Våken på natten

Nosu

Blir kjent med forumet
Hva gjør dere når mini er lys våken på natten? I natt hadde E (4 uker) 3 timer hvor han var lys våken og lyst på underholdning, kos og prat...

Bank i bordet, men det har ikke skjedd her..

Jeg har heldigvis klart meg fra det...
Er hun våken på natten så er det grynting og sutring og da raper jeg/gir hun mat eller bytter bleie. Som regel roer hun seg og sovner.

Har hatt det slik de to siste nettene selv :( jeg gir henne smokken/synger/bysser/ammer/sjekker bleie... Gjør alt jeg kan for å få henne til å sove igjen. Er veldig slitsomt :( etter 3 timer i natt måtte pappaen ta henne, var så stuptrøtt.

Men prøver å fortsatt ha lyset av og gjør alt rolig.

Sånn har vi det nesten hver natt. Han sover som bare det på dagen, men kan være våken et par timer mellom lurene. På natta sover han som regel tre timer også er han våken to-tre timer før han sovner igjen. Jeg håper det blir bedre snart, men vi har ikke jobbet så mye med døgnrytme enda siden han bare er tre uker gammel. Nå er han forkjølet i tillegg så nå sover han omtrent ikke på natta med mindre han ligger på brystet, på dagen klarer han derimot å sove i sofaen.

Godt at vi ikke er de eneste, i hvert fall. :p

Han skriker hvis han bare ligger på meg... Jeg har også lyset av/dempet, snakker minimalt og bysser, ammer og skifter bleie. Etter ti min med byssing så setter han gjerne i gang med superskriking. Tror ikke han har vondt og han er ikke sulten, fordi han lager masse godlyder og smiler hvis han får blikkontakt, prates til eller får se en leke. Han vil rett og slett være våken. Og jeg føler meg slem som "ignorerer" og prøver å få han til å sove. :( Men er redd han skal snu enda mer på døgnet om han får den oppmerksomheten han vil ha.

Bank i bordet! Så har ikke jeg erfart det siden vi var på sykehuset. Hender at vi ikke legger oss før 3 på natta, men da sover han gjerne til 7-8 :-)

Bank i bordet ja! Har ikke opplevd det ennå. Har blitt noen seine netter, men da med en overtrøtt unge med magevondt.
Er redd vi er midt i prosessen med å snu døgnet da.. Hun var våken mye lengre i gårkveld enn tidligere og nå i dag har hun sovet nesten sammenhengende i 4 timer...
Har lest at om ungen sover natt på dagen så kan man forsiktig vekke de etter 3 timer for å prøve å forskyve den lange søvnen.
Er så trøtt nå at jeg ikke orker vekke.. syns fint hun kan sove til i morgen tidlig nå, med unnatak av mat og bleieskift :p

Har hatt det slik de to siste nettene selv :( jeg gir henne smokken/synger/bysser/ammer/sjekker bleie... Gjør alt jeg kan for å få henne til å sove igjen. Er veldig slitsomt :( etter 3 timer i natt måtte pappaen ta henne, var så stuptrøtt.

Samme her :/

Er slitsomt! Vil heller være våken lengre og sove til morgenen, enn å først sove 1-2 timer og dermed være våken i 3-5 timer. Tror jeg kommer til å prøve å vekke henne mer på dagen...

Akkurat det samme her.

I natt var han bare delvis våken nesten 1,5 time med magevondt, roet seg på fanget. Sov godt, men våkna selvfølgelig da jeg la han ned. Så da var det bleie, mat, ny bleie.. Prøvde p ikke stimulere med lek og prat. sovnet igjen etter en del kaving, jeg måtte holde hånda og smokken. Jeg var våken 3 timer mellom 4 og 7 :(

Gjør ALT eg kan for at han skal være rolig og ikke vekke storebror :-) Og så blir det jo endel amming og surfing på mobilen...

Har ikke hatt en eneste våken natt, priser oss hellige!:)

Kan hende vi ikke er i seng før 2-3, hun våkner gjerne en gang i 4tiden(skjedd få ganger)vil ha mat og en gang i halv sju tiden, da sover hun videre til halv ti:)
Våkner hun legges hun med meg og mates og koses med:) Og sover videre i vår seng, elsker å ha henne i senga for hun er så søt men sover selvfølgelig bedre når hun sover i sin egen seng ved siden av da men men:p

Her våkner de hver 4-5 time ca om natten og får mat, raper og sover videre :-D

Back
Topp