Skvirevippens første ❤

Skvirevippen

Forumet er livet
Marsboerne 20 18
Om meg:
Jeg er 27 år og mannen 28. Vi har vært sammen i 4 år. Etter hvert som familie og venner rundt oss begynner å få barn har vi begynt å kjenne litt på temaet selv. Jeg har alltid hatt en "det som skjer, skjer"-holdning, men alltid brukt prevensjon og alltid hatt en ønske om å få planlegge en graviditet.
Og etter en spøk hvor jeg sa til mannen om at han må tørre å leve litt og at ikke alt trenger å være perfekt alltid så sa han "ja, da får vi lage barn da". Og etter en lang samtale er vi nå klare. Og ønsket blir større og større for hver negative test.

Dagen jeg opprettet dagboken:
Nå jeg sitter her 9dpo i pp3, kjenner mensmurring og har begynt å spotte, så tanta kommer nok i løpet av dagen. Det betyr at jeg hadde en lutealfase på 8 dager.
Den første mnd etter bortfallsblødning hadde jeg lutealfase på 9 dager, det var greit. Det var jo første syklus etter plasterslutt, og vi hadde ikke begynt prøvingen. Første pp hadde jeg en syklus på 29 dager og 11 dager lutealfase, pp2 27 dager og 10 dager og denne antagelig 26 dager og kun 8 dager...

Jeg har legetime torsdag til uka og håper på å få progesteronstøtte, men er redd for å få beskjed om at syklusen antagelig er for ustabil enda pga plasteret og at jeg enda må vente å se det an.. den er jo ustabil, men har enda ikke hatt en lutealfase på over 12 dager...

14.10.16
Pp1 - temper
Syklusl: 27. El: cd 16. LF: 11

10.11.16
Pp2 - grapefruktjuice og temper
Syklusl: 28 dager. El: cd 18. LF: 10

08.12.16
Pp3 - grapefruktjuice og temper
Syklusl: 28 dager. El: cd 18. LF: 10

05.01.17
Pp4 - salvie te, grapefruktjuice, concieve plus og temper.
Syklusl: 51 dager - EXU med fjerning av høyre eggleder. El: cd13 positiv test 16dpo. Operasjon: 25.02 / 7+4.
Syklus etter exu: blødde som en normal tr, hadde en uke uten blødning før jeg begynte på'n igjen Cd11. Cd29 om blødningen i exuen var cd1.

08.03.17
Pp5 - grapefruktjuice, lakrisrot-, ingefær- og womens balance te, concive plus, temper og bruker spytt-mikroskop. Prøver eggløsningstester en runde til i tilfelle noe har skjedd med hormonene etter exuen. Syklus HELT ute å kjøre...
Syklusl: 16 El: cd13 lf: 2

23.03.17
Pp6 - grapefruktjuice, lakrisrot-, ingefær- og womens balance te, solvipect, concive plus, temper og bruker spytt-mikroskop
Syklusl: 25 El: Cd13 Lf: 12

17.04.17
PP7 - Grapefrukjuice, urtete fra forrige pp, temper, spytt-mikroskop, silicea, ananas i dpo og kjøkkenhage-hobby for å roe ned stressnivået.
Syklusl: 31 El: cd18 Lf: 13

18.05.17
PP8 - Grapefruktdjuice, nattlysolje(1500mg), bringebærblad- og lakrisrot-te, silicea, ananas, spytt-mikroskop og temper.
Syklusl: 27 El: cd14 Lf: 13

14.06.17
Pp9 - nattlysolje (1500mg før el, 500mg etter), silicea, spytt mikroskop og temping. Ellers ta det mer med ro og sove mer enn foregående pp.
GRAVID [emoji7][emoji173] positiv test 9dpo. Termin 24. Mars.
 
Last edited:
Nå jeg sitter her 9dpo i pp3, kjenner mensmurring og har begynt å spotte, så tanta kommer nok i løpet av dagen. Det betyr at jeg hadde en lutealfase på 8 dager.
Den første mnd etter bortfallsblødning hadde jeg lutealfase på 9 dager, det var greit. Det var jo første syklus etter plasterslutt, og vi hadde ikke begynt prøvingen. Første pp hadde jeg en syklus på 29 dager og 11 dager lutealfase, pp2 27 dager og 10 dager og denne antagelig 26 dager og kun 8 dager...

Jeg har legetime torsdag til uka og håper på å få progesteronstøtte, men er redd for å få beskjed om at syklusen antagelig er for ustabil enda pga plasteret og at jeg enda må vente å se det an.. den er jo ustabil, men har enda ikke hatt en lutealfase på over 12 dager...

Hei.
Om du er i pp3, så får du nok beskjed om å gi det litt tid.
Jeg fikk beskjed om at det måtte gå minst 9månder før jeg kunne komme tilbake igjen, og mest sannsynlig blir det ikke noe testing før det har gått et år :wideyed:. Alt for lenge! :(
Lykke til på timen, håper du får bedre svar enn meg!
 
Hei.
Om du er i pp3, så får du nok beskjed om å gi det litt tid.
Jeg fikk beskjed om at det måtte gå minst 9månder før jeg kunne komme tilbake igjen, og mest sannsynlig blir det ikke noe testing før det har gått et år :wideyed:. Alt for lenge! :(
Lykke til på timen, håper du får bedre svar enn meg!
Innen 9 mnd så må jeg stoppe prøvingen uansett (ift jobb o.l.), så kanskje jeg møter litt forståelse der.. tror du ikke det er litt situasjonsbestemt? Dessuten tar det jo et par mnd før man får time hos gyn og, blir jeg ikke gravid er jeg jo fort oppi 6 mnd.
I verstefall så må jeg vel bare til Sverige å kjøpe de her natur-midlene.
Har nå 4 sykluser med 9, 11, 10 og 9 dpo-dager, og temper så har i allefall dokumentert det :)
 
Last edited:
Hvor i alledager blir det av tr?
Hu er her i form av kramper og kvalme, dere veit den sprengende/blodige følelsen man har når det står på som verst. Men viser seg, det gjør hu ei.. spotter ikke en gang idag..
Tempen har droppa, så hu kommer nok før eller siden. Selvom jeg bare vil bli ferdig med denna uka så er det nesten så jeg håper hu holder seg unna lenge nok til at det har vært en akseptabel lutealfase og at den har stabilisert seg.

18c58e1dd4baba6c9ec698821014c0e6.jpg
 
Innen 9 mnd så må jeg stoppe prøvingen uansett (ift jobb o.l.), så kanskje jeg møter litt forståelse der.. tror du ikke det er litt situasjonsbestemt? Dessuten tar det jo et par mnd før man får time hos gyn og, blir jeg ikke gravid er jeg jo fort oppi 6 mnd.
I verstefall så må jeg vel bare til Sverige å kjøpe de her natur-midlene.
Har nå 4 sykluser med 9, 11, 10 og 9 dpo-dager, og temper så har i allefall dokumentert det :)

Er nysgjerrig jeg. Hvorfor må du slutte å prøve å iht jobb?
Joda, det kan godt hende de tar det litt etter situasjon. Si fra om du får det, for da skal jeg mase litt mer! :)
Det hadde jo vært supert med hjelp litt før.
Jeg temper også. Tenker det er greit å ha litt bedre "bevis" når man prater med legen.
 
Er nysgjerrig jeg. Hvorfor må du slutte å prøve å iht jobb?
Joda, det kan godt hende de tar det litt etter situasjon. Si fra om du får det, for da skal jeg mase litt mer! :)
Det hadde jo vært supert med hjelp litt før.
Jeg temper også. Tenker det er greit å ha litt bedre "bevis" når man prater med legen.
Tenkte egentlig ikke å skrive dette, da jeg vil være så anonym som mulig her inne. Men jeg er lærling og får lånekassa +foreldrepenger om jeg får barn nå, og ferdig utdannet jobber jeg på provisjon.
Om jeg får barn med en gang jeg er ferdig får jeg kun det jeg fikk lærlinglønn (evt kanskje kun 80% av det igjen), og må ta perm som gjør at jeg ikke får opparbeida meg en kundekrets raskt. Jeg ønsker jo også fler enn ett barn også og vil prøve å unngå flest mulig permisjoner da jeg vil miste kunder og dermed også lønn på det :)
Og jeg er jo straks 27 år og ønsker å være "ferdig med babyer" så tidlig som mulig så jeg kan ha flest mulig år i arbeid med kundene mine, og lettere holde på de :)
 
Ah. Ja, det skjønner jeg godt!
Det var en veldig godt grunn til å ha det travelt med å få hjelp nå.
Kan nok se for meg at det ikke blir lett når man først er i jobb da.
Håper alt går bra og fort fremover :) Lykke til.
 
Ah. Ja, det skjønner jeg godt!
Det var en veldig godt grunn til å ha det travelt med å få hjelp nå.
Kan nok se for meg at det ikke blir lett når man først er i jobb da.
Håper alt går bra og fort fremover :) Lykke til.
Tusen takk :) skal oppdatere når jeg har vært hos legen :)
 
Prøv å drikk salviete i perioden før EL! Funka for meg:) Da får du mer stabil syklus.
Takk for tips :)
Men leste det var mensturasjonsfremmende... betyr ikke det det motsatte av det jeg ønsker? :p
Leste også at det var et gammelt fruktbarhetsmiddel så verdt å prøve +grapefruktjuice .
Hvordan var syklusen din før og etter?
 
Takk for tips :)
Men leste det var mensturasjonsfremmende... betyr ikke det det motsatte av det jeg ønsker? :p
Leste også at det var et gammelt fruktbarhetsmiddel så verdt å prøve +grapefruktjuice .
Hvordan var syklusen din før og etter?

Første gang jeg ble gravid drakk jeg salvie-te i Hellas pga. Forkjølelse. Tilfeldig. Leste i etterkant at man kan drikke det før EL for å få syklusen stabil. Før jeg drakk salvie-te hadde jeg syklus på 25 og 26 dager etter SA, det gikk opp til 28 dager (mens på CD 29). Kan være tilfeldig, men er ikke skadelig:)
 
Første gang jeg ble gravid drakk jeg salvie-te i Hellas pga. Forkjølelse. Tilfeldig. Leste i etterkant at man kan drikke det før EL for å få syklusen stabil. Før jeg drakk salvie-te hadde jeg syklus på 25 og 26 dager etter SA, det gikk opp til 28 dager (mens på CD 29). Kan være tilfeldig, men er ikke skadelig:)
Oki. Tenkte å plukke opp ei krukke wild yam også så da slenger jeg ei pakke salviete i korga også ^^ kan jo ikke skade :p
 
Så hyggelig at du har fått deg dagbok, blir gøy å følge deg :) Håper ikke spira lar vente på seg, og vi sees i IKM-gruppe uke 5? ;)
 
Last edited:
Ekstremt rolig dag på jobb så jeg sitter å googler, som jo ikke er smart for da må man google mer.
Jeg googlet sammenheng mellom kort lutealfase og sparsom mensturasjonsblødning, for jeg har reagert på at blødningene mine har blitt kortere og lettere..
Dr. Google foreslo progesteronmangel som jeg også har mistenkt. Så blir spennende å høre hva den ekte legen sier.

Lf før pp1: 9dager.
Cd1 lett blødning
Cd2 heavy ++++
Cd3 lett
Cd4-8 spottet brunt
8c0f415acf4a1c22c5ee76aeb36ca315.jpg


Lf før pp2:11dager.
Cd1 heavy
Cd2 medium
Cd3 lett
Cd4-8 spottet brunt
14c924dc5154bc2bab7233b76a7c952f.jpg


Lf før pp3: 10 dager.
Cd1 medium
Cd2 lett
Cd3-6 spottet brunt
a28bafc647e3d362179e3e0ca1846851.jpg


Lf før pp4: 10 dager
Cd1 medium
Cd2 lett
Leste at progesteronmangel kunne også vises på tempekurve da tempen ville slite med å holde seg oppe. Man ser på mine siste to kurver at den er ustabil. (Ikke bli lurt av hule ringer, tempen er tatt med max 1,5t mellom og minst 3 t søvn).

Nå kjenner jeg at jeg gleder meg til legebesøket og håper jeg blir møtt med forståelse og at det blir tatt på alvor.
Jeg har sagt det før: har jo ikke prøvd lenge, men jeg ser jo at noe ikke stemmer her. Har en relativt stabil lengde syklusene så langt.
Blir jeg ikke tatt på alvor nå veit jeg at den nye legen min kommer tilbake fra mammaperm i mars, kanskje det hjelper xD skal nå til en vikar :)


Om noen har erfaring om progesteronmangel så gi gjerne lyd.
 
Last edited:
Huskelapp:
Har begynt på et babyteppe, så legger inn oppskrifta her for at jeg skal huske lenka og pm dere andre vil ha en enkel "nybegynner" oppskrift :)
http://www.elineguldvik.com/2011/12/teppe-med-oppskrift.html?m=1

Fikk også disse lenkene til babynest av ei flott dame her inne:
http://m.trollmordesign.blogg.no/1393534517_hvordan_sy_babyrede__.html
http://godtid.no/2016/03/oppskrift-babynest-diy/
http://christinabentdal.blogspot.no/2014/01/sy-babynestbabyrede.html?m=1

Imponerende at du skal hekle et babyteppe! Det er så fint å ha noe babyrelatert å gjøre i ventetida. :)
 
Har lagt veldig merke til i det siste at jeg sliter litt med tenninga i sengen, eller kroppen sliter, hodet vil :p Og jeg har forsåvidt lite-til-ingenting el-slim. Så tenkte nå å prøve consive plus som et lite hjelpemiddel for å få kroppen med på det jeg vil :)
Og kan det hende at siden jeg ikke får så mye el-slim at miljøet der nede er litt fiendtlig for sædcellene, og da skader det ikke at glidemiddelet er designet for å ta vare på og hjelpe cellene frem :)
Siden det var 30% bestilte jeg også en pk make sure g.tester, 1 2pk cb+ og en cb digital med ukeindikator :)

Ny motivasjon :D
 
Back
Topp