Familievernkontoret...

Hun spurte forsiktig etter hva de kunne gjøre og om dette var tilfellet da hun har opplevd i nær vennekrets der bv og fvk tok parti med xsamboer til en veninne.Han er desverre psykopat og flink og snakke for seg og holdt på og få omsorgsretten for barna på grunn av at fvk ikke trodde på moren.Dette har jo heldigvis blitt slutt på da hun endelig fikk litt mer bevis på hva som foregikk.

Hun spurte forsiktig etter hva de kunne gjøre og om dette var tilfellet da hun har opplevd i nær vennekrets der bv og fvk tok parti med xsamboer til en veninne.Han er desverre psykopat og flink og snakke for seg og holdt på og få omsorgsretten for barna på grunn av at fvk ikke trodde på moren.Dette har jo heldigvis blitt slutt på da hun endelig fikk litt mer bevis på hva som foregikk.

Takk. Da skjønner jeg bakgrunnen for spørsmålet. Da svarte de nok på generelt grunnlag :)

Er nok bare jeg som ikke er så flink og forklare.Er bare bekymret og ville undersøke om noen visste noe om dette ♡
Er nok veldig generelt hs, litt som når vi var på foreldremøte i bhg var de pliktig til å si ifra at de er pliktigw til å melde til barnevernet om de mistenkte omsorgssvikt. Veldig generelt og ikke noe å bekymre seg for!

Jeg tenker at akkurat dette de sliter med er det familievernkontoret er til for. Hjelpe til med megling i parforhold, og råd om hvordan de skal løse det. Jeg skjønner på en måte frykten hennes, for mange er så uvitende til barnevernet at de kan tro på enkelte som står frem i media og stempler dem som barnerøvere. Men det er de altså ikke, det skal mye til for bv griper inn og henter barn, de gjør det ikke bare fordi forholdet skranter

De har meldeplikt dersom det er noe de anser som omsorgssvikt. Familievernkontoret er pålagt å si dette til alle som kommer inn til dem.
Så med mindre det er noe hakkende gale fra foreldrenes side overfor barna så er det ingenting å tenke på :)

Familievernkontoret har meldeplikt til barnevernet. Det trenger IKKE være ensbetydende med at de mener det forekommer omsorgssvikt i hjemmet. Veldig mange opplever tunge stunder og vanskelige perioder og det er da det er så fint med barnevernet! De kan bidra og bistå med råd, veiledning og hjelp.
Det er synd at folk flest tror at barnevernet er ute etter å fjerne barna fra hjemmet, for det de ønsker, er at barna skal ha det best mulig og det aller helst hjemme hos foreldrene sine! Er det omsorgssvikt eller rusmisbrukere er nok saken litt annerledes, men ellers vil de helst hjelpe barna og familien der de er :)

Barnevernet kan òg vere VELDIG støttande og gode å ha, om ho vil innsjå det eller ei. Takka vere barnevernet har søstra mi og mannen fått beholde hus og heim, dei hjalp dei med lån pga eine barnet deira er eit problembarn som har vert igjennom mykje og treng ein stabil heim.

Barnevernet har eit ufortjent stygt rykte på seg her til lands, dei tar aldri (i alle fall uhyre sjeldan) barn i frå foreldra sine med mindre det e svært god grunn for det. Problemet e at dei får ikkje lov å forsvare seg i media pga taushetsplikt så sure foreldre går ut å slenger drit :) Har sjølv vert i kontakt med barnevernet når eg var yngre, då hjalp dei mine foreldre å håndtere meg og snakke med meg pga mine adferdsproblem. Dei er veldig god hjelp i, om fvh skulle finne på å sende venninna di vidare til barnevernet sei ho må bere ta det med ro og ta til takke med all hjelp ho får :)

hahahaha ... det spørs nok desverre veldig på kontoret å hvem du møter
Eller hva man gjør. De anbefalte men ikke pålagte tingene de kommer med er en test for å se hvor intressert du er i å lære om barnet ditt. Desverre er det få som gjør som bv sier så lenge det er anbefalt. Jeg kjenner en far som ikke har noe særlig krav fordi han nekter å dra på foreldrekurs som de anbefalte ( ikke pålagt), ei mor som har mistet barnet sitt fordi hu ikke dro på mødre hjem som anbefalt ( ikke pålagt). Vi som foreldre må tenke på hva slags konsekvenser våre handlinger har for barna og bv syn på oss. Mener de at man kanskje trenger ett foreldre kurs så drar man med en gang.

Det skal mye til. Jeg har vært i rettsak mot barnefar fordi ham ruser seg. Jeg fikk barnet 10% mer på papiret så lenge ikke barnefar ruset seg når barnet er tilstede. #jævlanorge

Eller hva man gjør. De anbefalte men ikke pålagte tingene de kommer med er en test for å se hvor intressert du er i å lære om barnet ditt. Desverre er det få som gjør som bv sier så lenge det er anbefalt. Jeg kjenner en far som ikke har noe særlig krav fordi han nekter å dra på foreldrekurs som de anbefalte ( ikke pålagt), ei mor som har mistet barnet sitt fordi hu ikke dro på mødre hjem som anbefalt ( ikke pålagt). Vi som foreldre må tenke på hva slags konsekvenser våre handlinger har for barna og bv syn på oss. Mener de at man kanskje trenger ett foreldre kurs så drar man med en gang.

Dersom det foreldrene gjør ikke er "ille nok" så er det ikke noe bv kan gjøre dersom foreldrene ikke ønsker å ta imot hjelp.

Det skal mye til. Jeg har vært i rettsak mot barnefar fordi ham ruser seg. Jeg fikk barnet 10% mer på papiret så lenge ikke barnefar ruset seg når barnet er tilstede. #jævlanorge
Fy faen så tragisk!

Hvordan følges dette opp med at han ikke ruser seg med barnet tilstede? Hva slags form er han i på de rusfrie dagene da?

Det er ikke ille i dette tilfelle.Det er krangling,frustrasjon over familie som ødelegger forholdet deres og han som begynner og bli vel egoistisk i flekkene.Hun er sliten klar og fortvilet og er bare redd at noen skal tro hun ikke er en god nok mor...

Sikkert bare ment som et tips :) bv kommer ikke løpende fordi foreldrene krangler, men de vet mye om barn så det er sikkert ikke dumt å snakke med dem :)

Back
Topp