Hvor ofte ammer du?

snart3gull2015

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Jeg blir så usikker på om jeg skulle ha ammet mer... lille spiser nå grøt til frokost, litt frukt til lunsj, bittelitt middag og grøt til kvelds. Ammer etter alle måltider, men hun vil stort sett kun ha den ene puppen. Hun ammes 1-3 ganger pr. natt i tillegg. Så: Hvor mange ganger ammer du?

Jeg ammer noe alla det samme som deg. Blitt mindre i det siste, men tilbyr pupp så ofte jeg kan. Etter måltid, innimellom måltid, til kvelden å avogtil på natta.
Min spiser:
Frokost : grøt, sviskemos og fruktmos
Lunsj: prøver med brødskiver , men ikke helt klar ennå. Fruktmos og sviskemos
Middag: middagsglass, sviskemos, liker veldig godt Hipp sitt med kalv. Eller stavmikser jeg sammen noe av det vi spiser.
Kvelds: grøt. Men det hender han sovner fra kveldsmaten pga overtrøtthet. Noen ganger er han interessert i pupp, andre ganger ikke ... lillegutt er 6.5 mnd

Ammer som regel 4 ganger ila dagen og 1-2 ganger om natten :) Ammer etter fast føde på dagen, men han får ikke i seg store mengder fast føde enda :p kjører BLW light. Han blir flinkere og flinkere å spise for hver dag som går da ;)

Ammer før alle måltider og etter soving. Etter hver blund legger jeg han alltid til. Da dier han lengst. Noen ganger vil han ha pupp igjen før han skal sove, eller bare helt plutselig. Har ikke helt styr på hvor mange ganger for dag nøyaktig men alt fra 5-10 og 2-3/natt i tillegg. :)

Ammer alltid før måltider. Hun spiser grøt på morgenen og til kvelds. Også får hun som regel ett eller annet enten til lunsj eller middag - ikke noe fast der enda. Går mest i pupp enda. Fortsatt ca annenhver time, men ser tendenser til at det nærmer seg litt sjeldnere, typ hver 3 time..:D Ammer et par ganger ila natta også.

Vi ammer dagen lang, og natt, men prøver gi risgrøt 1-2 g per dag. Han skal utredes for allergi og eksem til uka, så stoppet med introduksjon av fast føde.

Ammer som jeg alltid har gjort føler jeg.. Har prøvd oss på grøt nå leeeenge. Begynte så smått når hun var 5,5 mnd! Hun spiser fortsatt ikke noen faste måltider med mat! Får kanskje i seg ett per skjeer med grøt - tror ikke hun liker det, bare lukker munnen tvert. Middagsmat har jeg prøvd en gang, og det gikk litt bedre. Så får bare fortsette! Brødskiver i bittesmå biter synes hun forresten er veldig godt!

Hun er ikke noe på å drikke - noen som har godt tips på flasker som funker bra til vanndrikking?

Ammer som jeg alltid har gjort føler jeg.. Har prøvd oss på grøt nå leeeenge. Begynte så smått når hun var 5,5 mnd! Hun spiser fortsatt ikke noen faste måltider med mat! Får kanskje i seg ett per skjeer med grøt - tror ikke hun liker det, bare lukker munnen tvert. Middagsmat har jeg prøvd en gang, og det gikk litt bedre. Så får bare fortsette! Brødskiver i bittesmå biter synes hun forresten er veldig godt!

Hun er ikke noe på å drikke - noen som har godt tips på flasker som funker bra til vanndrikking?

Min liker heller ikke grøt, kniper leppene igjen med en gang! Liker alt annet da :p Fikk i han en del grøt i dag når jeg tok litt smoothie fra klemmepose på skjeen i tillegg til grøt :) så det er et tips!

Ang. vannflaske så har vi en fra nuk med håndtak på sidene som han drikker av, den er enkel å holde i :)

Evt bare tutekopp - vår drikker av sånn fra avent som man kjøper på butikken. Holder selv og greier.

Som oftest hver 3. time døgnet rundt, noen ganger hver 2. og andre ganger hver 4. Vi har prøvd camelbak og avent tutkopp, men det funker ikke. Det beste for oss er vanlig plastkopp, fylle minimalt med vann og hjelpe henne. Hun får til å føre den med munnen, men siden det er så lite vann må den heves veldig høyt.

Jeg ammer ca 6 ganger i døgnet. Tar bare ett bryst per gang, det har hun alltid gjort. Er ikke så veldig interessert i å amme med mindre hun er trøtt. Så blir før hver dupp (hun har 2 ila dagen), et par ganger på natta, tidlig morgen og når hun legger seg.

Ammer mellom 6-10 ganger i døgnet. 2 ganger om natta :) Ammer han i søvn om dagen 2 - 3 ganger (som oftest 2) og før og noen ganger etter måltider.

Evt bare tutekopp - vår drikker av sånn fra avent som man kjøper på butikken. Holder selv og greier.
Samme her! Han er så manisk på den vannkoppen at jeg må gjemme den mellom hver gang han skal drikke. :p

Her ammer jeg når hun våkner fra powernap (2-3 powernap om dagen), på morgenen, og før legging. Hun er veldig flink til å si i fra om hun vil ha mer; da stirrer hun intenst på puppene mine, river omtrent av meg genseren for å komme til eller prøver å spise gjennom genseren. Hahaha.. vi har sluttet helt med amming på natten. det skjedde naturlig; ikke interessert i det hele tatt!

Morgen : fuldkorns grød modermælk erstatning.. formiddag blender jeg selv mango banan .. eftermiddag.. brød samt frugt og vann .. middag.. grød med pasta eller laver jeg selv hjemme lavet poteter gulerødder fisk ,kød,kylling vann
Aften grød og 150 ml melke erstatning.. men ammer par gange på dagen samt ammer 2 ganger på natten .. hun er 7 månder

Syns amming er vanskelig hvis vi ikke er hjemme. Han snur seg for den minste lyd. Så det blir amming når vi er hjemme, før hvert måltid og til soving:)

Syns amming er vanskelig hvis vi ikke er hjemme. Han snur seg for den minste lyd. Så det blir amming når vi er hjemme, før hvert måltid og til soving:)
Veldig likt her! Kan såvidt sitte i stua her hjemme også, må helst sitte på soverommet for oss selv;)

Back
Topp