Bringebærbladkapsler

Keila

Flørter med forumet
Februarhjertene2017
Er det noen her som har tenkt å prøve slike kapsler? Jeg bestilte fra urtesenteret nettbutikk i går, kapsler a 385 mg pr.stk. forskning viser at det ikke er skadelig for fosteret, og at det kan styrke livmormuskelen slik at riene blir mer effektive, at den trekker seg sammen fortere etter fødselen og at den kan motvirke rifter og blødning.

Noen her med erfaring, eller som tar slike kapsler? Hvor mye tar dere pr.dag og når begynte dere?

:)

Tok det i begge mine forrige svangerskap fra ca. uke 34-35 og har hatt veldig greie, effektive fødsler og ingen plager i etterkant, så jeg tror jeg kommer til å bruke det denne gangen også. Ikke godt å si om det er pga dem, men i og med at jeg har så god erfaring fra tidligere og det ikke er skadelig for hverken mor eller barn, så tenker jeg at det er bare å kjøre på :)

Tar ikke kapsler men drikker bringebærblad te :)

Vurderte te jeg også, men kapslene er visst mer effektive har jeg lest, så da ble det kapsler. Men vurderer å trappe opp med et par tekopper om dagen fra og med 38/39. Spørst hvor drittlei jeg er :laughing002

Tok det i begge mine forrige svangerskap fra ca. uke 34-35 og har hatt veldig greie, effektive fødsler og ingen plager i etterkant, så jeg tror jeg kommer til å bruke det denne gangen også. Ikke godt å si om det er pga dem, men i og med at jeg har så god erfaring fra tidligere og det ikke er skadelig for hverken mor eller barn, så tenker jeg at det er bare å kjøre på :)

Forrige fødsel startet natt til lørdag, og ungen var ute 19.30 mandagskveld.... endte opp med at de tok vannet og satte drypp på meg på mandagsmorgen. Da hadde jeg brukt en hel helg på skarve 1 cm... jeg håper å få oppleve effektive rier denne gang, og at det blir unødvendig med stimulering. Og om fødselen kuttes ned med et døgn, skal jeg si meg fornøyd:)

Hvor mange kapsler tar du, og hvor mye mg er det i kapslene dine? Jeg ser solaray inneholder 400 mg og at man skal ta 2*3 pr.døgn. de jeg kjøpte inneholder 385 mg og man skal ta 2 stk i døgnet. Synes det virker så lite ift solarays, så jeg lurer på om det går bra at jeg følger døgndoseringen til solaray siden det er mindre mg i de jeg tar. Husker ikke merket.

Forrige fødsel startet natt til lørdag, og ungen var ute 19.30 mandagskveld.... endte opp med at de tok vannet og satte drypp på meg på mandagsmorgen. Da hadde jeg brukt en hel helg på skarve 1 cm... jeg håper å få oppleve effektive rier denne gang, og at det blir unødvendig med stimulering. Og om fødselen kuttes ned med et døgn, skal jeg si meg fornøyd:)

Hvor mange kapsler tar du, og hvor mye mg er det i kapslene dine? Jeg ser solaray inneholder 400 mg og at man skal ta 2*3 pr.døgn. de jeg kjøpte inneholder 385 mg og man skal ta 2 stk i døgnet. Synes det virker så lite ift solarays, så jeg lurer på om det går bra at jeg følger døgndoseringen til solaray siden det er mindre mg i de jeg tar. Husker ikke merket.
Mine rier startet så smått om morgenen i 07-tiden med begge to, og førstemann kom kl 20 om kvelden (kom på sykehuset med 5cm kl 1730) og andremann kom kl 17 om ettermiddag (kom på sykehuset med 7cm kl 1530).

Tror det var Solaray sin jeg tok, og den kommer jeg til å kjøpe denne gangen også. Tror jeg tok 2 om morgen og 2 om kvelden. Du kan jo se på innholdsfortegnelsen på de to, men skulle tro man kan ta like mange av den du har kjøpt som man kan av den fra helsekosten :)

Kan jeg spørre, hvor store er kapslene? Sliter litt med å svelge tabletter og gidder ikke bruke penger på de hvis de blir umulig å få ned.

Mine rier startet så smått om morgenen i 07-tiden med begge to, og førstemann kom kl 20 om kvelden (kom på sykehuset med 5cm kl 1730) og andremann kom kl 17 om ettermiddag (kom på sykehuset med 7cm kl 1530).

Tror det var Solaray sin jeg tok, og den kommer jeg til å kjøpe denne gangen også. Tror jeg tok 2 om morgen og 2

Tror det var Solaray sin jeg tok, og den kommer jeg til å kjøpe denne gangen også. Tror jeg tok 2 om morgen og 2 om kvelden. Du kan jo se på innholdsfortegnelsen på de to, men skulle tro man kan ta like mange av den du har kjøpt som man kan av den fra helsekosten :)

Jeg krysser fingra for at jeg får like effektive rier som du beskriver her, om ikke mer :)

Håper de kommer snart. De ble hvertfall sendt med posten i går formiddag!

Red: dobbelsitering

Kan jeg spørre, hvor store er kapslene? Sliter litt med å svelge tabletter og gidder ikke bruke penger på de hvis de blir umulig å få ned.
Det er litt størrelse på de, kanskje litt mindre enn omega3? Jeg syns de smakte litt rart, så måtte svelge fort. Men dette er snart 7 år siden, og jeg var så kvalm - så det kan ha hatt noe å si ;)

Har litt lyst å forsøke denne gangen også, så jeg vurderer det veldig :)

Har ikkje tenkt tanken... Forrige fødsel merket eg antydning til rier rundt 0310 og gutten er født 0642...

Kapslene er litt smalere enn en omega-3 kapsel, og ca like lang.

I natt var 2.natta ned b.kapsler innabords. Jeg tar 1×2 kapsler i døgnet. Og i natt har jeg hatt vonde menssmerter hele natt. I gårkveld var det full party i magen min, han turnet rundt og det stakk ut kroppsdeler over alt. Så det skjer jo noe, nok til at jeg blir litt nervøs. Jeg er jo bare i uke 34+3 nå. Så nå vurderer jeg å trappe ned til 1 kapsel i døgnet. Hvertfall frem til uke 36 eller noe. Vil ikke risikere å føde prematurt.

Begynte å ta kapsler i helgen. Er 35+1 i dag :)

Har tatt kapsler noen dager etter jeg så denne tråden her. Men merker ingen kynnere eller menssmerter, så lite action;)

Trenger ikke ta noe som helst hvis det blir som de to andre fødslene:D Ikke tatt noe for å fremskynde fødsel tidligere, gjør nok ikke noe nå heller:shy: Med sistemann skulle jeg bare på overtidskontroll på sykehuset kl 9.00, 11.17 var guttungen ute..:wideyed:

Bringebærblad tas ikke for modningens skyld eller for å fremskynde fødsel, men for å styrke vevet og muskulaturen i livmora så man kan få mer effektive rier, og at livmora trekker seg raskt tilbake etter fødsel :) I tillegg sier noen at det kan hjelpe mot rifter (jeg fikk ingen rifter under mine fødsler, men fikk et lite klipp begge gangene).

Tok sist gang og kommer til å ta denne gangen også:)
God erfaring med de!

Hvor mye tar dere og hvor langt er dere på vei? Jeg tar to*to kapsler i døgnet a'380 mg pr stk. Er i uke 35+6 i dag.

Hvor mye tar dere og hvor langt er dere på vei? Jeg tar to*to kapsler i døgnet a'380 mg pr stk. Er i uke 35+6 i dag.
Tar to kapsler á 400mg morgen og kveld. Er 35+4 i dag

Back
Topp