(Unødvendige?) beskymringer

Bombus

Forelsket i forumet
Septembergull'17
Julibarna 2019
Hadde en SA i høst og etter to PP er jeg allerede gravid igjen[emoji7] Kjenner jo at bekymringene står i kø, selv om jeg prøver så godt jeg kan å endre fokus!Jeg har siden den første svakesvake strek tatt flere tester, ikke bare for å bekrefte graviditeten men også for å se stigningen. Fikk første positive test i går morges og har allerede svidd av 10 tester [emoji23]

Andre som kjenner seg igjen og som blir bekymret når en test på ettermiddagen er svakere enn den fra morgenen? [emoji23] Eventuelt hvilke (unødvendige?) beskymringer har du? [emoji23]

Hadde en SA i høst og etter to PP er jeg allerede gravid igjen[emoji7] Kjenner jo at bekymringene står i kø, selv om jeg prøver så godt jeg kan å endre fokus!Jeg har siden den første svakesvake strek tatt flere tester, ikke bare for å bekrefte graviditeten men også for å se stigningen. Fikk første positive test i går morges og har allerede svidd av 10 tester [emoji23]

Andre som kjenner seg igjen og som blir bekymret når en test på ettermiddagen er svakere enn den fra morgenen? [emoji23] Eventuelt hvilke (unødvendige?) beskymringer har du? [emoji23]

Først og fremst gratulerer så mye med graviditeten! :) Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Gravid 2pp etter MA og jeg også har bekymret meg veldig mye. Det som har hjulpet meg er å gå til legen å få målt HCG nivået, og se stigningen. Er bare 6 uker, så fortsatt en lang vei igjen, men nå klarer jeg i det minste å slappe litt av og kose meg med at vi har klart å bli gravid igjen så raskt :) Det har jo dere også! Lykke til også håper jeg du slipper å bekymre deg så mye, det er utrolig slitsomt!

Kjenner den ! Jeg hadde ikke tr mellom SA og spiren vi har nå så er veldig bekymret. Legen var ikke bekymret da men jeg skal på UL for å få termindato spikret

Sist svskap ble jeg gravid 14 dager etter SA. Gikk helt fint. Da var jeg sykt bekymtet. Går bedre denne gangen. Selv om tankene er der litt.

Men SA en var glemt forrige svskap etter vi var på ul i uke 12. Så vet at det gikk bra sist hjelper :)

Jepp! Etter to ma i uke 12 er jeg også ganske nervøs

Jeg er og nervøs. Men dette har vi ikke kontroll over, så må prøve å leve i nuet og nyte det:p testene kan bli svakere etter noen uker og har jeg lest, så kan hende du bekymrer deg unødvendig ved å teste så mye:p Jeg skal teste digital nå til søndag og kanskje 5+3 og se om det er stigning:) så slutter jeg. Skal til fastlegen på UL ca i uke 8, da vil jeg se hjerte:)

Jeg er og nervøs. Men dette har vi ikke kontroll over, så må prøve å leve i nuet og nyte det:p testene kan bli svakere etter noen uker og har jeg lest, så kan hende du bekymrer deg unødvendig ved å teste så mye:p Jeg skal teste digital nå til søndag og kanskje 5+3 og se om det er stigning:) så slutter jeg. Skal til fastlegen på UL ca i uke 8, da vil jeg se hjerte:)
Er det utvendig UL i uke 8? Kan man se hjertet da? ❤ (Jeg har bare tatt innvendig på sykehus).

Nervøs nå ja. Tok en test (har sykt mange strimmler) nå i sta. Og synes testen var svakere enn sist. Kanskje bare innbilling. Tar en test søndag eller mandag - digita med ukesindikator. Får jeg ikke 3+ da må jeg nesten bestille en tur asap.

5+1 i dag

Kjenner på at jeg pr nå ikke har en eneste bekymring, og det er litt godt :)
Jeg håpet jo såklart alt går bra, men skulle det ikke gå nå så tidlig i svangerskapet, så er det greit. Første gang jeg gikk gravid var jeg mye mer engstelig. Nå er jeg veldig lugn. Tidlig ultralyd etterhvert, så tar jeg det derfra :)

Haha, der gikk jeg nettopp i den fella ja, at streken plutselig er litt svakere.. Vet jeg sa at jeg skulle prøve å legge bekymringene til side, men jeg må bare høre om noen av dere vet hvor "røde" strekene kan bli? Blir de typ like sterke som kontrollstreken? Jeg bruker billige kinastrimler og streken dukker opp etter få sekunder, men den blir liksom aldri like rød som kontrollstreken. Erfaringer? :)

Haha, der gikk jeg nettopp i den fella ja, at streken plutselig er litt svakere.. Vet jeg sa at jeg skulle prøve å legge bekymringene til side, men jeg må bare høre om noen av dere vet hvor "røde" strekene kan bli? Blir de typ like sterke som kontrollstreken? Jeg bruker billige kinastrimler og streken dukker opp etter få sekunder, men den blir liksom aldri like rød som kontrollstreken. Erfaringer? :)

Ikke erfaring med dette:/ tar digital:p

hehe, tenkte jeg skulle ta en digital i morgen. Så skal jeg til legen så får testet hcg også ;) haha, føler meg litt testegal kan du si, men greit å vite hva som foregår inni der :p såå kan jeg prøve å slappe litt mer av når jeg vet at verdiene er i orden :) ]

Hei Bombus! Det som skjer når du tar så mangen tester på så kort tid er at urin ikke greier og bli like konsentrert hver gang. Man drikker varierende gjennom dagen og kroppen forbruker varierende mengde. Så når du tar så mangen tester vil det uansett bli varierende styrke på testene. Derfor skal man egentlig ta bare en test og på IKM og på morgen urin. Da slipper man mye undring...Du er kjempe gravid og bør slå deg til ro med det! Ikke bra for fosteret og vokse i en bekymret kropp. Jeg er nå gravid i uke 36 og skal snart føde. Om ikke lenge er det din tur!! Masse lykketil!

Aldri hatt SA men første gang jeg er gravid, og merker jeg er litt redd pga helt harmløse magesmerter. Tror/håper det kommer seg etterhvert. Men godt å se at jeg ikke er alene :) Lykke til, og ønsker dere det beste

Back
Topp