Dobbelttesten

Miamora

Glad i forumet
Septembergull'17
Andre som skal ta dobbelttesten? Eg skal pga alder, skal til legen på torsdag og få henvisning. Er det fritt sjukehusvalg på den? Eg høyrer egentlig til St.Olav, men vil mykje heller til Haukeland.. For det er vell bare dei store sjukehusene som utfører denne? Eller?

Andre som skal ta dobbelttesten? Eg skal pga alder, skal til legen på torsdag og få henvisning. Er det fritt sjukehusvalg på den? Eg høyrer egentlig til St.Olav, men vil mykje heller til Haukeland.. For det er vell bare dei store sjukehusene som utfører denne? Eller?

Jeg skal også ta den. Har fått innkalling til SUS neste uke, da er jeg i uke 8. Er vel fritt sykehusvalg på alt, tror jeg. [emoji4] Tror det er bare de store sykehusene som utfører den, ja.

Fra nhi.no:

"De institusjonene som tilbyr fosterdiagnostikk, herunder også dobbeltest, skal være godkjent for dette formålet. Før fosterdiagnostikk skal paret ha tilbud om informasjon rundt de aktuelle tilbudene. Det betyr at testen per i dag gjøres i Tromsø (Universitetssykehuset i Nord-Norge), Bergen (Haukeland Universitetssykehus), Trondheim (St.Olavs Hospital) og Oslo (Rikshospitalet, Ullevål)."

Tror ikke det kan være helt oppdatert siden jeg er innkalt til SUS, men...

Jeg skal også ta den. Har fått innkalling til SUS neste uke, da er jeg i uke 8. Er vel fritt sykehusvalg på alt, tror jeg. [emoji4] Tror det er bare de store sykehusene som utfører den, ja.
Uke 8 alllerede, så tidlig? Her går ikkje sambuaren på fri (offshore) før 8 feb, håpte å kunne ha time når han er heime slik at vi slepp å fortelle familien om graviditeten så tidlig pga barnevakt..

Jeg skal til Århus og ta den, i uke 11-14.

Synd du retta opp denne med ahus.. ellers kunne jeg fulgt deg til århus. Sånn DM12 tur:)
Var veldig glad for roadtrip med mannen til Oslo, men kanskje jeg skulle tatt han med til Danmark i stedet [emoji23][emoji23]

Jeg skulle ta den da de oppdaget MA, og du må ha fullgått 12 uker for å ta den, fikk vi beskjed om på st.olavs. Vi skal ta den nå når vi har fullgått 12 uker nå.

Jeg skulle ta den da de oppdaget MA, og du må ha fullgått 12 uker for å ta den, fikk vi beskjed om på st.olavs. Vi skal ta den nå når vi har fullgått 12 uker nå.
Så rart at du ikkje får ta den før i vk 12 når Marikken får ta den i vk 8? Trudde at en burde vere mest mulig nær vk 10 for å mest nøyaktig resultat?

Det er vel akkurat i uke 12 de kan se nakkefolden, er det ikke?

Back
Topp