Noe på gang?

Dropset

Betatt av forumet
Hei, tenkte vi kunne ha lignende tråd som desember 16 hvor vi deler små tegn på at ting nærmer seg:happy:. For noen er jo termindato veldig nær nå. Selv har jeg ikke termin før slutten av januar, men kjenner kroppen forbereder seg! 3.gangs så her har nok livmora fått kjørt seg litt før :p

Eneste jeg kjenner er en del nedpress. Har litt mensmurringer hver ettermiddag, og kynnere når jeg beveger meg mye/går fort. Ikke noe som gjør at jeg føler fødsel er rett rundt hjørnet da :p

Har begynt å få mye kynnere i det siste, merker det spesielt på natta når jeg er på de hundre tisserundene mine :p Ellers kjenner jeg at det begynner å bli tyngre nede i bekkenet enn før og har en del menssmerter til tider men ingen tegn som hinter til at det kommer til å skje noe helt enda hvertfall. Tipper selv jeg kommer til å gå over termin :p

Mistenker at det begynner å nærme seg, har noe helt sinnsykt til nedpress sammen med vonde kynnere tidvis (kan fort holde på sånn noen timer før det gir seg igjen) også er det daglig.

Merker det nærmer seg med nedpress og hardere kynnere :) Er likevel i så utrolig fin form at jeg tenker jeg kommer til å gå til termin og vel så det :p

Hatt mye nedpress i mange uker. Ved fra ultralyd både uke 27 og 32 at hodet lå godt ned i bekkenet og jordmor sa på siste kontroll at det var knapt feltet. Så magen har sunket godt! Mye press mot blæra, men mer plass rundt ribbeina :-) fremdeles ikke mye kynnere, men ikke hatt det med de to første heller. Begge gangene har fødselen startet med en skikkelig rie uten forvarsel, deretter tette og lange rier og begge fødselene har vart mindre enn 4 timer hver fra den første rien. Vannet har gått mens jeg har presset helt på slutten. Tenker at det fort kan bli slik denne gangen også og at jeg ikke merker at noe er på gang før det er skikkelig i gang. Samtidig sies det jo at tredjemann er en luring!

Førstegangs og termin om litt over to uker. Merker litt mer nedpress enn tidligere, og føler meg ofte skikkelig tissatrengt, men så kommer det liksom ikke så mye når jeg er på do :P Kynnere i ny og ne, men det har jeg hatt i mange uker. Likevel merker jeg at dem er "sterkere". Begynt å få litt mensmurringer, men ikke plagsomt, og ikke langvarig eller hyppig.
Så foreløpig er det ikke noe stort på gang. Håper uansett å komme meg på andre siden av nyttår først ;)

I natt har jeg hatt en fæl natt. Nesten ikke sovet, tisset 8 ganger, små tak og masse murringer. Vært kvalm også. Er 39+0 i dag og nå er jeg klar og lei [emoji14]

Nedpress, men roet seg med kynnere... går vell over termin denne gang og :/ han ligger godt nede til tider men er nok ikke festa for plutselig er han oppe i ribbebena

I natt har jeg hatt en fæl natt. Nesten ikke sovet, tisset 8 ganger, små tak og masse murringer. Vært kvalm også. Er 39+0 i dag og nå er jeg klar og lei [emoji14]
Håper det skjer noe for deg snart:) fulgt med deg inne på desember. Skjønner godt du er lei altså. Masse lykke til når det er din tur:)

Håper det skjer noe for deg snart:) fulgt med deg inne på desember. Skjønner godt du er lei altså. Masse lykke til når det er din tur:)
Tusen takk :) er uansett ikke lenge igjen. Men hadde vært fint å slippe mer vondter nå.

Spennende tråd!
Jeg går og leter etter tegn selv (termin 2.januar), men siden jeg er førstegangs vet jeg liksom ikke helt hva jeg skal kjenne etter.

De siste 2 dagene har jeg hatt diaré (beklagero_O), hver gang den lille begynner å bevege heftlig på seg eller når det kommer en sterk kynner.

Har ikke hatt verken mageproblemer eller kynnere (kjennbare!) tidligere i svangerskapet, så jeg begynner å lure på om det er fødselen som er på vei:happy:
Men dette berømte "nedpresset" som mange beskriver kan jeg ikke si at jeg kjenner. Kjenner på en måte en hard kant som stanger litt nede ved skambeinet, og det er vel kanskje hodet da?

Førstegangs og termin om litt over to uker. Merker litt mer nedpress enn tidligere, og føler meg ofte skikkelig tissatrengt, men så kommer det liksom ikke så mye når jeg er på do :p Kynnere i ny og ne, men det har jeg hatt i mange uker. Likevel merker jeg at dem er "sterkere". Begynt å få litt mensmurringer, men ikke plagsomt, og ikke langvarig eller hyppig.
Så foreløpig er det ikke noe stort på gang. Håper uansett å komme meg på andre siden av nyttår først ;)

Samme termindato som deg! Spennende da :)

Jeg har termin 21. Januar.. føler jeg har fått mye nedpress i det siste og "kynnere" som har tatt seg skikkelig opp og noen som jeg må puste meg igjennom og er bittelitt vonde.. vet ikke om noe er i gang da

Her har det siste uka tatt seg opp med kynnere, og nedpress.. tar det med ro i håp om at hun skal holde seg inne til over nyttår :p

Samme termindato som deg! Spennende da :)

Stemmer det! Innså at det snart bare er to uker til termin - får biiiittelitt noia! :P Prøver å hvile mest mulig, blir kvalm og får kynnere av aktivitet, for jeg vil gjerne over i januar før det skjer noe ;) Enda så lei jeg er av å gå gravid.
Hva med deg? Håper du det skjer noe snart, eller venter du gjerne til januar?

Spennende tråd!
Jeg går og leter etter tegn selv (termin 2.januar), men siden jeg er førstegangs vet jeg liksom ikke helt hva jeg skal kjenne etter.

De siste 2 dagene har jeg hatt diaré (beklagero_O), hver gang den lille begynner å bevege heftlig på seg eller når det kommer en sterk kynner.

Har ikke hatt verken mageproblemer eller kynnere (kjennbare!) tidligere i svangerskapet, så jeg begynner å lure på om det er fødselen som er på vei:happy:
Men dette berømte "nedpresset" som mange beskriver kan jeg ikke si at jeg kjenner. Kjenner på en måte en hard kant som stanger litt nede ved skambeinet, og det er vel kanskje hodet da?

Kan ikke huske jeg hadde nedpress første gangen. Man vet hva det er når man kjenner det, det liksom trykker i underlivet, i hovedsak når jeg står og går.

Da jeg fikk vesla hadde jeg ingen forvarsel. Vanlige kynnere ved bevegelse, men ingen slim, blod eller masrier. Bare sterke rier fra klar himmel.

Stemmer det! Innså at det snart bare er to uker til termin - får biiiittelitt noia! :p Prøver å hvile mest mulig, blir kvalm og får kynnere av aktivitet, for jeg vil gjerne over i januar før det skjer noe ;) Enda så lei jeg er av å gå gravid.
Hva med deg? Håper du det skjer noe snart, eller venter du gjerne til januar?

Jeg er egentlig ikke så lei og har vært i kjempeform, så kan ikke klage.
Håper i utgangspunktet at vi kommer oss inn i 2017, men jeg kommer ikke til å være forsiktig med ting som mytene sier kan sette i gang fødsel for å si det sånn:p
Det eneste var at jeg ville komme meg gjennom forrige uke uten fødsel pga jobb, men nå er jeg inne i permisjon:happy:

Så skjer det, så skjer det!

Back
Topp