Mer melk i ene puppen

filifjonka

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Har alltid mer melk (virker på meg) i venstre da den er støtte og hardere, men T spiser godt fra begge. I natt våknet jeg, venstre var sprengt som vanlig mens høyre var helt myk og virket tom :o ga da fra den venstre, neste amming var venstre like sprengt og høyre noe hardere enn tidligere så hun spiser fra den nå.
I familien har alle mistet melken rundt dag 14 og T er nå 16 dager så livredd for det skal skje med meg også.
Langt innlegg men spørsmålet er skal jeg pumpe høyre pupp? Eller gi høyre og pumpe venstre? Hvor ofte bør jeg evt pumpe høyre siden den virker som produserer dårligere?

Jeg har også en pupp med mer melk, men ammer annenhver uansett. Det gjorde jeg sist også, og håndmelket det verste sprenget på den ivrigste puppen. Hadde melk i begge til jeg sluttet å amme da hun var et drøyt år!:)

Jeg har også en pupp med mer melk, men ammer annenhver uansett. Det gjorde jeg sist også, og håndmelket det verste sprenget på den ivrigste puppen. Hadde melk i begge til jeg sluttet å amme da hun var et drøyt år!:)
Så det er ikke unormalt :)
Betryggende å høre, så redd jeg skal miste i høyre bare :/
Ammer anvær nå, men får ikke til å bytte pupp under amming da nekter lillemor. Så bytter på anvær amming

Samme her :)

Så det er ikke unormalt :)
Betryggende å høre, så redd jeg skal miste i høyre bare :/
Ammer anvær nå, men får ikke til å bytte pupp under amming da nekter lillemor. Så bytter på anvær amming
Tror det er veldig vanlig!:) men om du lurer på noe mer med hvordan du ble gjøre det, så ring ammepoliklinikken eller ammehjelpen og gå litt mer individuelt tilpassa råd!:)

Tror det er veldig vanlig!:) men om du lurer på noe mer med hvordan du ble gjøre det, så ring ammepoliklinikken eller ammehjelpen og gå litt mer individuelt tilpassa råd!:)
Ok, takk! Har amme ekspert pp helsestasjon, kontakte henne :)

Samme her!

Har alltid mer melk (virker på meg) i venstre da den er støtte og hardere, men T spiser godt fra begge. I natt våknet jeg, venstre var sprengt som vanlig mens høyre var helt myk og virket tom :eek: ga da fra den venstre, neste amming var venstre like sprengt og høyre noe hardere enn tidligere så hun spiser fra den nå.
I familien har alle mistet melken rundt dag 14 og T er nå 16 dager så livredd for det skal skje med meg også.
Langt innlegg men spørsmålet er skal jeg pumpe høyre pupp? Eller gi høyre og pumpe venstre? Hvor ofte bør jeg evt pumpe høyre siden den virker som produserer dårligere?
Jeg har hørt at det er lurt å legge til ekstra på den puppen som det er mindre melk for å kanskje få i gang mer melkeproduksjon akkurat i den.
Jeg har hatt mer melk i venstre og da har jeg lagt til kanskje to ganger etter hverandre på høyre side og latt den venstre puppen vente selv om den er hard og full av melk, lot det verste bare renne av litt uten å pumpe for at produkjsonen skulle roe seg ned litt…

Hvet ikke om det er til noe hjelp men fikk det tipset av jordmor også har jeg lest masse på ammehjelpen. no da jeg har hatt sikkelig melkespreng og trengte råd..

Lykke til :-)

Jeg har hørt at det er lurt å legge til ekstra på den puppen som det er mindre melk for å kanskje få i gang mer melkeproduksjon akkurat i den.
Jeg har hatt mer melk i venstre og da har jeg lagt til kanskje to ganger etter hverandre på høyre side og latt den venstre puppen vente selv om den er hard og full av melk, lot det verste bare renne av litt uten å pumpe for at produkjsonen skulle roe seg ned litt…

Hvet ikke om det er til noe hjelp men fikk det tipset av jordmor også har jeg lest masse på ammehjelpen. no da jeg har hatt sikkelig melkespreng og trengte råd..

Lykke til :)
Glad for alle svar og tips :)
Tror jeg prøver å legge til som du, 2 på minste puppen så en på den fulle!
Skal sjekke ut den siden, viste ikke det fantes en sånn side :)

Jeg har med alle 3 hatt mer i den ene.

Det som hjalp meg denne gang, var å legge til begge bryst hver gang. Altså la han suge seg nesten ferdig på høyre, så tilby venstre rett etterpå (en rap i mellom).
Neste måltid suger han seg ferdig på venstre, og tilbyr høyre etterpå.

Da får jeg stimulert det det er minst i hver gang, + jeg er sikker på at han blir mett hver gang.

Om han ikke tok på det minste, etter å ha sugd på det det er mest i, pumpet jeg det med minst i, rett etter amming i et par dager.

Ta til deg det du tror kommer til å funke for deg;)
Vi er så forskjellige. Det er ikke alltid det samme funker for alle;)

Det som hjalp meg denne gang, var å legge til begge bryst hver gang. Altså la han suge seg nesten ferdig på høyre, så tilby venstre rett etterpå (en rap i mellom).

Da får jeg stimulert det det er minst i hver gang, + jeg er sikker på at han blir mett hver gang.

Om han ikke tok på det minste, etter å ha sugd på det det er mest i, pumpet jeg det med minst i, rett etter amming i et par dager.

Jeg leste feil, leste at du hadde melk i alle 3

Greit å få flere forskjellige råd så kan man prøve å se hva som funker best ;)
Takk for svaret :)

På den siden er det masse tips og man kan ringe å få hjelp også :-)

Åh, ammehjelpen.no er gull verd i vårres tid :) der finner du masse tips
Hvordan går det med deg nå?

Back
Topp