Hva gjør dere daglig?

Hjemme i mammapermisjon :)

Jobber 100% med hjemmeside/data/layout/copy/merkedsføring, men på et firma som tydeligvis ikke vil ha småbarnsforeldre som ansatte, så fikk si opp og har hjemmekontor til jeg slutter før jul. Da blir jeg arbeidsløs, men med godt mot, har heldigvis en mann som tjener mer enn godt nok for at vi skal klare oss, men da blir det ikke penger til ekstra kos og reiser osv :(

Kjære vene, det må da ikke kunne være lovlig?? Er du organisert?

I all verden.. er det lov !? :o Hørtes ikke helt riktig ut altså...
Det hørtes ikke mye lovlig ut? :/
Det er vel ikke lov?! :/
Det er ikke tillatt ved norsk lov å lede en bedrift slik at ansatte ikke kan få barn. Det er ikke tillatt å si opp eller be om oppsigelse av gravide.
Herregud, helt åpenbart en usaklig oppsigelse!
Nei, altså jeg har ikke en gang giddet å sagt at jeg er gravid igjen da de ikke har sett meg på en måned :) de endret helt arbeidsreglene og avtalen vår da jeg kom tilbake fra mammaperm med førstemann. Tidligere fikk jeg jobbe på toget til og fra jobb (pendler med direktetog 1 time hver vei) for å ikke bruke hele dagen på arbeidet, men nå som det var viktigere enn noensinne for å kunne hente i BHG og se sønnen min i hverdagen passet det visst ikke. Men de har dessverre lov til å endre på sånt, men nektet å si meg opp derfor fikk jeg si opp selv...

Kjære vene, det må da ikke kunne være lovlig?? Er du organisert?
Se svaret mitt over :-/ fagforeningen og jeg har forsøkt komme fram til en løsning med arbeidsplassen, men de var ikke interessert! Fikk ny sjef som er helt brødhue. To andre som har fått sagt opp også pga uenigheter!

Jeg er fulltidsstudent, og jobber i tillegg på en skole i en 10% stilling.

Se svaret mitt over :-/ fagforeningen og jeg har forsøkt komme fram til en løsning med arbeidsplassen, men de var ikke interessert! Fikk ny sjef som er helt brødhue. To andre som har fått sagt opp også pga uenigheter!

Høres ikke ut som er blivende sted uansett da. Ønsker brødhuet av en sjef lykke til med å hindre gjennomtrekk av folk i framtiden med den holdningen..

Jobber 100% fordelt på 3 ulike avdelinger.

Jobber 100% som sykepleier, men er for tiden sykemeldt pga. Hyperemesis (vært sykemeldt siden uke 6 og er nå i uke 14). Håper å kunne komme tilbake i jobb igjen snart, for nå er jeg møkklei av å gå hjemme å spy!

Jobber 100% som kokk (kjøkkensjef). Med kvalme og brekninger døgnet rundt er dette en stor utfordring. Pluss ar jeg begynner å få tilbake bekkenløsning. Sykmelding var ikke helt aktuelt for min fastlege , mener arbeidsplassen min på tilrettelegge for meg.

Jobber 100% i administrasjonen i en bedriftshelsetjeneste. Er helt perfekt nå når jeg trenger litt tilrettelegging å ha så mange flinke fagpersoner rundt meg, spesielt mtp ergonomi :happy:

Jeg er frisør og jobber 80% som jeg alltid har hatt etter barsel perm med jenta vår :-) godt å være i arbeid og innimellom :D får tiden til å gå fortere

Jobber som sykepleier på kirurgisk avdeling på sykehus :) 85% stilling, men prøver å ta på meg ekstra opp mot 100%.
På fritiden driver jeg med hest :) men førsteprioritet på fritiden er barn, mann og hus/hjem ;) venter nr 2 nå ❤️

Begynte i ny 60% stilling som kontormedarbeider for ei ukes tid siden, og er også instruktør (hund) i tillegg. Har tidligere vært vikar hos adecco, og hadde mest renholdsstillinger nå i år, så jeg er glad jeg fant noe annet både fordi renholdsoppdragene gjerne var på tunge industri-områder, og fordi det var så ustabilt med oppdragsmengde. Fikk tilbud om mer fast renholderstilling (ei krevende ei), men glad jeg slapp å ta den og at kontorjobben dukket opp. Ellers hadde jeg garantert endt opp sykemeldt lenge før permisjonsstart, og det har jeg ikke lyst til.

Har det veldig fleksibelt, og kan gjøre noe hjemmefra. :)

Må bare spør siden jeg er litt over gjennomsnittet interresert i hund! Hvilken type instruktør er du, og i hva? Og har du noen hunder selv, og isåffal, hvilken rase? :P

Barnepleier, 50% natt på sykehus. Har tatt mye ekstravakter, så har vel jobbet mer 70%. Men ikke etter jeg ble gravid.
Veldig travelt på jobb. Og mye tunge arbeidsstillinger. Så skal til legen for sykemelding i dag pga kraftig bekkenløsning.

100% stilling på et kontor der jeg driver med administrativt, markedsføring litt økonomi ol.
Så sitter mye i ro. Sleit med bekken me de to første. Så håper jeg slipper det nå. Satser på å være minst mulig sykemeldt denne siste gangen.

Back
Topp