August16spire
Elsker forumet
Maks 3 1/2 time mellom hvert nattmåltid.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så lenge hun er fornøyd med å være oppe så lenge så er det jo egentlig bare greit. Lettere å komme seg ut på noe om kvelden. Her er det sånn at når klokken passerer 18 så er det full krig hvis lillegutt ikke er hjemme i sengen sin. Hverken vognen eller bilstolen er godt nok da. Storesøster var helt lik [emoji3]Hun sovner helt for natta vanligvis mellom 23-24, sover da til 8-10, så her er det bare morgenamming [emoji4] prøver å legge hun tidligere, men hun har ikke hatt lyst, så da stresser vi ikke med det lenger.
Spiser 240ml når hun legger seg kl 18:30-19:00 og vil ha mat 200ml en gang mellom 02-06for så å sove til 08-09
Hender hun dropper nattmaten og bare sover..
2-3 ganger om natten, fullammes ennå, 5 mnd og 1 uke gammel.
Hvor gammel/stor er hun? Vesla her drikker ikke mer enn 135 uansett og er 5,5 mnd og 6 kg.... Har såvidt begynt med fast føde nå.
Vet ikke akkurat hva hun veier, men ca 7,5-7,8 kilo og 5mnd 15.jan. Har så vidt begynt med fast føde.
Jenta vår får flaske som siste måltid, da bestemmer hun selv hvor mye hun vil ha. Da spiser hun alt fra 200-300ml. Hun er 5 mnd og 1 uke gammel, skal på helsestasjonen imorgen, men tipper hun veier nærmere 7,3 kg nå. Så jeg syns ikke den mengden var unormal[emoji13]Hvor gammel/stor er hun? Vesla her drikker ikke mer enn 135 uansett og er 5,5 mnd og 6 kg.... Har såvidt begynt med fast føde nå.
Hvor gammel/stor er hun? Vesla her drikker ikke mer enn 135 uansett og er 5,5 mnd og 6 kg.... Har såvidt begynt med fast føde nå.
Samma her, men koselig daStory of my life![]()
Jenta vår får flaske som siste måltid, da bestemmer hun selv hvor mye hun vil ha. Da spiser hun alt fra 200-300ml. Hun er 5 mnd og 1 uke gammel, skal på helsestasjonen imorgen, men tipper hun veier nærmere 7,3 kg nå. Så jeg syns ikke den mengden var unormal[emoji13]
Her er vi heldig om hun drikker 100 per måltid[emoji5]️
Spiser hun ofte da eller?![]()
Nei, hver tredje time om dagen-sover hele natten. Så vi var glad vi kunne gi fast føde til lille spirrevippen vår.
Jenta vår får flaske som siste måltid, da bestemmer hun selv hvor mye hun vil ha. Da spiser hun alt fra 200-300ml. Hun er 5 mnd og 1 uke gammel, skal på helsestasjonen imorgen, men tipper hun veier nærmere 7,3 kg nå. Så jeg syns ikke den mengden var unormal[emoji13]
Nei, hver tredje time om dagen-sover hele natten. Så vi var glad vi kunne gi fast føde til lille spirrevippen vår.
Ble vel feil å trykke -tommel opp- Men nesten litt godt å høre at vi ikke er alene om å ha det slik![]()
Ja det skjønner jeg, men så lenge hun vokser fint, så spiser hun det hun selv har behov for, alle er jo forskjellige [emoji4] var på 5 mnd kontroll idag, emilia veide 7160 gram og var 67,4 cm lang[emoji4] hun er lang og slank, men litt småspist på dagen syns jeg, hun gidder ikke ta seg mer tid til å amme enn maks 10 min av gangen,og da er det lenge[emoji85][emoji23]Ja, jeg tenkte mer på at mengde vår var for liten... og at deres er normalen! Men hun følger fint sin egen kurve og har såvidt kryssa den laveste linja ift vekst, så hun vokser jo fint! Likevel blir man jo litt småbekymra når forskjellen er så stor!
Ja det skjønner jeg, men så lenge hun vokser fint, så spiser hun det hun selv har behov for, alle er jo forskjellige [emoji4] var på 5 mnd kontroll idag, emilia veide 7160 gram og var 67,4 cm lang[emoji4] hun er lang og slank, men litt småspist på dagen syns jeg, hun gidder ikke ta seg mer tid til å amme enn maks 10 min av gangen,og da er det lenge[emoji85][emoji23]
Se der ja! Ser ut som min også plutselig ble det. Følger kurven sin veldig flott, så ingen bekymring ifølge hs! Det er jo veldig deilig å slippe å tenke på det. Må også gi skryt av vår hs, hun støtter det meste og sier at vi må gjøre som vi selv føler er best, hun presser aldri på med mindre/mer amming, at vi må innføre tidligere leggetid eller få i henne mer fast føde, så er veldig fornøyd. Måtte bare si det siden jeg hører om så mange som føler seg presset. Har dere vært på 5 mnd kontroll enda? Spennende å høre om vekt og lengde på de små [emoji4]Jeg trodde lille fikk for lite mm siden hun kun dier i 5 min hver 2-3t. Men, var på kontroll for vekt for over en uke siden og viser seg at hun har skutt over sin egen kurve...hun er en effektiv dier på 5 minutter![]()