Bytte eller beholde senga

Ecinnaj

Gift med forumet
Oktoberskatter 2014
Nå har jeg en 180×200 kontinental seng (tror jeg)
Men den går bare sånn akkurat innpå rommet, så isteden for å drive å klatre inn og ut av sengen ligger jeg i bredden isteden.

Men så lurer jeg på om jeg skulle ha byttet den ut med en malm seng fra ikea.
150-160 kanskje eller blir det litt smalt?

Er bare meg og mine 2 små på 2 og 6 år som ligger i den. Ungene kommer ved mareritt osv.

Bytte eller beholde?
Malm seng eller annen seng?
Hva anbefaler du?

Hvis dere ikke er to voksne og det er så trangt at det er upraktisk å komme seg inn og ut av senga, ser jeg ingen grunn til å ha en så stor seng. :)

Hvis dere ikke er to voksne og det er så trangt at det er upraktisk å komme seg inn og ut av senga, ser jeg ingen grunn til å ha en så stor seng. :)
Vi var 2 voksne men ikke nå mer.
Og ja det er veldig upraktisk å komme seg oppi senga og veldig tungvindt å få lagt på sengeklær.

Vi var 2 voksne men ikke nå mer.
Og ja det er veldig upraktisk å komme seg oppi senga og veldig tungvindt å få lagt på sengeklær.

Da hadde jeg bare byttet, altså. :)

Ja må nokk det.
Ikea seng eller ny kontinentalseng da tro?
Har ikke så mye å rutte med.

Har ingen erfaring med ikeaseng jeg altså. :p men vi har kontinentalseng fra jysk, er godt fornøyd med den ett år etter, i alle fall :)

Har ingen erfaring med ikeaseng jeg altså. [emoji14] men vi har kontinentalseng fra jysk, er godt fornøyd med den ett år etter, i alle fall :)
Er fra jysk den jeg har også.
Veldig fornøyd men overmadrassen er et mareritt da den sklir av senga heletiden ;)

150 har vi. Men vi er to voksne og syns den er litt trang. Vi breser oss mye når vi sover [emoji14] Og minstebarnet ligger alle veier også haha.
Men som alene er 150 stort da :D Greit å kunne gå rundt senga.

Malm kikka vi på faktisk. Men syns den så fryktelig lav ut og hard. Så vi har bestemt oss for ny kontinental når tiden kommer, men med gavl :)

Selv med bare en unge i sengen med meg (enten 6åringen eller baby) syns jeg at 180×210 er for lite :-P så om begge ungene kommer oppi så rømmer mannen.
Har blitt vant med å gå oppi sengen fra fotenden og har tidligere ikke hatt store nok soverom til å ha plass på begge sider av den uansett. Men drømmer om god plass. ..

Om du har problemer med overmadrass som sklir så legg antiskli under. Sånn som man legger under tepper feks.

Vi har 2mx2,10m, synes den er fryktelig stor. Når vi er på besøk hos foreldrene mine sover vi i en 1,60m bred seng, og det er akkurat passe for 2 voksne. Dersom du har liten plass, så hadde nok jeg byttet. Om dete skulle bli to voksne igjen, et det jo plass til det! På ikea kan man også prøve sengen i 3 mnd, så da får du jo testet om det passer eller ei, og hvis det er for lite, kan du bare levere den tilbake :)

Ville nok gått ned i str på senga ja. 120 eller 150.
Men ville ikke ha kjøpt seng på jysk eller ikea. (Har ligget i en seng fra jysk og endte opp med å våkne med enrome smerter i kroppen).
Vi kjøpte på bohus. Og da fikk vi madrasser etter vårt ønske. Gubben med myk og jeg med hard :P
Og forrige seng kjøpte vi madrasser til på skeidar. Selve sengen ble kjøpt en annen plass.
Legger heller litt mer penger i kvalitet, fremfor billig ting som blir fort dårlige.

Hadde byttet! Vi har malm og er fornøyd, liker at den er litt høy :)

Back
Topp