Semper-dråper

Sonniken

Elsker forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberbarna 19
Fikk anbefalt Semper-dråper av hs, men lurer på hvilken måte som er best å få dem i lillegutt på? :) Ser det står at de kan dryppes i en skje, men ser liksom ikke for meg at lillegutt får i seg så mye av det på den måten. Og vi gir jo ikke flaske hver dag, det er kun når jeg er borte og ikke kan amme.

Er også nysgjerrig på andres erfaringer med disse? :)

Edit: mener Semper-dråper med melkesyrebakterier :)

Last edited:
vi gir minifom med t-skje og tran med sprøyte - ikke noe problem det :-) (Ikke prøvd flaske siden vi fullammer).

vi gir minifom med t-skje og tran med sprøyte - ikke noe problem det :) (Ikke prøvd flaske siden vi fullammer).

Oki :) Tenkte bare om noen av dråpene "svinner hen" når man bruker skje, men det er vel kanskje ikke så mye annet å gjøre :) Fullammer jeg også, men pumper slik at mannen kan gi det på flaske de få dagene jeg er på skolen. Men blir jo litt styr å begynne å pumpe og gi på flaske en gang hver dag bare pga de dråpene.. Heheh :P

Oki :) Tenkte bare om noen av dråpene "svinner hen" når man bruker skje, men det er vel kanskje ikke så mye annet å gjøre :) Fullammer jeg også, men pumper slik at mannen kan gi det på flaske de få dagene jeg er på skolen. Men blir jo litt styr å begynne å pumpe og gi på flaske en gang hver dag bare pga de dråpene.. Heheh :p

Vi har gitt minifom på skje. Hu får i seg det meste, også har jeg tatt resten på fingeren min og gitt hu. :)

Drypper rett fra flaska med minifom og d vitamin :)

Drypper rett fra flaska med minifom og d vitamin :)
Ja d-dråper... er det de semper-dråpene det? Og noe en kan gi istedenfor tran? Vi fikk en flaske tran fra HS som vi tenkte å begynne med nå, men trenger en d-dråper i tillegg?

Ja d-dråper... er det de semper-dråpene det? Og noe en kan gi istedenfor tran? Vi fikk en flaske tran fra HS som vi tenkte å begynne med nå, men trenger en d-dråper i tillegg?
Semper dråper er ofte melkesyrebakterier, men fins d dråper fra semper også :)

Holder med tran, er ikke så glad i tran selv så glad svenskene liker d dråper istedenfor tran ;)

Semper dråper er ofte melkesyrebakterier, men fins d dråper fra semper også :)

Holder med tran, er ikke så glad i tran selv så glad svenskene liker d dråper istedenfor tran ;)
Vi ga d-dråper til storebror, fikk med meg samboer på det gjennom å poengtere at barna i Sverige blir helt grei de selv om de ikke får tran :P

Vi ga d-dråper til storebror, fikk med meg samboer på det gjennom å poengtere at barna i Sverige blir helt grei de selv om de ikke får tran :P
Snuppa hatet tran, tilogmed mannen hater tran og han spiser det meste! Husker godt ansiktsuttrykket første gang han smakte tran ;)
Og ikke bare at jeg ikke liker tran men før jeg lærte meg å ta zalo på flekker ble det mange gule flekker også :(
Om dere vil ha D dråper denne gangen også forresten koster aco sine 49 kr inne på apotea med gratis frakt (i Sverige selvsagt) :)

Gir semperdråper på skje og det går helt fint. Bare hell det inn liksom :p er jo ikke så mye så det blir ikke ekkelt for lille :) dråpene har fungert supert her forresten, og er førstevalget mot luftsmerter til babyer :)

Gir minifom med sprøyte og semper rett i munnen.

Visste ikke at det fantes flere typer fra Semper jeg. Men det jeg skulle bruke var melkesyrebakterier, i stedet for minifom.

Gir semperdråper på skje og det går helt fint. Bare hell det inn liksom :p er jo ikke så mye så det blir ikke ekkelt for lille :) dråpene har fungert supert her forresten, og er førstevalget mot luftsmerter til babyer :)

Prøvde med skje, gikk på et vis :P Selv om han ikke hjalp til noe særlig.. Hehe
Så bra å høre at det fungerer! :) Får håpe det fungerer her og ;)

Visste ikke at det fantes flere typer fra Semper jeg. Men det jeg skulle bruke var melkesyrebakterier, i stedet for minifom.
Nei, d-dråper vet jeg ikke om det er Semper som gjør... men minifom er jo for luft i magen, d-dråper er d-vitamin som gis til babyen om man ikke gir tran :)

Nei, d-dråper vet jeg ikke om det er Semper som gjør... men minifom er jo for luft i magen, d-dråper er d-vitamin som gis til babyen om man ikke gir tran :)

Ja jeg vet d-dråper er d-vitamin :) Siktet vel egentlig til at Shadow sa jo at Semper hadde d-dråper. Men ja, Semper-dråpene vi bruker er mot luft i magen de og :) Men dem tar man 1 gang til dagen, og ikke før hvert måltid som med minifom.

Vi putter Semperdråpene i flaska, eller på skje. Babyer er tydeligvis veldig flinke til å slikke som katter :hilarious:

Lærte det på sykehuset da vi måtte koppmate ham.

Back
Topp