Hjelp. Frisk blødning uke 15

mp86

Blir kjent med forumet
Kom akkurat ifra toalettet og ble kjempe redd. var rødt blod i doskåla. ringte føden og fikk bare bekjed om at det ikke var noe å gjøre om man mistet.men kunne ringe tilbake om det ble mye. Ikke snakk om å få høre hjertelyden engang for å få roet meg ned. er i uke 15 i dag. og har vært såå livredd for å miste siden dag 1:( flere som har opplevd en liten blødning for at det så ikle har blitt noe mer og at det har gått bra?

Det er veldig vanlig, uten å være noe farlig :) spesielt etter sex.

Er som regel et lite blodkar som har sprekt pga. Skjør hud inni der :) kommer det koagulert blod så kan du heller bekymre deg. Ville ringt jordmor i morra for å høre hjertelyd :)

Er som regel et lite blodkar som har sprekt pga. Skjør hud inni der :) kommer det koagulert blod så kan du heller bekymre deg. Ville ringt jordmor i morra for å høre hjertelyd :)

Takk for svar men har ikke hatt samleie . så er definitivt ikke det som er årsaken!!

Kom akkurat ifra toalettet og ble kjempe redd. var rødt blod i doskåla. ringte føden og fikk bare bekjed om at det ikke var noe å gjøre om man mistet.men kunne ringe tilbake om det ble mye. Ikke snakk om å få høre hjertelyden engang for å få roet meg ned. er i uke 15 i dag. og har vært såå livredd for å miste siden dag 1:( flere som har opplevd en liten blødning for at det så ikle har blitt noe mer og at det har gått bra?

Jeg har blødd mye i flere uker nå. Dette på grunn av et hematom i livmoren. Ser ut til at det snart har tømt seg. Hørte akkurat hjertelyden med doppler her hjemme ❤️
Så det kan gå bra! 14+1 i dag

Er veldig vanskelig med en eller flere milde blødninger i svangerskapet. Forhåpentligvis er det helt ufarlig :) men ring jordmor i morgen, hun lar deg nok få komme inn for å slippe å bekymre deg ❤️

Synes det er synd at du ikke kan komme inn og få undersøkt eventuell årsak til blødningen. Ring jordmor i morgen.

Jeg har forresten hatt flere småblødninger gjennom svangerskapet, og alt er bra. Krysser fingre for deg❤️

Takk for svar. ja jeg kan ikke skjønne at man ikke kunne fått kommet og hørt hjertelyden engang. skjønner ikke hvordan jeg skal få slappet av nå. skal jeg liksom vente til ultralyden 8 desember...blæææh. kjenner jeg blir litt sint på hu som tok tlf....hun sa at 15 uker fortsatt er tidlig og det er sjanser for at man mister.

Takk for svar. ja jeg kan ikke skjønne at man ikke kunne fått kommet og hørt hjertelyden engang. skjønner ikke hvordan jeg skal få slappet av nå. skal jeg liksom vente til ultralyden 8 desember...blæææh. kjenner jeg blir litt sint på hu som tok tlf....hun sa at 15 uker fortsatt er tidlig og det er sjanser for at man mister.

Du har ikke mulighet for å dra til privat ul/jordmor der du bor? Evt dra til fastlege i morgen?:) min fastlege sa det var lav terskel for å komme inn om det var noe jeg var bekymret for :)

Har hatt blødninger fra og til siden uke 6, er 15+3 idag. Siste gang blødning var faktisk igår kveld/natt. Var hos legen idag tidlig og han sa det kunne være morkaken som holder på å trekke seg oppover og da kan det dukke opp rifter som da igjen gir blødninger. Siden det gikk over hos meg idag morges, sa fikk jeg beskjed om å ta en dag om gangen, unngå fysisk tung aktivitet og skulle det ta seg opp så måtte vi ta en kikk på det igjen.
Han fant hjertelyden og lille banket på 140 i minuttet. Og siden det var livstegn der så ble jeg beroliget av det nok til at jeg ikke følte at jeg måtte innom gyn for en ekstra sjekk.

Du har ikke mulighet for å dra til privat ul/jordmor der du bor? Evt dra til fastlege i morgen?:) min fastlege sa det var lav terskel for å komme inn om det var noe jeg var bekymret for :)

Finnes ikke noe privat klinikk hær jeg bor dessverre. var til fastlege i dag på første svangerskaps kontroll men fikk bekjed om at di ikke sjekket hjertelyd så tidlig som i uke 15...med fare for å gjøre mor stresset om di ikke fant den. så ser ikke vits i å dra dit i morgen. må bare prøve å roe meg ned litt :) har heldigvis ikke blødd noe mere. noen sier man Børr ta det veldig med ro etter blødning. men har det veldig travelt på jobb så blir usikker om jeg skal høre om å få begynne litt senere i morgen. åååh dette var virkelig ikke en fin kveld kjenner jeg:/ skal ta å ringe jordmor og får forhåpentligvis en time hos henne iløpet av neste uke :)

Har hatt blødninger fra og til siden uke 6, er 15+3 idag. Siste gang blødning var faktisk igår kveld/natt. Var hos legen idag tidlig og han sa det kunne være morkaken som holder på å trekke seg oppover og da kan det dukke opp rifter som da igjen gir blødninger. Siden det gikk over hos meg idag morges, sa fikk jeg beskjed om å ta en dag om gangen, unngå fysisk tung aktivitet og skulle det ta seg opp så måtte vi ta en kikk på det igjen.
Han fant hjertelyden og lille banket på 140 i minuttet. Og siden det var livstegn der så ble jeg beroliget av det nok til at jeg ikke følte at jeg måtte innom gyn for en ekstra sjekk.

Tuusen takk for svar. godt å høre at det er "normalt" har du altså fått bekjed om å ta det med ro etter blødning? så usikker på om jeg skal ringe jobb og komme senere i morgen. red for at stress kan gjøre alt verre. samtidig som jeg ikke føler meg syk så kjenner dette er så vanskelig :/

Tuusen takk for svar. godt å høre at det er "normalt" har du altså fått bekjed om å ta det med ro etter blødning? så usikker på om jeg skal ringe jobb og komme senere i morgen. red for at stress kan gjøre alt verre. samtidig som jeg ikke føler meg syk så kjenner dette er så vanskelig :/
Jeg har hele veien fått beskjed om å ta det me ro. Heldigvis har jeg en ganske avbalansert jobb, så kan dra på jobb som normalt.
Hvis du er veldig urolig, få deg akutt time hos fastlege eller jordmor. Det hjelper mye! :-) jeg har følt meg litt hysterisk i alt dette, men heldigvis er jeg og legen enig at det er bedre å dra en gang for mye enn en for lite. :-)

Skjønner godt at du er nervøs! Jeg ble ikke tatt på alvor av lege når jeg begynte å blø.. (Forrige svangerskap som endte med SA).
Har dere ikke jordmorvakt da? Jeg ville ringt dem i såfall :)

Jeg hadde en ganske stor blødning i uke 12 (første svangerskap), jeg ble helt fra meg og ringte legevakta og ettersom det var sent på kvelden så fikk jeg time morgenen etter (var helg). Legen tok meg inn og lyttet etter hjertet. Ikke en gang fortalte noen meg at det var ikke noe å gjøre, da alle forstår det, men svært ofte så har de lavere terskel med gravide da de fleste forstår det stresset det er å gå rundt og ikke vite noe.

Etter denne opplevelsen ble jeg ganske redd, og legen min tok meg inn påfølgende uke og lyttet etter hjertet og fant det i da slutten av uke 12. Han tok meg inn jevnlig etter dette kun for å snakke med meg og la meg høre hjertelyden.

Nå var min blødning ganske stor med mye friskt blod, da jeg hadde kommet ut av dusjen og det dryppet blod på gulvet der jeg stod og tørket meg, i tillegg hadde jeg menssmerter. Men ingen som vet hvor blødningen kom fra, og ut kom en frisk baby ❤️

Men om du møtte på en sur helsesekretær på legevakten og har en lite empatisk fastlege, så er jeg ganske sikker på at jordmor vil hjelpe deg.

Edit: ser jeg har misforstått deg og trodde du ringte legevakten. Føden vil nok ikke ta deg inn uansett før uke 23, da skal du på gynekologisk avdeling.

Jeg opplevde en blødning for 2 uker siden (da var jeg i uke 11). Var rødt, friskt blod. Hadde ikke muligheten for ultralyd før en uke etterpå. Men hadde ikke flere blødninger, og alt stod bra til med den lille. På ultralyden sa hun at livmoren min var lav, så det kunne være en årsak til at jeg blødde litt og at det kunne gjenta seg. Håper du får en bekreftelse så du finner roen <3

Jeg har hatt småblødninger med friskt blod på papiret og noen ganger i doskålen fra uke 5 til 22. Gjorde ikke noe spesielt de dagene det kom, men var veldig urolig i magen. Mye murringer/"strekking", hard mage osv. Er nå 24+1 og alt er fint her❤

Rart at det er så mange ulike beskjeder innen helse Norge.
Jeg begynte å blø i uke 15, mye friskt blod.
Ringte fast lege - kom rett inn og fikk henvisning til ultralyd på sykehuset. Fikk både innvendig og utvendig ul en time etterpå. Var morkaken som lå lavt. Blødde i to dager, fikk ul hos fastlege etterpå. Alt var bra med baby.
Fikk beskjed om å ta det med ro, bare gå rolig og slappe av.
Men de sa på sykehuset at alt før ul i uke 18 skulle gå gjennom fastlege og at dersom noe gikk galt var det lite å gjøre så tidlig i svangerskapet.

Hadde en blødning i uke 7. Og fikk time hos fastlegen. Hun undersøkte bt og urin, tok en ul, men fordi hun ikke følte seg sikker på hva hun fant på ul, så sendte hun meg til sykehuset med en gang for øhjelpstime med ul.
Der ble jeg nøye undersøkt. Og legen fant ett lite bankende hjerte og alt så fint ut.
Ble sykemeldt ut uken for å ta det med ro.
Rart de sier så nye forskjelling.
Vet jo de ikke kan gjøre noe om man blør tidlig. Men det hjelper jo at de tar deg på alvor og sjekker om det er liv enda iallefall.

Back
Topp