dere som er født i 91 og senere: skal dere ta HPV-vaksina mens dere ammer? I følge Folkehelseinstituttet er det ikke noe problem, men jeg er litt nervøs
hva tenker dere? 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Haha, skulle ønske jeg var født i 91 eller senere, men er dessverre født 81![]()
Me too :+pJeg og...haha![]()
Tenker jeg skal gjøre det etter hvert, men vet ikke når jeg får somlet meg til detHar ikke helt tenkt på at det skulle ha noe å si ifht amminga. Men tenker at det bør vel gå fint, samtidig så skader det vel ikke å vente litt med vaksina? Eller er man nødt til å ta den nå snart?
Her jeg bor må jeg ta den på onsdag hvis jeg skal ta den i denne omgangenmen vet at andre steder kan man bestemme selv når man skal ta den..er bare litt overnervøs for lillemor, haha!
![]()
Jeg ville ikke tatt den uansett pga bivirkningene.
Hva er hpv-vaksine og hvorfor får man det bare om man er født -91 eller senere?![]()
Jeg er født i 89, men betaler for å ta den Var på etterfødselskontroll i går og fikk resept, null problem. Den jeg skal ta er ikke den samme som dere da, den jeg tar er den som nå kommer inn i barnevaksinasjonsprogrammet og den beskytter mot flere av HPvirusene.
Ah, okiJa har ikke sjekket så mye opp i det, har bare sett at vi blir tilbudt via skolen. Ja, og så fikk vi jo sms da.. Men ser den, hvis det er mulig at lille blir påvirket så vil jeg jo heller evt. vente da tenker jeg
Men tror jeg må sjekke litt mer opp i det
![]()
Var det legen min sa iallefall og hun mente det gikk bra å ta mens man ammer. Jeg kommer sikkert til å vente til etter jul nå bare fordi jeg har det så travelt nå og må bytte fastlege.Hmm, er det bare det som er forskjellen? At den beskytter mot flere av virusene? Men du bekymrer deg ikke for å ta den når du ammer? Jeg kommer mest sannsynlig til å ta den selv..men man blir jo litt småhysterisk når man er redd babyen skal bli påvirka på noen måte![]()
Ja, og jeg ville ikke tatt den (uansett) pga bivirkningene.Bivirkninger kan man jo få av alle vaksiner.. spørsmålet her var i forbindelse med amming![]()
Hva koster det å ta den? Er jo 90-modell, så får den akkurat ikke.Jeg er født i 89, men betaler for å ta den Var på etterfødselskontroll i går og fikk resept, null problem. Den jeg skal ta er ikke den samme som dere da, den jeg tar er den som nå kommer inn i barnevaksinasjonsprogrammet og den beskytter mot flere av HPvirusene.
Gardasil som jeg skal ta blir totalt 1200krHva koster det å ta den? Er jo 90-modell, så får den akkurat ikke.
Hva koster det å ta den? Er jo 90-modell, så får den akkurat ikke.
Gardasil som jeg skal ta blir totalt 1200kr