Hva har dere gjort klart?

Heh, har kjøpt dette, men ikke pakket ut noe:
Vogn
Voksipose
Bilstolpose
Sengekant
Dyne+Pute
Fått babynest
Ammepute

Thats it :D Haha, sparer alt av nesting til etter eksamen 23 nov!

Mangler bare ungen, neida:p

-bilstolen står klar
- klærne er vaska, sortert og i skapet i 56-62.
- vugga står klar til å bæres opp, bare legge på laken og dyna.
- vuggestol står nesten klar
- vognene står klar til å klappses på understell.

Alt som mangler er liksom sånn så må gjøres rett før, så er utolmodig på å få inn og ut jula! Selv om det er såå koselig med jul<3

Har det meste i hus (unntatt vogna som ikke er betsillt enda). De fleste klærne er vasket og lagt i skap inne på vår garderobe.

Ellers så stresser jeg aldeles ikke med noen ting :) Planlegger ikke å montere og dra frem seng/vugge og slikt på enda noen uker :)

Hvorfor vasker alle barneklær? Er det ikke bra at babyen har på nytt tøy?
Kan være masse kjemikalier på nytt tøy. Jeg vasker alt av nytt tøy til babyen, men til meg gjør jeg ikke det :D

Pga kjemikalier. I tillegg syns jeg det stinker og tenk på alle de som tar på det i butikken, kanskje har det ligget på gulvet også. Nei fykj, vasker alt :P

Jeg har jobbet i klesbutikk i 6 år og vet hvordan klærne blir håndtert og det er ikke akkurat på en ren og fin måte. Plus at de ofte har vært på gulvet og blant masse støv osv. Greit at ungen får helt rene klær :) Vasker alltid det jeg skal ha inntil huden min før bruk :)

Stort sett er det meste klart. Den store jobben som gjenstår er å vaske alt av tøy osv. Må også få laget meg en oversikt over hva man har i de forskjellige størrelsene, vet jeg mangler noe men ikke hva :P

Stort sett er det meste klart. Den store jobben som gjenstår er å vaske alt av tøy osv. Må også få laget meg en oversikt over hva man har i de forskjellige størrelsene, vet jeg mangler noe men ikke hva :P
Å vaske alt av tøy tok meg 1 hel uke faktisk, det er ganske mye mer jobb enn det jeg trodde :o
Men veldig koselig da ;) hang akkurat opp siste vask med ullklær :p

Last edited:
Ting som er klart:
-Stelletoppen har vært klar siden sommer (hehehe)
-Barnevogn, må bare stille den om til liggedelen
- Bedsidecrib har vi, men er enda i eska, setter den opp nærmere termin da vi har en katt som er veldig bortskjemt og tror alle babymøblene er til den.
- Stokke tripptrappstol med nyfødtdel (Som katten for øyeblikket bruker som seng.. så må vaskes)
- Tøybleiene er mottat og vasket flere ganger slik at de absorberer bedre.
- Bilstol til nyfødt
- Babynest (Mamma har sydd :D)
- Dyne
- Vognpose (mamma har laget :D)

Ikke klart
- Er vel å vaske babyklær og vaske over vogn da den er kjøpt brukt.
- Mangler sikkert litt småting her og der, men ikke noe som ikke kan fikses etter minien kommer hvis hun kommer tidlig :)

Back
Topp