En uke uten bæsj!

Helenemor

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
I morgen er det en uke siden forrige bæsjebleie,og det er jo så uvant! Lille gikk fra å bæsje 3-4 ganger om dagen til å plutselig gå mange dager mellom...forrige gang var det vel en 8 dager,nå er det straks en uke. Han er litt over 3 mnd. Flere som har det slik?
Kjedelig å bare skifte tissebleier a gitt :p

Her har vi hatt det likt. Lille hadde bæsj i hver eneste bleie frem til han var rundt 8-9 uker. Så begynte det å gå 3-5 dager mellom hver, og da var det 3-4 bleier hver dag som var helt fylt opp. Når de er rundt 3 mnd går det visstnok lengre mellom hver gang, så tror det er normalt.

Samme her og hun er 12 uker imorgen :) Det har gått maks 1 bæsjefri dag mellom før, men nå har det gått 3 og 4 dager mellom. Venter spent på neste nå, for det er faktisk kjedelig å skifte bare tiss :p

Samme her og hun er 12 uker imorgen :) Det har gått maks 1 bæsjefri dag mellom før, men nå har det gått 3 og 4 dager mellom. Venter spent på neste nå, for det er faktisk kjedelig å skifte bare tiss :p

Ja, ikke sant? Mye morsommere når man må vaske litt og kan tulle litt og sånn, ikke bare ta av den gamle og rett på med ny :pHerreminhatt, hva brukte man tida på før man fikk barn..:rolleyes:

Her har vi hatt det likt. Lille hadde bæsj i hver eneste bleie frem til han var rundt 8-9 uker. Så begynte det å gå 3-5 dager mellom hver, og da var det 3-4 bleier hver dag som var helt fylt opp. Når de er rundt 3 mnd går det visstnok lengre mellom hver gang, så tror det er normalt.

Ja, her skjedde det i grunn over natta. Han hadde 3-4 bleier per dag, og plutselig gikk det en uke! Nå er vi på andre gangen det har gått en uke, så er spent på når det smeller her altså.. Jada, kroppen absorberer nok mer av næringen, men det er så rart at det kan skje fra en dag til en annen o_O

Ja, her skjedde det i grunn over natta. Han hadde 3-4 bleier per dag, og plutselig gikk det en uke! Nå er vi på andre gangen det har gått en uke, så er spent på når det smeller her altså.. Jada, kroppen absorberer nok mer av næringen, men det er så rart at det kan skje fra en dag til en annen o_O
Skjedde over natten her også..fikk helt sjokk første dagen det ikke kom NOE. Men i går og i dag har det vært 4-5 FULLE bleier, tipper det er vaksinen i går som gjør det?!

Skjedde over natten her også..fikk helt sjokk første dagen det ikke kom NOE. Men i går og i dag har det vært 4-5 FULLE bleier, tipper det er vaksinen i går som gjør det?!

Merkelig altså! Jøss.. Rotavirus da eller? Lille fikk vaksiner her i dag, men det har foreløpig ikke skjedd noe.. Håper det smeller i natt eller morgen tidlig :rolleyes:

Lillegutten min bæsjer bare en gang i uken. Da kommer det mengder!! Han har vært sånn siden han bare var et par uker gammel. Jeg jukset litt for noen dager siden og dyppet smokken hans i maltestrakt. Det fikk litt fart på magen. Han strever sånn de siste dagene før han bæsjer. Virker som om han har det litt ubehagelig. Han får bare morsmelk :)

Lille har hatt sjeldent bæsjebleier siden han var rundt 5-6 uker. Før det var det stort sett hver dag/annenhver dag. Men så begynte det å gå 1 uke imellom hver gang. Nå kan det gå opp mot 14 dager. Men helsesøster sa at dette var helt greit, så lenge han virker fin ellers og han ikke er forstoppet. Og det er helt bløtt og normalt det som kommer heldigvis:) Men kjente jeg ble veldig stressa første gang det gikk så lang tid - nå er vi blitt vant til det, og kommer vel til å få sjokk om han begynner å bæsje oftere igjen:P

Lille har hatt sjeldent bæsjebleier siden han var rundt 5-6 uker. Før det var det stort sett hver dag/annenhver dag. Men så begynte det å gå 1 uke imellom hver gang. Nå kan det gå opp mot 14 dager. Men helsesøster sa at dette var helt greit, så lenge han virker fin ellers og han ikke er forstoppet. Og det er helt bløtt og normalt det som kommer heldigvis:) Men kjente jeg ble veldig stressa første gang det gikk så lang tid - nå er vi blitt vant til det, og kommer vel til å få sjokk om han begynner å bæsje oftere igjen:p

Ja, han virker ikke hard i magen, og når det først kommer noe, er det bløtt. Minner om peanøttsmør uten peanøtter :hilarious: Jeg begynte å lure, fordi da jeg tok dette opp med min helsesøster(altså at det snart hadde gått en uke), så fikk jeg beskjed om at det IKKE var greit! Så da ble jeg jo bekymret da :nailbiting: Men alle andre sier jo at det er normalt, så jeg lurer på om hun kanskje er litt utdatert...:rolleyes:

Ja, han virker ikke hard i magen, og når det først kommer noe, er det bløtt. Minner om peanøttsmør uten peanøtter :hilarious: Jeg begynte å lure, fordi da jeg tok dette opp med min helsesøster(altså at det snart hadde gått en uke), så fikk jeg beskjed om at det IKKE var greit! Så da ble jeg jo bekymret da :nailbiting: Men alle andre sier jo at det er normalt, så jeg lurer på om hun kanskje er litt utdatert...:rolleyes:
Veldig god beskrivelse med peanøttsmør ja:D
Så rart at de sier så forskjellig? I tillegg til at helsesøster sa at det ikke var noe problem har jeg også lest flere steder at det er normalt at det kan gå opp mot 14 dager mellom avføring om de fullammes. Så kanskje hun rett og slett er litt utdatert ja;) Men det er jo egentlig ikke bra - skape sånn unødvendig bekymring. Du får si til henne neste gang at du hørt og lest flere steder at dette er helt normalt:)

Veldig god beskrivelse med peanøttsmør ja:D
Så rart at de sier så forskjellig? I tillegg til at helsesøster sa at det ikke var noe problem har jeg også lest flere steder at det er normalt at det kan gå opp mot 14 dager mellom avføring om de fullammes. Så kanskje hun rett og slett er litt utdatert ja;) Men det er jo egentlig ikke bra - skape sånn unødvendig bekymring. Du får si til henne neste gang at du hørt og lest flere steder at dette er helt normalt:)
Haha, at bæsj kan være så fascinerende :D

Ja,veldig merkelig, og egentlig ganske irriterende! Man mister litt tilliten til helsevesenet,når så mye av deres meninger virker som at det kommer fra synsing og ikke fakta..
Ja,det står jo blant annet på Ammehjelpen sine sider,så skulle tro det ikke var grunn til bekymring :) Men,men,det beste er vel i grunn å gå etter magefølelsen! Mors intuisjon er vel det beste,er det ikke det de sier? :)

Haha, at bæsj kan være så fascinerende :D

Ja,veldig merkelig, og egentlig ganske irriterende! Man mister litt tilliten til helsevesenet,når så mye av deres meninger virker som at det kommer fra synsing og ikke fakta..
Ja,det står jo blant annet på Ammehjelpen sine sider,så skulle tro det ikke var grunn til bekymring :) Men,men,det beste er vel i grunn å gå etter magefølelsen! Mors intuisjon er vel det beste,er det ikke det de sier? :)
Absolutt! Tror veldig på mammaintuisjonen:) Husker det med førstemann - kjente egentlig inni meg hva som var rett eller ikke, men ofte hørte jeg på andre istedenfor meg selv, noe som endte med å bli feil. Så nå med andremann er jeg bestemt på å følge mammafølelsen:)

Back
Topp