Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
IKM - ikke kom mensen
EL - eggløsning
DPO - dager på overtid
PP - prøveperiode
SA - spontanabort
MA - missed abortion
Kommer ikke på fler akkurat nå. Noen spesielle du lurer på? Du finner forklaring på det meste om du Googler![]()
SA er når kroppen støter ut fosteret selv. MA er når fosteret dør, men kroppen ikke registrere det, og vil fortsatt føles gravid. Da må ofte tabeletter evt utskraping til for å få det ut.Takk takkHelt supert! Hva er forskjellen på SA og MA? For meg høres de like ut?
En spontanabort er når kroppen oppdager er noe er galt og støter ut embryo/foster på egenhånd. En missed abortion er når kroppen ikke oppdager at det ikke er liv i magen at embryo/foster har dødd eller sluttet å utvikle seg. Dette blir ofte oppdaget på ultralyd og kvinnen får hjelp til å få det ut.Takk takkHelt supert! Hva er forskjellen på SA og MA? For meg høres de like.
Jeg har forresten lært DPO som days past ouvlation, altså antall dager siden eggløsning. Vet ikke om jeg har misforstått?
Jeg har forresten lært DPO som days past ouvlation, altså antall dager siden eggløsning. Vet ikke om jeg har misforstått?
"Exu" er forkortelse for "extrauterint svangerskap," men det heter egentlig "ektopisk svangerskap."Har også XU. Litt usikker på hva det står for, men det betyr svangerskap utenfor livmor