Noen som har dette smarte bilsetet?

Ser for meg at dette er sånn typisk smart greie som ikke holder norsk standard eller sikkerhet desverre :(

http://www.jollyroom.no/bilstoler/babybilstoler/babybilstoler/doona-bilstol-svart

Finnes i flere norske nettbutikker, med info om sikkerhetstester og alt sånnt! Ser kjempe fiffig ut om man trenger vogn som er enkel å ha med i bil å sånn, tror ikke d hadde vært noe for oss, som kommer til å trille mest i nærområdet! :)
Sikker på at det er sikkerhetstester som listes opp der? Ser mest ut som tester type "brukerfornøydhet". Har lite med teknisk sikkerhet å gjøre

Sikker på at det er sikkerhetstester som listes opp der? Ser mest ut som tester type "brukerfornøydhet". Har lite med teknisk sikkerhet å gjøre
D står at den har ECE R44 godkjenning, så da skal den være godkjent for d europeiske og skandinaviske markedet vel... et par andre testnummer der også, som jeg ikke vet hva betyr da... om d er noen andre krav spesielt for Norge vet jeg ikke da, men helt jalla er d nok ikke! :)

Takk Meli for at du faktisk svarer på det jeg spør om:)

Jeg glemte å spesifisere at jeg kjenner til flere nettbutikker som selger men ikke i butikk.

D står at den har ECE R44 godkjenning, så da skal den være godkjent for d europeiske og skandinaviske markedet vel... et par andre testnummer der også, som jeg ikke vet hva betyr da... om d er noen andre krav spesielt for Norge vet jeg ikke da, men helt jalla er d nok ikke! :)

At et setet er ECE R44 godkjent trenger ikke å bety at det vil bestå en krasjtest f.eks, bare at det er produsert etter gitte standarder. Veldig mange stoler blir slaktet i krasjtester, men de er fortsatt lov å selge.

Jeg har zapp xtra understell som bor i bilen. Det tar ca ingen plass. Og har adapter til maxicosi stolen, så da har vi en skikkelig stol, og likevel vogn på et blunk uten å ta henne ut av stolen.

Heller det enn en stol jeg aldri har sett en test av

De har den hos Babycare Lillehammer:) I butikk

At et setet er ECE R44 godkjent trenger ikke å bety at det vil bestå en krasjtest f.eks, bare at det er produsert etter gitte standarder. Veldig mange stoler blir slaktet i krasjtester, men de er fortsatt lov å selge.
Jeg er nok litt naiv, når noe er godkjent så tror jeg automatisk d er bra nok... :P er nok verdt å Google litt rundt etter seriøse tester å sånn da, om man vurderer noe som er litt ukjent :)

Jollyroom er svensk. Det er en .no side, men alle varene kommer fra karlstad.
Sverige er jo bedre enn Norge når det kommer til bilsikring, men også der kan det fint selges ubrukelige seter, selv om de ser godkjent. Det selges ikke seter som ikke er godkjent, men de kan stryke på alle punkter på tester likevel

Standarden tillater forøvrig 9 kg spedbarn forover. 15 kg på pute.

Jeg kjøper aldri bilstol uten å lese seriøse tester. (de er stort sett svenske ;-))

Jeg er nok litt naiv, når noe er godkjent så tror jeg automatisk d er bra nok... :P er nok verdt å Google litt rundt etter seriøse tester å sånn da, om man vurderer noe som er litt ukjent :)
Ja veldig lurt å sjekke krasjtester ;-)

Ingen vits med et dårlig godkjent sete når man kan kjøpe seter som er godt testet ut ;-)

Det kan bety liv eller død.

Jollyroom er svensk. Det er en .no side, men alle varene kommer fra karlstad.
Köp barnvagn er i Karlstad, mener Jollyroom er ved Göteborg, ihvertfall ikke Karlstad for da hadde jeg kjøpt mye mer enn jeg har gjort og hentet ved lageret :)

Köp barnvagn er i Karlstad, mener Jollyroom er ved Göteborg, ihvertfall ikke Karlstad for da hadde jeg kjøpt mye mer enn jeg har gjort og hentet ved lageret :)
Ja kanskje det var sånn. Svigerfar jobber en del i Sverige så han kjøpte bilsete til oss og understell til emmaljunga vogna. Ikke alt lett å huske hvem butikk som er hvor siden han jobber begge stedene.

Back
Topp