Bilstol 9-25 kg

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Hvilken har dere/vil dere anbefale?

Lurte på å kjøpe et ekstrasete siden vi kommer til å dele litt på kjøring til og fra bhg når lillebror kommer, men etter å ha tenkt litt så vurderer vi å kjøpe et hovedsete istedet siden vi uansett må kjøpe et før frøkna er stor nok til beltestol.

Vi har Besafe izi kid nå, men syns det er litt stort spesielt i min bil.
Har sett litt på Concord Reverso siden dette går opp til 23 kg og er isofix, og aner ikke hvor stor plass det tar, men ønsker tips til et som går til 25 kg :)

Er veldig fornøyd med Besafe izi plus og Britax Multi-tech!
Hører mye bra om axkid minikid, men har ingen erfaring med det setet selv. Er visst blant de stolene som varer lengst mtp lengde på barnet.

Britax max way

Hva slags bil har/hadde dere dette i? Ser det er ganske dypt sammenlignet med f.eks Hi-Way.

Har ikke målt det jeg har nå da, og får ikke gjort det før i morgen

Britax MaxWay eller Multi Tech. Begge går til 25 kg,og har barna har kunne sitte til de nådde maks vekt.

maxway har vi hatt til de to store (i avensis og i s max.) Det er plasseringsvennlig (smalt) og med god plass til store unger, de va nesten hhv 6 og 5,5 når de byttet det ut. (maxvekt vet jeg ikke, 8 åringen min er fortsatt 22 kg...)

maxway har vi hatt til de to store (i avensis og i s max.) Det er plasseringsvennlig (smalt) og med god plass til store unger, de va nesten hhv 6 og 5,5 når de byttet det ut. (maxvekt vet jeg ikke, 8 åringen min er fortsatt 22 kg...)
Det er vel ganske store biler sammenlignet med corolla. Tror jeg må ta med meg samboer en dag og se om vi får prøve på Barnas Hus.
Sliter med at det blir trangt for samboer om han skal kjøre min bil, med Besafe izi kid.
Vet du hvordan dybden er sammenlignet med det? :)

Helt klart axkid minikid. Det varte lengst til min eldste. Hadde også izi plus og maxway.

Det er vel ganske store biler sammenlignet med corolla. Tror jeg må ta med meg samboer en dag og se om vi får prøve på Barnas Hus.
Sliter med at det blir trangt for samboer om han skal kjøre min bil, med Besafe izi kid.
Vet du hvordan dybden er sammenlignet med det? :)
Besafe, vi hadde vel og merke et annet enn det du har da, er jo kjent for å være romfrekke. Det har vi bare hatt i avensisen (som ikke er like rommelig som s max, den har jo plass til hva det skal være) og det tok mer plass enn maxway i alle fall.

Men prøve er lurt

Maxway tar liten plass, brukte det i en golf uten problem bak fører :)
Vi liker også maxicosi to way pearl, god plass, god liggestilling, isofix og får fint plass til 4 åringen på 104cm og 14 kilo :)

Hva med BeSafe izi modular isize?
Det går vel og til max 18 kg, pga isofix, og er veldig dyrt. Om vi skulle hatt nytt babysete og, så hadde vi muligens gått for det om det ikke tar like stor plass som izi kid, men syns ikke det er verdt det når vi kun trenger sete nr 2.

Hva slags bil har/hadde dere dette i? Ser det er ganske dypt sammenlignet med f.eks Hi-Way.

Har ikke målt det jeg har nå da, og får ikke gjort det før i morgen
Volvo v70 og nissan xtrail. Har det hos pappa også, han har en toyota landcruiser (eldre modell).

Maxway går i polo også, men er ikke direkte behagelig å sitte foran det :-/ veldig fornøyd med setet da :-) i de småbilene det går i midten slik at det kommer mellom forsetene funker det supert!

Back
Topp