Babymat oppskrifter

Hjemmelaget barnemat smaker så utrolig mye bedre enn kjøpeglass. Kjøpeglass smaker hevd [emoji14] pluss det er mye billigere å lage maten selv. Jeg fikk fyllt alle de glassene for 20 kr. En stor søtpotet og en pastinakk :)

Kunne ikke vært mer enig! Er det glass du fryser ned?

Vi har startet med introduksjon av fast føde, etter å ha lest denne tråden skjønner jeg at jeg kan alt for lite om hva jeg kan gi! Pr nå kjøpes alt ferdig , men har jo tenkt å bruke stavmikser på middag etterhvert og da var tanken at hun skulle spise det samme som oss. Finnes det noen gode nettsider der det står hva de ikke skal ha og til hvilken alder?

Vi har startet med introduksjon av fast føde, etter å ha lest denne tråden skjønner jeg at jeg kan alt for lite om hva jeg kan gi! Pr nå kjøpes alt ferdig , men har jo tenkt å bruke stavmikser på middag etterhvert og da var tanken at hun skulle spise det samme som oss. Finnes det noen gode nettsider der det står hva de ikke skal ha og til hvilken alder?
Får dere ikke 'Mat for spedbarn' på helsestasjonen? Hvis ikke så kan du google tittelen og laste den ned fra helsedirektoratet sine sider. Der står det mye nyttig. Mener det står hva du ikke kan gi og hvordan konsistensen skal være i de ulike fasene :)

Får dere ikke 'Mat for spedbarn' på helsestasjonen? Hvis ikke så kan du google tittelen og laste den ned fra helsedirektoratet sine sider. Der står det mye nyttig. Mener det står hva du ikke kan gi og hvordan konsistensen skal være i de ulike fasene :)

Kan ikke huske å ha fått den her heller. Må sjekke og evt spørre om den på 5 mnd sjekken:)

Kan ikke huske å ha fått den her heller. Må sjekke og evt spørre om den på 5 mnd sjekken:)
Kanskje dere får den på 5 mnd kontrollen. Men det står om morsmelkernæring og melkeerstatning o.s.v og. Så rart de ikke deler den ut før :)

Anbefaler en Facebook-gruppe som heter hjemmelaget babymat.. skal vel ikke "reklamere" for sånt her inne, så skyt meg i tilfelle. men der er det mange med mye kunnskap som jeg har fått hjelp av :)

Anbefaler en Facebook-gruppe som heter hjemmelaget babymat.. skal vel ikke "reklamere" for sånt her inne, så skyt meg i tilfelle. men der er det mange med mye kunnskap som jeg har fått hjelp av :)

Turte ikke reklamere for den selv - men er medlem der - super side! :-) anbefales!

Husker jeg fikk advarsel i begynnelsen pg Facebook. Og det var etter at ene administratoren brakte det på bane:o

Anbefaler alle å lese denne ang peanøtter:

http://www.aftenposten.no/familieog...otter-i-halsen_-operert-tre-ganger-7587b.html

Her i hus er eneste "peanøtter" storebror har smalt fintføytende sataysaus. Og sånn skal det forbli frem til han er 5. Samme vil gjelde for lillesøster <3 Better safe than sorry.
I følge legevakten er det peanøttoljen som er farlig for små barn. Den er farlig å få i lungene. Men nøtter generelt er det lurt å vente med å gi til barna er større. Samme med popkorn.

Back
Topp