Søvn på dagtid

3barnsmor90

Forelsket i forumet
Har dere noen faste rutiner på dagtid i forhold til søvn? Når står lille opp og når er hvilene? Ser at jenta vår trenger rutiner, men har vert litt vanskelig å få det til. Har skaffet oss en slyngevugge, så endelig får vi henne til å sove på dagtid, men sover bare en times tid 1-2 ganger. Da ca 12 og 15, så sovner hun ofte igjen rundt 17-18 i forbindelse med amming. Etter denne hvilen er hun våken leeenge... bruker mye tid på leggingen for natten og får henne ofte ikke til å sove før kl 24. Hadde håpet å snart fått lagt hun litt tidligere på kveldene.
Hva gjør dere? :)

Står opp 07.30
Spiser 08.30
Sover 09-10
Spiser litt før 12
Sover 12-15
Sover en lur på 1 time mellom 16.30 og 17 en gang.
Klokka 19.30 er han kjempe trøtt så da er det mat og natta. Sovner mellom 20-20.30:)
(Sover til 04.30 og spiser rundt da for så å sove til vekkeklokka ringer:P )
:)

Føler me ikke har så mye rutiner her, bare at me står opp til samme tid hver dag kl.08:00(da må storesøster opp for å rekke bhg'en til halv 10)
Han er som regel bare våken 1-1,5timer så han e trøtt igjen.
Men på natten roter han veldig, har vært så urolig i det siste, sover kanskje bare 1 time av gangen, våkner heile tiden :( ..veit ikke heilt hvorfor!

Ingen fast rutine på dagtid, legger han i vogna og går tur/vugger hvis han han er trøtt. Gjerne i 12tida. Da kan han sove 1,5-2timer. Ellers sovner han gjerne en dupp på 30min kanskje tre ganger i løpet av dagen.

På kvelden legger vi han 19-20 da sovner han som regel fort. Vekker igjen for mat ca 23. Så sover han igjen, stort sett til 7-8 en gang. Sovner noen ganger en time igjen etter frokost.

Han våkner for dagen rundt 9. Første lur starter mellom kl 10 og 11. Da sover han 2-3 timer. Neste lur kommer an på hvor lang den første har vært, men blir gjerne et par timer mellom kl 15 og 17 ca. Han sover ute i vogna si. Også blir det gjerne en bitteliten blund på meg ved amminga om kvelden. Han er ikke klar for natta før rundt kl 21.

Står opp kl 07, hviler 08.30- 10- 12-14. Sover 30 min per dupp (kan stille klokken etter henne) og tar natta 17.30. Hun spiser 07.30- 11-14.30-17.30. Den mest rutinerte lillingen jeg har hatt, men så herlig med en slags dagsplan☺️

Står opp i 07.30 tiden. Første lur ca 09.30, varer en liten time. Så kanskje en lur når jeg henter søsknene på skolen, ca 13.00. Så sover han som regel ute fra 15.30-18.00. Legger han 20.30, da er han skikkelig trøtt. Ammes i 03 tiden igjen..

Står opp 07.30
Spiser 08.30
Sover 09-10
Spiser litt før 12
Sover 12-15
Sover en lur på 1 time mellom 16.30 og 17 en gang.
Klokka 19.30 er han kjempe trøtt så da er det mat og natta. Sovner mellom 20-20.30:)
(Sover til 04.30 og spiser rundt da for så å sove til vekkeklokka ringer:P )
:)

Hørtes ut som en drøm :p sover jo nesten hele dagen :O mini har aldri sovet så mye.

Godt å høre det ikke er bare oss som sliter litt med dette [emoji85] Snuppa våkner som regel kl 05-06 for frokost. Sover til kl 09 ca også er vi oppe i ca en og halvannen time før søvn og sånn går det hele dagen med at henne sover 45-80min hver time-1,5time[emoji85] Det som reddet dagsovingen her var white noise appen og ligge ved siden av henne i sengen [emoji4] Etter syv så vil hun merkelig nok ikke sovne før kl 22-00 om dagen. Var inne i en rytme på 2045-2200 å ta kvelden, men etter siste vaksine har det av en eller annen merkelig grunn bare blitt rot

Står opp ca 8.30-09.00.
Spiser ca 9.00-9.30
Første dupp fra ca kl.10, varer i alt fra 1t til 2,5t.
Mat ca 12-13.00
Kanskje en liten dupp etterpå.
Mat ca 15.00-16.00
Dupp etter mat, da sover hun ca 2t.
Også er det kveldsstell, mat og natta kl.1900:)

Så deilig med rutiner, men godt at det er flere enn oss som ikke har det helt rutinert ;)
Jenta vår stod før alltid opp i 9-10 tiden, nå er det forskjellig hver morgen, i går var det 8 idag var det 7. Så vanskelig å innarbeide rutiner, må heller ta det etter når hun står opp.. jaja, kommer vel tidsnok.. veldig vanskelig å planlegge, da dagene er veldig uforutsigbare..

Så deilig med rutiner, men godt at det er flere enn oss som ikke har det helt rutinert ;)
Jenta vår stod før alltid opp i 9-10 tiden, nå er det forskjellig hver morgen, i går var det 8 idag var det 7. Så vanskelig å innarbeide rutiner, må heller ta det etter når hun står opp.. jaja, kommer vel tidsnok.. veldig vanskelig å planlegge, da dagene er veldig uforutsigbare..

Og det er heller ingenting å stresse med - vi,spesielt her i Norden, er helt opphengt i disse rutinene og at baby "skal" sove da og da.. For mange må man bare innse at en må tilpasse seg babyen,og ikke motsatt. Våre små har fortsatt rundt 5 måneder igjen til de har vært her ute like lenge som de har vært i magen, der de kunne styre døgnet helt selv! :)

Og det er heller ingenting å stresse med - vi,spesielt her i Norden, er helt opphengt i disse rutinene og at baby "skal" sove da og da.. For mange må man bare innse at en må tilpasse seg babyen,og ikke motsatt. Våre små har fortsatt rundt 5 måneder igjen til de har vært her ute like lenge som de har vært i magen, der de kunne styre døgnet helt selv! :)

Du sier noe her altså.. jeg har vært opphengt i disse rutinene i det siste.. og har nå funnet ut at både jeg og mini har det best om vi ikke stresser og bare spiser (flaske) og sover akkurat når det passer henne :-)

Du sier noe her altså.. jeg har vært opphengt i disse rutinene i det siste.. og har nå funnet ut at både jeg og mini har det best om vi ikke stresser og bare spiser (flaske) og sover akkurat når det passer henne :)
Så bra at du ikke stresser mer :) Jeg har styra fælt med det samme selv, men nå bare lener jeg meg tilbake og lar lille være sjefen. Og det fungerer strålende! :)

Så bra at du ikke stresser mer :) Jeg har styra fælt med det samme selv, men nå bare lener jeg meg tilbake og lar lille være sjefen. Og det fungerer strålende! :)

Ja sanne her! :-) Kjente jeg ble helt utslitt av det, og er det enda... uff! Men nå må jeg slappe av - også kommer det nok etterhvert! :-) Stress nok med denne julen...

Oi... Så deilig at de sover så lenge av gangen. Min sover maks halvtime av gangen, bortsett fra hvis jeg kjører eller triller.

Står opp ca 7.30
Sover ca 9-12.30
Har en liten blund på e.m ca 15.30-17.30
Kveldsstell + mat 19-19.30
Sovner en gang etter 19.30!

Back
Topp