Enkel nyttårsmat

Mamamoo13

18.10.13 <3
Sensommerbarna 2016
Hjelp! Har to syke unger og skal ha gjester i morgen. Hadde egentlig tenkt å ha ribbe eller kalkun. Men huset flyter og jeg er opptatt med to syke barn. Siden maten er fortært på 20 minutter og det er resten av kvelden som gjelder så har jeg lyst til å gjennomføre selskapet. Men er det noen tips til enklere og god mat som kan serveres i selskap? Noe som lager seg selv :) Pinnekjøtt utgår. Jeg klarer ikke lukten :(

Hjelp! Har to syke unger og skal ha gjester i morgen. Hadde egentlig tenkt å ha ribbe eller kalkun. Men huset flyter og jeg er opptatt med to syke barn. Siden maten er fortært på 20 minutter og det er resten av kvelden som gjelder så har jeg lyst til å gjennomføre selskapet. Men er det noen tips til enklere og god mat som kan serveres i selskap? Noe som lager seg selv :) Pinnekjøtt utgår. Jeg klarer ikke lukten :(

Må det være "høytidsmat"? Eller kan du lage en god middagspai eller grateng? Med godt brød og salat til?

Hva med en god suppe?
Kyllingsuppe type fløte. Eller tacosuppe som kanskje er mer familievennlig? :)

Gratinerte wraps? :)
Paprika, purreløk, gulrot freses lett i olje. Klem i 2-3 fedd hvitløk, ha i karri (3-4 t-skjeer) gjærne ei t-skje rød karri pasta og. Ha i kyllingfilet i terninger (veldig god med reker og) ha i fløte (bruker en pakke på ca 400 g kylling) og creme frech (2-3 spiseskjeer). Smak til med litt hønse fond, salt og karri. Kok til kyllingen er gjennomkokt. Kan serveres som gryte med ris eller du kan ha den i taco lefser, brette, ei skive ost på toppen å gratinere de i ovnen - 200 grader til osten er gylden.
:)

Last edited:
http://www.prior.no/produkter/produ...se-paprika-og-hvitlok-article34962-16977.html

Eller svinefilet surret i spekeskinke, gjør seg selv, og smaker fortreffelig! Sleng grønnsaker i panna med litt krydder, eller stek dem sammen med svinekjøttet, og lag posesaus. :) (Kantarell og champignonsaus passer godt til.)
Det kan du fint forberede i dag, og steke i morgen. :)
(Gubben kan klare det også, hvis en sånn en er tilgjengelig. ;) )

God bedring til de små! <3

Back
Topp