Hjelp! Hvilken vogn?

Vår88

Elsker forumet
Maiblomstene 2017
Hadde bestemt meg for Mountain buggy urban jungel men jeg visste ikke at baggen var så liten og skrøpelig (har sett på carrycot pluss)
Jeg har bare erfaring med sportsdelen. Jeg vet at jeg skal ha denne vogna når barnet er ca 1,5 år men da kan vi kjøpe den brukt uten bag til en billig penge. Men hvilken vogn skal jeg velge? Jeg bor på landet og triller mye grusvei og snø, sportsdelen må kunne vendes mot meg og baggen må være relativt stor.
Har sett på en billig som heter baby merc men tenker at det blir vanskelig å få tak i deler til den (må ofte bytte hjul). Jeg vil ikke bruke mer en 10.000,- og vil ikke ha emaljunga.
Har noen tips/ erfaringer å komme med?:)

Nå sier jo du at du ikke vil ha emmaljunga, men vi har gått for denne (edge duo) med fire stive hjul. Jeg har litt samme behov som deg. Triller gjerne i byen, men aller helst i litt terreng og er mye på hytta. Synes rett og slett dette er de mest solide vognene, alt annet virker så "skrøpelig" og lite stødig. Har kikket på britax, cybex, bugaboo. ikke bare synes jeg de er lite fine, men synes spesielt bagdelen er veldig liten og smal. Emmaljunga sin er jo virkelig stor og romslig. :-) Hvorfor har du ikke lyst på vognen, om jeg kan spørre? (skjønner selvsagt at ikke alle har samme smak som meg :p )

Nå sier jo du at du ikke vil ha emmaljunga, men vi har gått for denne (edge duo) med fire stive hjul. Jeg har litt samme behov som deg. Triller gjerne i byen, men aller helst i litt terreng og er mye på hytta. Synes rett og slett dette er de mest solide vognene, alt annet virker så "skrøpelig" og lite stødig. Har kikket på britax, cybex, bugaboo. ikke bare synes jeg de er lite fine, men synes spesielt bagdelen er veldig liten og smal. Emmaljunga sin er jo virkelig stor og romslig. :-) Hvorfor har du ikke lyst på vognen, om jeg kan spørre? (skjønner selvsagt at ikke alle har samme smak som meg :p )
Hadde Edge duo med førstemann og var veldig lite fornøyd med den, altfor stor og tung, ikke optimal på snøføre, sønnen min likte ikke å sitte i sportsdelen, veldig vanskelig å vaske og måtte skifte 3 dekk på 1 år:( Vet at mange er fornøyd med den og det er kjempefint for de, men med så dårlig erfaring som vi har med den ville det vært rart hvis vi valgte den på nytt:p

Hva med TFK Lite med Multi X-bag?
Jeg har trilla både TFK og mountain buggy og synes begge er gode. Har likt mountain buggy litt bedre, da den har mer praktisk funksjon for å legge ned ryggen på sportsdelen, og ikke så kronglete kalesje. MEN, så er det dette med liten bag og at man ikke kan ha babyen mot seg.
Nå har TFK kommet med denne modellen som heter Lite, og den er mindre og minner mer om mountain buggy synes jeg. Samme funksjon for å legge ned rygg og finere kalesje. Med multi x-bag kan du ha madrass i denne når babyen er minst, når barnet vil se litt kan denne gjøres om til en sportsdel du kan ha vendt mot deg og fra deg. :) kan brukes til rundt 1,5 år mener jeg å ha lest!
Denne baggen er litt dyr, men jeg ser at det selges en del på Finn også.
Tror det er denne vogna vi kommer til å gå for :)

Vogna
http://www.barnashus.no/tfk-joggster-twist-lite-ii-sort-4260408334855.html

Baggen:
https://m.youtube.com/watch?v=nFH3dgVQBQo

Hva med TFK Lite med Multi X-bag?
Jeg har trilla både TFK og mountain buggy og synes begge er gode. Har likt mountain buggy litt bedre, da den har mer praktisk funksjon for å legge ned ryggen på sportsdelen, og ikke så kronglete kalesje. MEN, så er det dette med liten bag og at man ikke kan ha babyen mot seg.
Nå har TFK kommet med denne modellen som heter Lite, og den er mindre og minner mer om mountain buggy synes jeg. Samme funksjon for å legge ned rygg og finere kalesje. Med multi x-bag kan du ha madrass i denne når babyen er minst, når barnet vil se litt kan denne gjøres om til en sportsdel du kan ha vendt mot deg og fra deg. :) kan brukes til rundt 1,5 år mener jeg å ha lest!
Denne baggen er litt dyr, men jeg ser at det selges en del på Finn også.
Tror det er denne vogna vi kommer til å gå for :)

Vogna
http://www.barnashus.no/tfk-joggster-twist-lite-ii-sort-4260408334855.html

Baggen:
https://m.youtube.com/watch?v=nFH3dgVQBQo
Tusen takk for tips:) skal sjekke den ut i kveld etter at sønnen min har lagt seg.

Kanskje du hsr undersøkt det allerede, men Stokke trailz? Trillet den på grus og skogsvei på hytta, syns det var kjempe grei. Gode jul og bagdel kan bytte vei.

Kanskje du hsr undersøkt det allerede, men Stokke trailz? Trillet den på grus og skogsvei på hytta, syns det var kjempe grei. Gode jul og bagdel kan bytte vei.
Den er veldig fin men jeg synes den er for dyr:( var i butikken og prøvetrillet den og synes ikke den var noe for meg... Men takk for tips:)

Hadde Edge duo med førstemann og var veldig lite fornøyd med den, altfor stor og tung, ikke optimal på snøføre, sønnen min likte ikke å sitte i sportsdelen, veldig vanskelig å vaske og måtte skifte 3 dekk på 1 år:( Vet at mange er fornøyd med den og det er kjempefint for de, men med så dårlig erfaring som vi har med den ville det vært rart hvis vi valgte den på nytt:p
Åååå, nå ble jeg nervøs på om jeg har tatt riktig valg :O men men. Håper jeg ikke er like "uheldig" som deg. Men at den er stor og tung er det ingen tvil om!

Den er veldig fin men jeg synes den er for dyr:( var i butikken og prøvetrillet den og synes ikke den var noe for meg... Men takk for tips:)

Men hvis du kun er ute etter understell og bagdelen så koster dem 8300-8500 kr.

Har edge som stasjonær vogn hjemme. Tung! Ingen tvil :p men jeg liker den godt. Vi har baby jogger City mini GT som reisevogn. Elsker den!! Hadde flatt valgt en City elite som hovedvogn hadde det ikke vært for at man ikke kan snu den mot seg med sportsdelen... men baby jogger kan anbefales! Babybaggen(delux) er god og romslig og kan tilby og med flatpakkes for tur ;)

På hytta har vi en teutonia arvevogn som jeg synes er helt forferdelig! Også har vi en eldre Emmaljunga edge duo med fire faste hjul. Den fungerer supert på grusen der ute! Og føler den eldre modellen er lettere enn den nye ;) men det kan også ha noe med hjulene å gjøre!

Åååå, nå ble jeg nervøs på om jeg har tatt riktig valg :O men men. Håper jeg ikke er like "uheldig" som deg. Men at den er stor og tung er det ingen tvil om!
Det går sikkert fint:) du har prøvd den så da vet du hvordan den er og den har mange fordeler også den velter ikke akkurat og barnet holder seg god og varm:) Vi har bratt trapp opp til huset så det gjør at tung ikke passer for oss og jeg kjører en Nissan leaf så jeg har ikke plass i bilen til den. Så hvis du ikke har trapp og ikke har Nissan leaf så har du løst mye;) og at hjulene ikke tålte oss er ikke så rart for jeg "går" aldri trilletur jeg bare løper:p Så bor vi i Oppland så her er det ikke snakk om litt snø altså, dette er 30 april :p ImageUploadedByBV Forum1480101483.282836.jpg

Men hvis du kun er ute etter understell og bagdelen så koster dem 8300-8500 kr.
Jeg trenger sportsdel som kan vendes mot meg også, sønnen min vokste ut av baggen da han var ca 7 mnd og jeg vil gjerne ha babyen vendt mot meg til h*n er ca 1,5 år :)

Har edge som stasjonær vogn hjemme. Tung! Ingen tvil :p men jeg liker den godt. Vi har baby jogger City mini GT som reisevogn. Elsker den!! Hadde flatt valgt en City elite som hovedvogn hadde det ikke vært for at man ikke kan snu den mot seg med sportsdelen... men baby jogger kan anbefales! Babybaggen(delux) er god og romslig og kan tilby og med flatpakkes for tur ;)

På hytta har vi en teutonia arvevogn som jeg synes er helt forferdelig! Også har vi en eldre Emmaljunga edge duo med fire faste hjul. Den fungerer supert på grusen der ute! Og føler den eldre modellen er lettere enn den nye ;) men det kan også ha noe med hjulene å gjøre!
Jeg har sett på babyjogger jeg også men jeg vil så gjerne ha en sportsdel som kan vendes mot meg, men alle vognene jeg liker har sportsdelen feil vei :(

Det går sikkert fint:) du har prøvd den så da vet du hvordan den er og den har mange fordeler også den velter ikke akkurat og barnet holder seg god og varm:) Vi har bratt trapp opp til huset så det gjør at tung ikke passer for oss og jeg kjører en Nissan leaf så jeg har ikke plass i bilen til den. Så hvis du ikke har trapp og ikke har Nissan leaf så har du løst mye;) og at hjulene ikke tålte oss er ikke så rart for jeg "går" aldri trilletur jeg bare løper:p Så bor vi i Oppland så her er det ikke snakk om litt snø altså, dette er 30 april :p Vis vedlegget 208882
Jeg løper også mye. Tenkte å kjøpe en joggevogn etterhvert :D

Jeg løper også mye. Tenkte å kjøpe en joggevogn etterhvert :D
Det er kjempepraktisk med løpevogn. Jeg løper også mye i treningsform altså, men jeg mente mer at jeg kronisk løper hele tiden, selv om jeg ikke trener eller har dårlig tid:p

Hadde gått for en brukt simo kombi. De er ikke i produksjon lengre. Men knall gode vogner som var norsk produsert siden 1946. Ble faset ut når britax kjøpte opp brio merket i 2014.
Ligger brukt fra ca 2000 kr på finn.
Hadde simo til 2005 gutten. Og har kjøpt brukt simo kombi fra 2013 nå.
Mye vogn for pengene om du finner en fra 2013-2014 som er pent brukt.
Siste testen jeg finner fikk den terningkast 5.
http://www.klikk.no/foreldre/simo-kombivogn-1442888.ece

Bugaboo sin bag er 1 cm lengre og 1 cm smalere enn emmajunga ;)

Synes kanskje at emmajunga er finest med bag, men ikke med sportsdel.. Men hver sin smak selvsagt ;)

Har du sett på den nye emmaljungaen nxt90?

Back
Topp