Vondt i kroppen

Frøken1993

Blir kjent med forumet
Fødet for 10 dager siden, og har så vondt i kroppen ennå. Sliter med å sitte, får kjempevondt nederst i magen når jeg går på do (sånn vakuumfølelse) og føler at dåsa er hoven og fylt med blod når jeg står. Må sove på ryggen fordi jeg ikke kan ligge med bena samlet på siden da det gjør vondt. Har prøvd med bbhugme men det gjør allikevel vondt.. smører også fortsatt med bedøvelseskrem jeg fikk fra sykehuset.
Det sprenger når jeg hoster og harker, og nyse er jo bare latterlig vondt! [emoji23]

Når begynte det å gå over for dere?
 
12 dager siden jeg fødte nå, og har det på nesten samme måte.
Har så vondt i underlivet på ene siden, er helt grusomt å stå eller sitte på do. Vurdere å ringe legevakten idag, begynner å bli bekymret for at det kan ha blitt infeksjon i sårene. Hadde kun noen få pyntesting på innsiden.
 
12 dager siden jeg fødte nå, og har det på nesten samme måte.
Har så vondt i underlivet på ene siden, er helt grusomt å stå eller sitte på do. Vurdere å ringe legevakten idag, begynner å bli bekymret for at det kan ha blitt infeksjon i sårene. Hadde kun noen få pyntesting på innsiden.

Jeg har også bare noen pyntesting. Det er ikke direkte stingene som gjør vondt egentlig.. bare alt annet. Sårt og følsomt rundt i hele område.. i tillegg til at det føles som livmora detter ut hvis jeg reiser meg for fort [emoji23]
 
Må si jeg gleder meg når jeg leser om alle vondter osv [emoji14]
 
Jeg fødte for 3 dager siden og jeg har nok vært veldig heldig. Jeg er fortsatt øm, men gradvis bedre. Jeg har mest smerter i forbindelse med brystspreng.

Men nå hadde jeg en "lett" fødsel. Ingen rifter eller sår og derfor har jeg nok lite smerter.
 
Samme her, syns kroppen er verre nå nesten enn rett etter fødsel på mange måter.
 
Fødet for 10 dager siden, og har så vondt i kroppen ennå. Sliter med å sitte, får kjempevondt nederst i magen når jeg går på do (sånn vakuumfølelse) og føler at dåsa er hoven og fylt med blod når jeg står. Må sove på ryggen fordi jeg ikke kan ligge med bena samlet på siden da det gjør vondt. Har prøvd med bbhugme men det gjør allikevel vondt.. smører også fortsatt med bedøvelseskrem jeg fikk fra sykehuset.
Det sprenger når jeg hoster og harker, og nyse er jo bare latterlig vondt! [emoji23]

Når begynte det å gå over for dere?

Jeg synes ikke dette høres helt normalt ut, så hvis det ikke blir bedre så ville jeg ringt legen!
 
Det var sånn i 2-3 mnd for meg, og det ble aldri helt bra igjen. (Det er 22 mnd siden fødsel nå.)
Pass på å si ifra til legen din om det ikke går over, eller i det minste vises bedring i de nærmeste ukene.

Det kan hjelpe å kjøpe bekkenbelte med stropper til skrittet hos bandasjist.
Det hjalp meg da det føltes som om alle indre organer skvulpet rundt inni der. :p
Selv om det gjør vondt, må du knipe, det fremskynder legingsprosessen.
Særlig når du nyser/hoster.
 
Tre uker siden fødsel og har akkurat begynt å føle det normalt når jeg er på do... Var sykt sliten i musklene lang tid etterpå og alt nedentil var på styr, men med tanke på hva man har vært gjennom så tror jeg man må regne med litt tid. Er forresten ikke blitt helt god i bekkenet enda, så når jeg ligger lenge på siden kjenner jeg også vondt som du sier, hjelper ikke med pute eller noe. Glad jeg kan ligge på magen da så lenge jeg ikke har melkespreng :p
Og som 87'modell skriver - KNIIIP! Jeg kniper masse hver dag og jeg føler det hjelper veldig, har god kontakt nedentil etter kort tid med jevnlige øvelser :D
 
Tre uker siden fødsel og har akkurat begynt å føle det normalt når jeg er på do... Var sykt sliten i musklene lang tid etterpå og alt nedentil var på styr, men med tanke på hva man har vært gjennom så tror jeg man må regne med litt tid. Er forresten ikke blitt helt god i bekkenet enda, så når jeg ligger lenge på siden kjenner jeg også vondt som du sier, hjelper ikke med pute eller noe. Glad jeg kan ligge på magen da så lenge jeg ikke har melkespreng :p
Og som 87'modell skriver - KNIIIP! Jeg kniper masse hver dag og jeg føler det hjelper veldig, har god kontakt nedentil etter kort tid med jevnlige øvelser :D
Legg en pute under magen, og en under hodet, så puppene ligger i det fri, det hjelper. ;)
 
Legg en pute under magen, og en under hodet, så puppene ligger i det fri, det hjelper. ;)
Det skal jeg prøve. Takk for tipset ;) Eelsker å ligge på magen så har savnet det skikkelig hehe :D
 
Sniker fra november. Hadde det helt likt etter fødsel. Voldsom spreng nedentil når jeg stod og gikk. Kjentes ut som alle organer holdt på å ramle ut når jeg hosta og nøs. Er 5 uker siden fødsel i dag og det har gradvis blitt bedre, men ikke bra ennå. Det viktigste du kan gjøre er å knipe, knipe, knipe, selv om det er ubehagelig.
 
Fødte for en uke siden og har også mye vondt i kroppen der nede, føles helt hovent og vondt, og vilheslt sitte på myke stoler. Fikk en gigantisk baby så er kanskje ikke så rart at det ble litt "herja" der nede, men håper det gir seg snart.
 
Back
Topp