Har dere startet på julebaksten?

Knerthen

Forumet er livet
VIP
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Og hva har/skal dere bake?

Jeg har laget kokosmakroner og serinakaker. Så blir det pepperkaker i morgen. Lurer og på om jeg skal lage tørrevaffler senere i dag.

Hadde en plan på hvilke kaker jeg skulle lage, nå er jeg litt usikker på hvilke jeg havner på. Fant plutselig så mange typer jeg hadde lyst til å lage at jeg kan ikke lage alle Haha :P

Vi bakte hvite kakemenn i går. Oftest er det bare det vi baker, utenom en porsjon horn eller to. Pleier å kjøpe lefser av damene som lager det.

I år tenkte vi å lage sånne risboller også, og så skal vi lage noen typer konfekt som vi skal gi bort til julegave (og selvsagt smake litt selv ;) )

En gang i tiden vil jeg også prøve meg på tørre vafler og riflakjeks, slike som ene bestemoren min pleier å lage, men orker ikke så mye styr selv. :p

Vi bakte hvite kakemenn i går. Oftest er det bare det vi baker, utenom en porsjon horn eller to. Pleier å kjøpe lefser av damene som lager det.

I år tenkte vi å lage sånne risboller også, og så skal vi lage noen typer konfekt som vi skal gi bort til julegave (og selvsagt smake litt selv ;) )

En gang i tiden vil jeg også prøve meg på tørre vafler og riflakjeks, slike som ene bestemoren min pleier å lage, men orker ikke så mye styr selv. :p

Hva slags konfekt skal dere lage?

Tørre vafler er kjempe lett, hvertfall den oppskriften jeg bruker :) men riflakjeks har jeg ikke hørt om før..

Hva slags konfekt skal dere lage?

Tørre vafler er kjempe lett, hvertfall den oppskriften jeg bruker :) men riflakjeks har jeg ikke hørt om før..

Blir baileyskuler, og tror jeg skal prøve meg på bounty og twix, til gaver. Har funnet noen oppskrifter :p

Riflakjeks tror jeg også går under kvernkaker eller noe sånt?

Blir lefser, krumkaker og smultringer i år. Rekker ikke 7 slag i år som jeg hadde planer om. Får jeg til et av slagene er jeg mer enn fornøyd:p Men skal få til alle tre:-)

Jeg har laget skillingsboller som jeg har fryst ned. Skal lage Sara Bernhards konfekt, brente mandler og denne konfekten her:

http://vakrehjem.com/category/konfekt/

Får sikkert mye besøk i desember og julen, ettersom jeg har termin på onsdag, greit å ha noe å by på/knaske på selv :)

Vi har laget serinakaker.
Skal også bake pepperkaker, kakemenn, kokosmakroner, risboller, sarah bernard og diverse konfekt. Og så må man ikke glemme kransekakestenger.

Håper å få startet i morgen. Har lyst å lage Serinakaker og kakemenn :)

Blir baileyskuler, og tror jeg skal prøve meg på bounty og twix, til gaver. Har funnet noen oppskrifter :p

Riflakjeks tror jeg også går under kvernkaker eller noe sånt?

Hørtes godt ut :)
Hmm det er mulig, ikke hørt om før så får nok Google litt Haha :P

Vi lagde julemenn i dag. (kakemenn)

Det skal nok bli en del mer etterhvert

Har bakt brød og rundstykker. Og idag lagde jeg kransekake.
Skal bake julekake i løpet av uka.
Tørre julekaker får vi an farmor.
Skal lage marsipan og pepperkaker med unga nærmere jul.

Ja, men blir ikke mye i år. Laget pepperkaker igår, og så vurderer jeg å lage riskaker og amerikanere, men that's it.

Skulle begynne i dag, men har ikke komt så langt enda... Så tror jeg utsetter det til i morgen. Bake med trette barn er ikke alltid en suksess ;) Og fredager pleier bære preg av en lang uke i bhg/skole.

Skulle begynne i dag, men har ikke komt så langt enda... Så tror jeg utsetter det til i morgen. Bake med trette barn er ikke alltid en suksess ;) Og fredager pleier bære preg av en lang uke i bhg/skole.

Ja det er helt sant, se om ikke jeg får bakt litt i dag jeg også egentlig. Henger veldig etter, men hvert alt for mye den uka som har hvert så må nok bake masse i helgen om jeg skal komme i mål [emoji14]

Ja det er helt sant, se om ikke jeg får bakt litt i dag jeg også egentlig. Henger veldig etter, men hvert alt for mye den uka som har hvert så må nok bake masse i helgen om jeg skal komme i mål
emoji14.png

Jeg dropper det i dag og, vært på handling med barna, det tok dagens dose tålmodighet ;) Så prøver igjen neste helg :)

Jeg dropper det i dag og, vært på handling med barna, det tok dagens dose tålmodighet ;) Så prøver igjen neste helg :)
Blir nok ikke noe baking her heller, med mindre jeg snart får letta på rumpa og tatt kjøkkenet igjen så jeg kan bake... men så blir bakingen med barna en annen dag, det hadde jeg nemlig ikke tenkt til å ta denne helgen [emoji14]

Nei har ikke det
Skal bake
Julemenn
Pepperkaker
Fletteloff
Horn
Kanelbollee
Rundstykker

Back
Topp