Skal vi endelig bli flere?

En eller to?

Elsker forumet
Septembergull'17
Her er jeg, gravid i uke 4, positiv digital test i går. Må se på testen flere ganger for å være sikker på at jeg ikke drømmer!

Vi har en sønn på 1,5 år. Han brukte vi to år på å få til. Måtte gjennom 5 pergokurer og en sa (uke6) før det klaffa. I september i fjor bestemte vi oss for å starte prøvinga på nr to. Etter 11prøveperioder, hvor 8 var på pergo og en på ovitrelle i tillegg, og en sa (uke6) i sommer, har vi endelig positiv test igjen!
Krysser alt vi har for at spira klamrer seg fast i 9 mnd.

Har flere av de samme syptomene som da vi fikk guttungen. Ofte tisse, må opp en-to ganger om natta, plutselig kvalm når jeg spiser, generelt uggen og småsvimmel.
Håper jeg slipper virus på balansenærven denne gangen! For det var noen lange uker!

Jeg jobber som lærer, så julibaby passer perfekt! Slipper forhåpentligvis å sette inn vikar for de siste mnd av skoleåret før jeg går ut i permisjon.

Håper på litt ekstra oppfølging denne gangen, pga tidligere sa og min alder, er blitt 37 år. I tillegg til at vi hadde komplikasjoner etter fødsel sist.
Tidlig ul og andre undersøkelser og tester hadde vært fint.
Har gjort det en gang før, så vet litt mer hva jeg kan be om :happy:
 
Gratulerer så mye :) blir så spennende å følge alle etterhvert som tiden går :) vi har virkelig en spennende tid foran oss:)
 
Gratulerer så mye :) blir så spennende å følge alle etterhvert som tiden går :) vi har virkelig en spennende tid foran oss:)
Ja det har vi!
Gleder meg også til å følge med på alle forandringene i mnd framover!
 
Kvalmere og kvalmere :yuck: Treg mage og oppblåst.
Og så har puppene begynt å klø, spesielt på ytre underside :wideyed:
Guttungen og hunden er mer klengete enn vanlig og tålmodigheta mi synker et hakk om dagen :confused:
Men ellers har vi det fint!

En liten tanke jeg fikk i dag:
Leste en plass at hcg-nivået stiger raskere om det er fler enn en i magen...og jeg har ALDRI testa positivt så tidlig som nå :woot: det er ei uke tidligere enn alle andre graviditetene! Fikk et lite pustestopp et øyeblikk. I tillegg er jeg over 35, har gått lenge på pergo og har tvillinger i familien! Ganske spent på ul kan man si. Men blir like glad om det er en, to eller tre der inne :p
 
Min svigerinne fikk tvillinger tidligere i år etter pergo ;) hva tenker du om eventuelle tvillinger?
Vi er fornøyd med uansett antall ;) men kan bli litt tyngre svangerskap har jeg hørt... Men er klar for alt nå! :p
Skal til legen om to uker for undersøkelse, så får vi se om det blir tul også.:happy:
 
Huff den kvalmen! Nesten så jeg ikke kan holde det hemmelig på jobben... Sist ble jeg ikke kvalm før uke 7-8 :woot: men nå er jeg bare 4+6!
Ja, ja.... får holde ut ;)
 
Så vondt i magen i dag! Kjenner jeg er ganske nervøs. Måtte på do bare for å se om det var farge på papiret! Ekstremt redd for sa igjen akkurat nå kjenner jeg. Om ei uke og to dager er vi forbi uka vi hadde sa i sommer.
Prøver å tenke positivt, det er bare livmora som strekkes, det er bare tarmene som jobber saktere, jeg har sikkert spist noe jeg reagerer på (har div matintoleranser, de fleste er mengdeavhengig).
Er fremdeles kvalm, trøtt, humørsyk og må tisse ofte....
Håper, håper!
 
Men håp er ikke alltid nok...:smiley-angry017
Blodet kom i dag og jeg føler meg "normal" og tom med tanke på symptomer!
Og helt knust...Hadde virkelig trua på denne spira!
Må innom legen for å få bekrefta frykten, men har vært gjennom det to ganger før, så kjenner det igjen dessverre!:crybaby2
 
Men håp er ikke alltid nok...:smiley-angry017
Blodet kom i dag og jeg føler meg "normal" og tom med tanke på symptomer!
Og helt knust...Hadde virkelig trua på denne spira!
Må innom legen for å få bekrefta frykten, men har vært gjennom det to ganger før, så kjenner det igjen dessverre!:crybaby2
Ånei nå ble jeg lei meg :( Jeg håper virkelig blødningen kommer av noe annet <3 Masse lykke til <3
 
Fik time hos min gyn :happy: så takknemlig for å ha en gyn som bryr seg så mye at hun er på jobb en halvtime ekstra på en fredag!
Hun kunne dessverre ikke se noe. Ikke noe galt, men ikke noe liv! Men hun mente det var enda ei uke for tidlig til å se hjerteslag, så om jeg ikke blør mer i helga skal jeg på ny kontroll neste uke.
Fikk tatt hcg-blodprøve og skal ta neste på mandag.
Nå er det bare å krysse fingrene for at min følelse er feil og at alt er i skjønneste orden!
Har ikke blødd mer i dag, men sånn var det ved begge sa'ene jeg har hatt, spotting en dag, masse blod neste dag...bare ei uke senere!
I dag skal jeg prøve å bare slappe av og ha fredagskos med familien! :)
Så får sorgen komme om den må, men om jeg slipper er det supert!!;)
 
Ikke blødd i dag, men hatt en rar følelse i underlivet. Føles litt "lealøst" ut.
Tør ikke gjøre noe som helst i dag. Fikk beskjed fra gyn i går om å ikke løfte noe, har klart å holde det til nå!
Litt godt å kjenne at kvalmen er tilbake, håpet stiger, selv om morgendagen blir like nervepirrende!
 
Og der kom det friskt blod. Ikke mye, men nok til at det vistes godt på papiret!
Åååååh...disse berg og dalbane-følelsene! Blir gal av å være redd, nervøs, håpe, ønske, tro, tvile og kjenne på alt i løpet av en dag!!!! :wtf:
 
Og der kom det friskt blod. Ikke mye, men nok til at det vistes godt på papiret!
Åååååh...disse berg og dalbane-følelsene! Blir gal av å være redd, nervøs, håpe, ønske, tro, tvile og kjenne på alt i løpet av en dag!!!! :wtf:
Ånei! Men det trenger ikke bety fare på ferde da. I morgen du skal til legen igjen? <3
 
Ånei! Men det trenger ikke bety fare på ferde da. I morgen du skal til legen igjen? <3
Ja, skal tilbake i morgen. Brunlig utflod i dag...kjenner jeg ikke aner hva det betyr!
Venta egentlig at det skulle fosse blod i dag, slik som starten av de to sa'ene jeg har hatt.
Vi bare venter nå...
 
Ja, skal tilbake i morgen. Brunlig utflod i dag...kjenner jeg ikke aner hva det betyr!
Venta egentlig at det skulle fosse blod i dag, slik som starten av de to sa'ene jeg har hatt.
Vi bare venter nå...
Huff jeg håper så inderlig det går bra <3
 
Uff. Håper det var en ufarlig blødning, og at alt er i skjønneste orden!
 
Åneei :( Håper tiden går kjempefort frem til i morgen slik at du får et svar! Krysser fingrene!
 
Hvordan går det med deg?<3
Ikke så bra med tanke på graviditet. Mistet enda en spire og er ganske langt nede.
Men har søkt hjelp hos lege, og får støtte i tiden framover.
Så får vi se om vi prøver på nytt eller lar det ligge.
Takk for at du spør. :Heartred
 
Back
Topp