fylle opp fryser før fødsel..

brød står ikke på listen, men det ligger i rutinene så det tenkte jeg faktisk ikke på :P Men det kan vel absolutt være greit å ha noen ekstra så jeg slepper å tenke på det på en stund :)
Ja, det går fort i glemmeboka her, selv om jeg ikke har kjøpt brød på 4 år :p
Kjekt å ha noen i fryseren. Da har man ihvertfall mat om man ikke skulle fått laget noe :o

Ja, det går fort i glemmeboka her, selv om jeg ikke har kjøpt brød på 4 år :p
Kjekt å ha noen i fryseren. Da har man ihvertfall mat om man ikke skulle fått laget noe :eek:
Enig :) jeg fikk kjøkkenmaskin i bursdagsgave av mannen da vi flyttet inn i huset som vi bygde for 2,5 år siden.. lovte han at med ei sånn maskin slapp vi å kjøpe brød.. det løftet har jeg holdt :) i fjor fikk vi ei skikkelig jerngryte i bryllupsgave også, så jeg driver og ønsker meg gode oppskrifter til å bake i den, ikke bare "vanlig" grovt brød.. rop ut om du har :)

Er også en grei ting å si at man ønsker seg en fruktkorg eller kake eller noe lignende når folk kommer på besøk og spør om hva du ønsker :) Da slipper man jo lett unna med småting :)

Er også en grei ting å si at man ønsker seg en fruktkorg eller kake eller noe lignende når folk kommer på besøk og spør om hva du ønsker :) Da slipper man jo lett unna med småting :)
det var jo kjempesmart! Kan si jeg ønsker meg ei kasse klementiner :P Ahhh! Det er jo så godt :P

• Liker
Reactions: SMD
det var jo kjempesmart! Kan si jeg ønsker meg ei kasse klementiner :p Ahhh! Det er jo så godt :p

Det er helt sant, og klementiner holder seg jo som regel ganske lenge også. :D

da ligger der en spagettimiddag (hadde så mye rester) to middager med fiskesuppe og to middager med greske kyllingboller i frysen :) Hurra! :)

Rakk aldri og fylle opp fryseren. Så dey får bli når vi kommer oss hjem fra sykehuset.

Av erfaring får jeg dilla på helt andre ting etter svangerskapet enn hva jeg hadde under svangerskapet, så det stresser jeg ikke med... familien min kommer hit for å feire jul, og det kan avlaste både meg og mannen såpass at vi ikke trenger å tenke på frysern. Skal bake julekaker, og det får holde :p

Av erfaring får jeg dilla på helt andre ting etter svangerskapet enn hva jeg hadde under svangerskapet, så det stresser jeg ikke med... familien min kommer hit for å feire jul, og det kan avlaste både meg og mannen såpass at vi ikke trenger å tenke på frysern. Skal bake julekaker, og det får holde :p
Heldiggris! det blir en del juleselskaper her også, så.slepper å tenke på så mye matlaging akkurat i julen, pluss min mor har fri nesten hele romjula, så da flykter jeg inn til henne med jentene når mannen er på jobb :) men gjærbakst har jeg ALLTID lyst på, gravid eller ei :p

Bakte masse forrige uke :)

Bakte da masse grove rundstykker (men de er så syyykt gode så har spist opp så mange alt så bakte tre posjoner igjen igår).

Så bakte jeg en stooooor porsjon med kanelknuter, fylte horn med ost og skinke og pizzaboller.

Skal lage en dobbelt porsjon til med fylte horn, samt dobbelt porsjon med pestoboller hvis jeg rekker før hu kommer :)

Bakte masse forrige uke :)

Bakte da masse grove rundstykker (men de er så syyykt gode så har spist opp så mange alt så bakte tre posjoner igjen igår).

Så bakte jeg en stooooor porsjon med kanelknuter, fylte horn med ost og skinke og pizzaboller.

Skal lage en dobbelt porsjon til med fylte horn, samt dobbelt porsjon med pestoboller hvis jeg rekker før hu kommer :)
her har jeg noen middager fyst ned så det er bare å ta opp, tine og varme. Også har jeg masse fylte horn, noen med ost og skinke og noen med pizzafyll :)

Sist lagde jeg Ikke noe på forhånd, men denne gangen skal jeg ihvertfall bake litt, og fryse ned noen middager. :-)

Vi har ikke så stor fryser at vi kan hamstre. Men vi løser middagene med å bestille Adams Matkasse levert på døra de neste ukene. Av erfaring vet vi at det blir lite overskudd til planlegging i perioder med store endringer. Og da er jo alternativet at vi handler hver dag, noe som sluker hele matbudsjettet, eller at vi ender opp med fastfood fordi vi aldri rakk å tenke på middag.... Så her landet vi på at en matkasse faktisk vil være billigere og mindre krevende for oss i denne perioden. Det er ikke så stress å lage den middagen når først alle ingrediensene er i hus :)

Vi har ikke så stor fryser at vi kan hamstre. Men vi løser middagene med å bestille Adams Matkasse levert på døra de neste ukene. Av erfaring vet vi at det blir lite overskudd til planlegging i perioder med store endringer. Og da er jo alternativet at vi handler hver dag, noe som sluker hele matbudsjettet, eller at vi ender opp med fastfood fordi vi aldri rakk å tenke på middag.... Så her landet vi på at en matkasse faktisk vil være billigere og mindre krevende for oss i denne perioden. Det er ikke så stress å lage den middagen når først alle ingrediensene er i hus :)
Det var jo kjempelurt :)

Back
Topp