Den magiske julestrømpa :D

Kakemonster88

Trives på forumet :)
jentene i juni13
VIP
Januar 2017
Andre enn meg som har begynt å tenke på hva dere skal fylle den med til barna?

Hva fyller dere med? Hvor gamle er barna? Når får barna den?

Det er som regel en marsipangris, noen små sjokolader, og colagodterier. Litt av moroa syns jeg også er at det er litt annen "type" godterier enn det vi kjøper til vanlig, litt kioskvarer eller sånt. Noe nytt kanskje. :)
Vi pleier også å ha et julehefte og et skrapelodd i julestrømpa, og kanskje en liten julepynt eller noe. Spørs hva vi har funnet på det året. :)

Men her i huset er det ikke bare ungen(e) som får strømpe, vi voksne lager strømper til hverandre hvert år. :) Ca samme innhold som i ungen sin, men man tar jo det man vet de liker. Frøkna elsker colagodter, men mannen har noen ting som han liker som ingen av oss andre er glade i, som kick, for eksempel.

Det blir nok godteri, julehefte og en morgengave :) Enten en leke han kan holde på med en stund eller en film :)

Et tegneseriehefte og en clementin og dumle-kjærligheter. Det var alltid fast innslag i våre når vi var barn. Så er det litt julegodteri, feks juleskum, sjokoladenisse osv. Og så har jeg pleid å putte i en liten leke.

Den fylles natt til første juledag (Jepp. Jeg tror vi klarte fylle den i fjor også selv om jeg altså fødte den natta)

Erfaring tilsier at jeg i liten grad har planlagt denne, det blir litt julesnop fra skapet og en klementin

Last edited:
Blir vel en liten sjokolade, et blad, klementin og sikkert noe annet gøy.

Det blir julesnop, julehefte og en liten gave til eldste. Yngste får nok sånne maispinner, noe annet slikt som han spiser og en liten leke.

Ikke planlagt.
Men pleier å fylle den med smoothier, clementiner, blad og en lite sjokolade eller to:)

Blir litt julesnop.
Som nevnt over, ikke vanlig lørdagsgodt men noe nytt og spennende.

Julehefte

En liten leke som de kan kose seg med utover dagen

En brus :) alltid stort å få sin egen brus, det får de stort sett aldri.

Julesnop, blad og en pakke fra nissen :) han kommer til oss natt til julaften. hender at pakken fra nissen ligger under juletreet om den ikke får plass i strømpen da.

Herregud Julestrømpe..... Jeg fikk av mamma til jeg var ganske stor, husker det var veldig trist da det sluttet :p

Fikk alltid to juleblader, en liten leke eller to, eller julepynteting (samlet på musefigurer, kunne være det), og julegodis. Var altså så fantastisk.... Den gleden altså :)

Gleder meg til å lage til vesla, men 3 måneder er litt ungt synes jeg :p

Gutta er 4, 5 og 8 år:)
De får strømpe julaften morgen, og den er fylt med litt snop, et blad og en liten gave:)

Blir litt julesnop.
Som nevnt over, ikke vanlig lørdagsgodt men noe nytt og spennende.

Julehefte

En liten leke som de kan kose seg med utover dagen

En brus :) alltid stort å få sin egen brus, det får de stort sett aldri.

Vi har også pleid å ha en julebrus i strømpen, men problemet er jo at vi vil ha brusen kald :p så vi lar den stå i kjøleskapet :D

Har gjerne klementin, snop, kakaokapsel, kanskje film/blad eller noen leker som ble ekstra etter at adventskalenderen var ferdig.

Vi pleier å putte i små leker/ ting. Vi er begge så glad i jul og elsker å kjøpe ting til barna. Så der ender altid opp med at vi vil kjøpe for mange julegaver og putter da små billige ting vi vil kjøpe i strømpene. Mannen vil altid ha julehefter og sjokolade.

Ikke tenkt så mye på det. tror vi gjør litt som i fjor. en smothie, en fruktstang og noen kjeks/ rosiner. Så får han en gave utenom om morgenen. han er 22 mnd 1. juledag

Back
Topp