Dere som lager marsipan til jul....

Piksi

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Hvordan oppbevarer dere de?
Har laget marsipan og dyppet de i sjokolade. Da må de vel i kjøleskapet for at sjokoladen skal stivne.
Og kan de være på glass i kjøleskap???

Kan være i kjøleskap ja, men da jeg lagde pleide jeg bare å ha dem på glass i matskap.

Selv når du hadde sjokolade på de?

Hadde ikke sjokolade på. Men tenker det spørs på hvor klissete sjokoladen blir i romtemperatur. Har du hatt noe form for fett i den, så blir den jo lettere å jobbe med, men tåler romtemperatur dårligere. Tror ikke den blir ødelagt av det da, bare at det er litt upraktisk. :p

Hadde ikke sjokolade på. Men tenker det spørs på hvor klissete sjokoladen blir i romtemperatur. Har du hatt noe form for fett i den, så blir den jo lettere å jobbe med, men tåler romtemperatur dårligere. Tror ikke den blir ødelagt av det da, bare at det er litt upraktisk. :p

Nei ikke noe fett. Kanskje jeg kan sette de i kjøleskapet til de "stivner" og så legge de på glass og sette i matboden.

Nei ikke noe fett. Kanskje jeg kan sette de i kjøleskapet til de "stivner" og så legge de på glass og sette i matboden.

Er det jeg gjør med konfekten jeg har ordnet i år. Baileyskulene ruller jeg i nesquickpulver før de stivner, så de er helt tørre i romtemp. Twixen ligger lagvis med matpapir mellom. :)
Jeg har brukt litt fett i sjokoladen da, for at den ikke skulle bli så tykk og vanskelig å dyppe i.

Jeg har bare hatt de ute. Sjokolade smelter ikke.

Sjokoladen er ikke noe problem, men ettersom det ofte er rå eggehvite i marsipan bør den oppbevares i kjøleskap :)

Hvis en temperer sjokoladen før dypping kan de fint stå på et kjølig rom eller i vanlig rom temperatur en periode :)

Back
Topp