Sniker meg inn her litt...

LuckyGirl29

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
hei :)

Etter en litt tøff fødsel sist i februar i år, som endte med hastesnitt, vil helst ikke oppleve det denne gangen :/ så håper virkelig å kunne få ett planlagt KS, noen som har noen erfaringer med det, og om de er strenge med dette på nr 2?

Har egt termin utifra mine beregninger den 8 juni, men hvis det blir planlagt KS, så kan vel den komme litt før, som i mai? Derfor jeg tenkte jeg måtte snike litt her ;)

Jeg tror ikke de er vanskelige på det hvis den forrige var tøff for deg, ta det opp med jordmor du :) Og hyggelig at du sniker deg inn her :)

Jeg tror ikke de er vanskelige på det hvis den forrige var tøff for deg, ta det opp med jordmor du :) Og hyggelig at du sniker deg inn her :)
Tusen takk :)

Ja, legen min sa jeg kunne ta det opp med de på sykehuset ved OUL, så får vi se da ;)

Etter en litt tøff fødsel sist i februar i år, som endte med hastesnitt, vil helst ikke oppleve det denne gangen :/ så håper virkelig å kunne få ett planlagt KS, noen som har noen erfaringer med det, og om de er strenge med dette på nr 2?

Har egt termin utifra mine beregninger den 8 juni, men hvis det blir planlagt KS, så kan vel den komme litt før, som i mai? Derfor jeg tenkte jeg måtte snike litt her ;)

Jeg fikk planlagt ks pga angst. Det var en time på morgenrøden også ble det satt opp time :) ikke noe hokus pokus!❤️

Jeg fikk planlagt ks pga angst. Det var en time på morgenrøden også ble det satt opp time :) ikke noe hokus pokus!❤️
Bare vet at mange er strenge på å gi KS, derfor jeg tenker litt på det :p ;)
Men ordner seg nok :)

Siden det er da kun 1.5 år siden siste ks vil det uansett være en ekstra overvåkning med neste fødsel. Da kan dei likevel avtale en ks ja :) Hør hva jordmor seie. Lykke til!

Siden det er da kun 1.5 år siden siste ks vil det uansett være en ekstra overvåkning med neste fødsel. Da kan dei likevel avtale en ks ja :) Hør hva jordmor seie. Lykke til!
Tusen takk :) Blir spennende å høre hva de tenker :)

Bare vet at mange er strenge på å gi KS, derfor jeg tenker litt på det :p ;)
Men ordner seg nok :)
Ble haste ks med jenta mi sist :-( ikke noe hyggelig opplevelse hverken fødsel eller ks.. men jeg må fint prøve engang til vanlig vis. Eneste er vel at de drøyer det ikke like lenge for ett ks med nr to:-( men det her er i Ålesund da.. hvor bor du?

Ble haste ks med jenta mi sist :-( ikke noe hyggelig opplevelse hverken fødsel eller ks.. men jeg må fint prøve engang til vanlig vis. Eneste er vel at de drøyer det ikke like lenge for ett ks med nr to:-( men det her er i Ålesund da.. hvor bor du?
Bor i Oslo :)
Sist så var det morkaka som gjorde det litt problematisk, men det oppstod akutt med ambulanse og hele pakka :oops:

Er det standard med ekstra overvåkning pga kort tid siden KS?

Er det standard med ekstra overvåkning pga kort tid siden KS?
Etter jeg hadde KS sist, anbefalte de å vente ett år før man prøvde på neste. Tror nok det går bra selv om det ikke har gått så langt tid, men vil tro det overvåker ekstra for å passe på at livmor og arr har det greit. Det normalt at pasienter som tidligere har hatt ks blir passet ekstra på. Det er også lavere terskel for nytt ks, hvis jeg har forstått riktig:)

Det kan variere. En av venninene mine har selv et hjertefeil og ble først lovet KS. Mot slutten av svangerskapet sa legene "Vil vil prøve at du føder naturlig. Hvis det blir problemmer, så tar vi KS".
En annen vennine har epilepsi og første barnet var tatt ved KS. Det ble også mye frem og tilbake av legene og hun valgte faktisk å være mer bestemt når fødselen startet for å få en KS som de har egentlig lovet hele veien.
Vennine nr. 3 fikk uplanlagt KS fordi hun selv er 156 cm og barnet var 2 uker over termin og over 4 kg.

Det er de eneste historiene jeg vet om.

Hvis det ble hastesnitt sist tror jeg de nærmest planlegger med snitt på nr to. Det går nok så bra!
Nei, det stemmer ikke. Det kommer an på hva som var årsaken til at det ble KS. Hadde hastesnitt selv med første. Men har man hatt TO keisersnitt tidligere må man ha det på en evnt. neste også.

Ville bare si at jeg opplevde det samme (altså med hastesnitt, opplevelsen kan jo være veldig forskjellig likevel). Jeg tror at hvor strenge de er med å få innvilget KS kommer an på hva som var årsaken til at det ble KS i utgangspunktet. Og at dette (dessverre) er litt ulikt fra sykehus til sykehus. Be om å få fødselssamtale på det sykehuset du fødte/skal føde og snakk om dette der :) Ta gjerne kontakt med meg på melding om du ønsker å utveksle tanker og erfaringer :)

Ville bare si at jeg opplevde det samme (altså med hastesnitt, opplevelsen kan jo være veldig forskjellig likevel). Jeg tror at hvor strenge de er med å få innvilget KS kommer an på hva som var årsaken til at det ble KS i utgangspunktet. Og at dette (dessverre) er litt ulikt fra sykehus til sykehus. Be om å få fødselssamtale på det sykehuset du fødte/skal føde og snakk om dette der :) Ta gjerne kontakt med meg på melding om du ønsker å utveksle tanker og erfaringer :)
Sendte deg en PM jeg :)

Back
Topp