Reise med fly

Bkno4524082

Blir kjent med forumet
Vi skal reise på juleferie i morgen og flyr fra Gardermoen. Vi får noen timer der og jeg fullpumper og må derfor pumpe mens vi er der. Er det noen som vet om dette lar seg gjøre uten for mye styr og sure medpassasjerer? - jeg må jo okkupere et toalett / stellerom i minst 30 minutter. Vi flyr med Norwegian men har gullkort til SAS, kan jeg bruke loungen til SAS selv om vi flyr med et annet selskap? Tenker også på vogna, den må jo sjekker inn før vi går igjennom sikkerhetskontrollen og jeg lurer på om de vognene der bruker låne ut på flyplassen er noe man kan legge en baby på 4 mnd i og om de er lett tilgjengelig. Har med bæresele, som han hater intenst. Alle tips mottas med takk:)

Jeg kan svare på noe.... de vognene inne på Gardermoen er ikke beregnet til de små, men funker likevel. Vi har brukt dem. Slakker den ene skulderstroppen helt og slår en knute på den, så blir det helt stramt..... vi brukte bare bæresele inn og ut av fly, lille liker den ikke særlig...
hvor lang tid du bruker på toalettet har da ingen andre noe med!?! Ta den tiden du trenger!!
God tur! Husk Prampack!!!!

Jeg tror det er ammerom på Gardermoen på innlandssiden? Kan pumpe her hvis du synes det er bedre enn på do? Hvis ikke så bruk så lang tid du vil på do, det har ingen noe med :)

Vi skal reise på juleferie i morgen og flyr fra Gardermoen. Vi får noen timer der og jeg fullpumper og må derfor pumpe mens vi er der. Er det noen som vet om dette lar seg gjøre uten for mye styr og sure medpassasjerer? - jeg må jo okkupere et toalett / stellerom i minst 30 minutter. Vi flyr med Norwegian men har gullkort til SAS, kan jeg bruke loungen til SAS selv om vi flyr med et annet selskap? Tenker også på vogna, den må jo sjekker inn før vi går igjennom sikkerhetskontrollen og jeg lurer på om de vognene der bruker låne ut på flyplassen er noe man kan legge en baby på 4 mnd i og om de er lett tilgjengelig. Har med bæresele, som han hater intenst. Alle tips mottas med takk:)

Hvorfor okkupere toalettet i 30 min[emoji5][emoji5]bare lurer[emoji5]??

Fordi jeg må sitte med puppen på vidt gap og pumpe og det tar 30- 40 min fra jeg starter til jeg er ferdig med alt... ikke hyggelig om folk banker på og eventuelt kommer med kommenter på at de omtrent har tisset seg ut fordi de måtte vente på meg.... har selv stått og hoppet på flyplasser fordi jeg nesten har tisset meg ut. Men pumpe MÅ jeg..

GUUD! ETT stellerom på gardermoen innellads og her sitter jeg og pumper og tar opp plass for alle de andre som reiser med små barn:(

Takk! Kom oss helskinnet fram! Fant et til stellerom, rett ved uppercrust! Stress med den pumpinga og mye røsking i døra, så måtte gi opp etter 15 min. Gikk bra alikevel og godt å være framme!:)

Jeg gjør det hver 3. Time. Fra jeg begynner å pumpe til jeg begynner neste gang går det 3 timer. Begynner jeg kl 15 så starter jeg kl 18 neste gang. Pumper i litt over 30 min hver gang. Døgnet rundt. Er en sabla jobb og begynner å bli lei og sliten nå.

Jeg gjør det hver 3. Time. Fra jeg begynner å pumpe til jeg begynner neste gang går det 3 timer. Begynner jeg kl 15 så starter jeg kl 18 neste gang. Pumper i litt over 30 min hver gang. Døgnet rundt. Er en sabla jobb og begynner å bli lei og sliten nå.
Husk at det er lov å gi seg, du har vært kjempe flink som har holdt på så lenge! All ære! Jeg orket bare og pumpe i fire uker.

Flink du er! Eg pumpa i tre mnd med førstemann, trudde eg skulle bli gal, men til slutt fekk me til ammingen:)
Eg fekk høyre av hs og jm i forbindelse med andre svangerskap at det ikkje var vits å pumpe meir enn 15 min pr bryst. Hadde eg vist det med førstemann, hadde eg spart meg for dagevis med pumping;)

Takk takk! Blir ca 15 min pr bryst, først 10 min på ene, så 10 min på nr 2, og 5 min på hver til slutt for å få ut siste slant. Noen ganger litt mere. Skal ærlig innrømme at jeg er DRITTLEI, men det er vanskelig å slutte når jeg vet at melka er der...:/. Vennskapet med frk. Medela er et venninneforhold jeg ser fram til å avslutte...!:D

Ja det skjønner jeg da[emoji5]

Takk takk! Blir ca 15 min pr bryst, først 10 min på ene, så 10 min på nr 2, og 5 min på hver til slutt for å få ut siste slant. Noen ganger litt mere. Skal ærlig innrømme at jeg er DRITTLEI, men det er vanskelig å slutte når jeg vet at melka er der...:/. Vennskapet med frk. Medela er et venninneforhold jeg ser fram til å avslutte...!:D

Amming er ikke tema...? Eller ønsker du ikke?

Pga tøff start tar ikke babyen puppen ordentlig. Når valget er å enten kjempe med amming+ pumping ved side av for at han skal få morsmelk, velger jeg bort ammingen. Pumping døgnet rundt er jobb nok når man skal både holde produksjonen oppe samt øke den i takt med barnets økende behov, da faller strevet med å få ham til å ta puppen bort til fordel for at han skal få i seg morsmelk. Pumpe, koking, vasking, lagring av morsmelk, flaskemating OG styr med amming blir for mye. Er 4. Barnet og er da naturlig nok 3 andre barn som skal følges opp i tillegg til baby og pumping, så amming er ikke noe alternativ denne gangen.

Pga tøff start tar ikke babyen puppen ordentlig. Når valget er å enten kjempe med amming+ pumping ved side av for at han skal få morsmelk, velger jeg bort ammingen. Pumping døgnet rundt er jobb nok når man skal både holde produksjonen oppe samt øke den i takt med barnets økende behov, da faller strevet med å få ham til å ta puppen bort til fordel for at han skal få i seg morsmelk. Pumpe, koking, vasking, lagring av morsmelk, flaskemating OG styr med amming blir for mye. Er 4. Barnet og er da naturlig nok 3 andre barn som skal følges opp i tillegg til baby og pumping, så amming er ikke noe alternativ denne gangen.

Må si du er tøff som har pumpet så lenge!:)

Skal si du er en tøffing! Herlighet så godt jobbet:happy119

Du er i allefall kjempe flink.. som holder ut pumping og ikke tyr til erstatning [emoji5][emoji5] du har nå gjordt en formidabel jobb.

Back
Topp