Mme -oppbevaring kjøleskap

Septemberbaby2016

Betatt av forumet
Septemberlykke 2016
Jeg lurer på om det går Ann å koke opp vann, fordele det kokte vannet over i f.eks 4 flasker med mme pulver for så å sette i kjøleskap?

Må da flaskene være romtemperert før jeg setter de i kjøleskapet eller kan jeg sette de inn mens vannet er varmt?

Du kan sette kokt vann i kjøleskapet, men vill ikke anbefale å sette ferdigblandet mme i kjøkeskapet.

Mme skal lages ferskt til hvert måltid, så du kan ikke blande ut pulveret (farlige bakterier som kan dannes om det står). Men rent kokt vann kan du fint ha i kjøleskapet :)

Kokt vann holder seg sterilt i 24 timer i kjøleskapet. Da kan du bare varme opp og putte i pulver.

Ferdig blandet mme skal drikkes med en gang - står tydelig på alle pakker

Jeg koker opp vann til 5 flasker, setter de i kjøleskap og blander med varmt kokt vann og pulver når hun skal spise :) veldig lite arbeid, og anbefaler en doseringsboks om du ikke allerede har det :)

Gjør det ikke selv, men vet at flere nyfødt intensiv avdelinger lager og har ferdigblandet mme i kjøleskapet. Så når sykehus gjør det så tenker jeg at det må jo gå ann. Men vi har kokt vann på termos og doseringsboks med pulver. Blander og lager klar en flaske veldig kjapt da.

Gjør det ikke selv, men vet at flere nyfødt intensiv avdelinger lager og har ferdigblandet mme i kjøleskapet. Så når sykehus gjør det så tenker jeg at det må jo gå ann. Men vi har kokt vann på termos og doseringsboks med pulver. Blander og lager klar en flaske veldig kjapt da.
Dette synes jeg hørtes merkelig ut? Har NFI ferdigblandet mmepulver blandet ut i vann stående i kjøleskap? Hørtes skummelt ut...

Dette synes jeg hørtes merkelig ut? Har NFI ferdigblandet mmepulver blandet ut i vann stående i kjøleskap? Hørtes skummelt ut...
Ja, og det er flere sykehus ikke bare et. Barneavdelinger med småbarn og. Så lenge det gjøres sterilt og kjøler det ned så går det.

Også er det en relativ stor forskjell å få det når man er overvåket av helsepersonell. Hjemme kan man hverken stole på at man har det sterilt nok eller at man oppdager problemer fort nok, er en sjanse jeg ikke ville tatt :)

Ja, og det er flere sykehus ikke bare et. Barneavdelinger med småbarn og. Så lenge det gjøres sterilt og kjøler det ned så går det.
De har vel kontroll :-) Når jeg tenker meg om så vet jeg det vel egentlig, men har aldri tenkt over det sånn. "Bombene" datteren vår fikk på NFI var jo ferdigblandet i MM for det neste døgnet. De inneholder jo MME også, så det fungerte jo!

Også er det en relativ stor forskjell å få det når man er overvåket av helsepersonell. Hjemme kan man hverken stole på at man har det sterilt nok eller at man oppdager problemer fort nok, er en sjanse jeg ikke ville tatt :)
Enig.

Jeg gjør det ikke selv som sagt, men vet det praktiseres.

Back
Topp