Tenker mye på epidural

Sniker litt fra mai 2016. Jeg hadde epidural, og husker de ba meg om å sitte helt stille uansett om det kom rie eller ei. Og til tross for at jeg var veldig klar over hva som skjedde, merket jeg ingenting.
Jeg hadde aldri klart fødselen uten epidural. Det er jeg sikker på.

Var egentlig bestemt på å skulle ha det, men jordmor anbefalte meg å tenke nøye over det da sjansen er større for komplikasjoner etc., så nå er jeg i tvil :p

Var egentlig bestemt på å skulle ha det, men jordmor anbefalte meg å tenke nøye over det da sjansen er større for komplikasjoner etc., så nå er jeg i tvil :p
Hva slags jordmor er det du har? :O
Har aldri vært bort i at jordmødre eller andre i helsesektoren har kommet med en sånn uttalelse på en slik smertelindring.

Hva slags jordmor er det du har? :O
Har aldri vært bort i at jordmødre eller andre i helsesektoren har kommet med en sånn uttalelse på en slik smertelindring.

Hun ville bare at jeg skulle vurdere nøye hvilke valg jeg tok mtp fødselen :) hun er ingen dårlig jordmor av den grunn :) Ble ikke skremt av det hun sa, syntes det var fint at hun var ærlig og fortalte om komplikasjoner som kunne oppstå ved epidural.

Hun ville bare at jeg skulle vurdere nøye hvilke valg jeg tok mtp fødselen :) hun er ingen dårlig jordmor av den grunn :) Ble ikke skremt av det hun sa, syntes det var fint at hun var ærlig og fortalte om komplikasjoner som kunne oppstå ved epidural.
Sier ikke at hun er en dårlig jordmor :-)
Det kan oppstå komplikasjoner uansett hva man bestemmer seg for, så syns bare det var rart :-)
Ingen av de jeg har vært bort i iht fødsel, for 9 år siden og nå, har sagt noe om epidural (jeg tok det for 9 år siden, og skal ha det nå også). Hadde de nevnt noe om komplikasjoner og at jeg burde tenke nøye på det, så kunne de like greit ha spurt om meg om jeg var sikker på at jeg ville leve for det kan oppstå komplikasjoner :-P ingenting er garantert liksom :-)

Det kommer til å gå helt fint alle sammen :)
Jeg liker ikke nåler, men måtte ta en fostervannsprøve denne uka. Det skjer med lang nål via magen, jeg lukket øynene og overlevde veldig bra. Var ikke spesielt vondt heller, så tenker at nål i ryggen som man ikke ser, når man allerede har kjempevonde rier sikkert også går bra :gen014

Du har så vondt under rier uansett at du kommer ikke til å kjenne det :p jeg fikk epidural og kjente seriøst ingenting pga riene

...og at dette er noe jeg er åpen for. Men når jeg så video på YouTube av hvordan den blir satt og hele opplegget, så ble jeg rett og slett kvalm. Er litt småpyse for lange nåler som skal langt inn. Kan noen komme med noen trøstende råd? Angrer for at jeg så hele greia :(

Jeg og hadde angst for den epidural nålen tidligere. Men etter å ha fått epidural i to fødsler (kompliserte fødsler hvor en endte med akutt keisersnitt) mener jeg at epidural er guds gave til kvinnen [emoji23] hahaha

Back
Topp