på meg ca 25kg (er normalvektig og høy). Det er i følge alle artikler og fagpersonell MYE.
.

He he leste journalen min fra forrige gang, og der stod skrevet av legen "overvektig p.g.a høyt kaloriinntak" :smiley-ashamed005
Jeg hadde utrolig mye vann i kroppen, og havnet på 3++++ i ødem på helsekortet, så var vel en blanding av inntak og vann ;)

He he leste journalen min fra forrige gang, og der stod skrevet av legen "overvektig p.g.a høyt kaloriinntak" :smiley-ashamed005
Jeg hadde utrolig mye vann i kroppen, og havnet på 3++++ i ødem på helsekortet, så var vel en blanding av inntak og vann ;)
Hadde du høyt kaloriinntak da? Sa de noe om svangerskapsforgiftning?

Jeg pleier å gå opp over 20 kg hvert svangerskap, men ettersom jeg har et sunt og normalt kosthold tror jeg dette er kroppens måte å spare til barseltiden.
Jeg er normalt slank til vanlig, men som gravid føler jeg meg som en tønne :joyful: Men dette får vi ta helt med ro - det er bare noen få måneder igjen og bare man spiser noenlunde sunt så synes jeg ikke man skal stresse med trening og vektnedgang disse få månedene av livet :-)

Jeg er også på veg oppover.. Er ikke alltid så flink med kostholdet eller trening. Syns det er vanskelig nå om vinteren og være i bevegelse når det er så variert vær og temperatur. Føler ikke for å melde meg inn i treningssenter heller, blir nok brukt mindre enn planlagt. Har nå gått opp 8-9 kg (er i uke 21). Og det er noe jeg frykta før jeg ble gravid. Det er noe som de fleste syns er ubehagelig.. Men så lenge ungen har det bra, så er det viktigst. Men må bare gå inn i meg selv og kutte ned på søtsakene og prøve å bevege meg litt. Vi er fine alle sammen, med verdifull last❤

Jeg føler meg på samme måte. Var hos jordmor denne uken og vekten viste 16 kg opp og jeg er bare i uke 25! Huff, det føles ikke godt. Sist gikk jeg opp 32 kg, og hadde mistet nesten alt når eg kom hjem fra sykehuset. Hadde MASSE vann i kroppen og svangerskapsforgiftning. Men så lenge det kommer ut en frisk og rask gutt i april/mai, så får jeg bare brette opp armene og gå trilleturer til den store gullmedalje utover sommeren.

Da jeg gikk med førstemann så la jeg på meg 24 kg. Alt utenom 2-3 kg var borte da jeg kom hjem fra sykehuset. Og jeg var overvektig før jeg var gravid.

23+2 nå og 11 kilo opp ifølge vekten min. La på meg 17, 3 kilo totalt med første mann så er jeg spent hvor mye det blir denne gangen

Så godt å høre at det er mange av oss :-)

Enig!! Har selv slitt med dette at magen min blir fort stor. På jobben var de seriøse da de spørte meg flere ganger om jeg ikke skulle ha tvillinger.. :( Blir lei meg da vet dere! Men som 30åring med masse av livserfaring vet jeg at jeg ikke skal eller bør ta det til meg.
Spiser nok litt mer nå som jeg er gravid, pluss at jeg er sykemeldt og må sitte / ligge mye i ro. Det hjelper ikke på akkurat!
Men prøver å holde sukkerinntaket nede og kun til helgene. Lager mye smoothie av grønnsaker og bær og prøver å holde motet oppe.

Husker alle sa til meg at det kom til å fyke av på sykehuset, de ekstra kiloene - da jeg skulle før min første datter som 22åring.
Mista 6 av totalt 25 kg før jeg kom hjem.
Gikk ned resten ved hjelp av supersunn livsstil og fysisk aktivitet fra november til mai måned. Og jeg såg smashing ut. Så ikke fortvil dersom noen andre havner i samme båt. Alt er opp til oss selv etterpå. Vi skal være stolte som har født et menneske til denne verden <3

Uke 24, opp 14 kg - hvor skal det ende o_O Har gått opp litt over 20 kg i forrige svangerskap, men nå ligger jeg vel an til å gå opp mer enn det ;)

Prøv å ikke tenke så mye over vekten, og heller ha fokus på ett sunt kosthold, og unn deg noe godt inni mellom. Forrige svangerskap gikk jeg opp totalt 23 kg.
Denne gangen nå i uke 25 har jeg gått opp igjen 7 kg.
I forhold til sist gang orker jeg ikke tenke over hvor mange kg jeg går opp men har fokuset på ett sunt kosthold hvor jeg i helgene kan Skeie litt ut. Elsker sjokolade men prøver å la den ligge. Syns det er så mye fokus over vekt og hvor mye vi gravide går opp, og sist svangerskap gråt jeg hver gang etter å ha gått på vekten, fikk dårlig sjøltillit og bare følte meg ekkel. Så gikk jeg alle kg ned igjen i løpet av det første leveåret til jenta vår. Følg selvfølgelig med på svangerskap diabetes og slike ting som kan være medvirkende til vektoppgang ;)

Back
Topp