På'an igjen :)

Travel.mamma

Ønsker så sårt nr.2
Så var det dags for å prøve igjen på siste.
Det skulle være siste baby som kom i 2015, men.. gubben var ikke helt ferdig, så da ble det en til siste, men dette blir aller siste.
Symptom: nattevandrer, spiser helst snop og drikker mest brus ikke bra... men føler meg høygravid selv om symptomene lar vente på seg.
Spennende er det uansett.
I følge appen er jeg 5+6 nå og det er ennå kjempelenge til jeg evnt. Får en ultralyd. Tror faktisk første ultralyd blir en screening på st.olavs i uke 12 om jeg ikke tar helt feil.
Det er noe lenge å vente syns jeg
Lange slitsomme dager med hus, mann og to barn, men snart skal vi på bryllupsreise... det blir utrolig godt!
 
Finnes det noe som heter "mase-kvalme"? Litt som "mase-rier", bare kvalme.....
altså kjennes det ut som jeg skal bli kvalm, men det slår liksom ikke skikkelig ut... blir uggen, men ikke så kvalm at man brekker seg eller spyr... bare masete i kvalmemagen?
Gudbedre så mye rart man skal lirke ut av seg ! Hehehe...
 
Har blitt helt hekta på youtube og alle de revealing-videoene! Spesielt når de avslører kjønn på baby. Hver gang jeg ser rosa så strigråter jeg og hulker som bare det. Når det kommer blått kjenner jeg hele kroppen stritte imot å tenker " jah, for det har jeg jo ikke sett før "....
savnet etter en liten datter er enormt, kanskje enda mer siden jeg "vet"det er en gutt...
men... det blir en vakker gutt denne gangen også! Det er jeg sikker på!
 
Her kvernes det hver dag, hele tiden..
jeg er gravid!! Er jeg gravid?? Klart jeg er gravid!!
Symptomer? Nei.. eller jo...
mannen min mener jeg har hauevis med symptomer" ingen tvil om hva som skjer her".
Og tenker jeg meg godt om, så vet jeg at det er noe i det han sier.
Men.. disse "stille" symtomene er ikke di jeg venter på! Jeg venter på de ekstreme, ubehagelige, forferdelige symptomene!! Hvorfor???
Jeg aner ikke!! Men jeg ser jo at flere av oss gjør det!
Pussig at vi ønsker å ha det fælt fordi vi da først skal tro at det skal gå bra?!
Hva har skjedd med oss jenter??

Jeg måtte legge tenketankene på hylla i går, så jeg mala stua lilla! Jeg syns det ble helt nydelig og gubben var enig, så da var ikke det så ille da... men.. det var ikke den malingen jeg trodde det var, så nå håper jeg bare at jeg ikke har hatt skadelig maling her.. baahh... dette hodet får aldri fred fra meg .. hehehehe!!!
 
Så har jeg sett feil her og der, men.. er altså 7+0 i dag!
Er rart egentlig.. tiden har gått så fort!

Nå sitter jeg barnevakt for
tantejentene mine, da pappan(min bror) ser ut til å ha fått seg en blindtarmbetennelse :/
Håper bare han blir raskt bra, for gudhjelpemeg han hadde vondt :-o

Så da får natten gå sin gang, lese bok, se på tv og drikke kakao mens jeg passer på at jentene sover godt! :)
 
8+3 i dag.

Fortsatt har jeg ikke hatt noe ultralyd eller noen blodprøver tatt. Det er så merkelig i og med at det var mye av den slags med de to første.
Jeg har heller ingen fysiske symptomer, så det er nesten så jeg sitter å venter mensen når som helst...

Nå har vi kommet hjem fra bryllupsreise i Venezia. Nydelig tur med et fryktelig hotell. Skulle være fire stjerner, men jeg gir det to!!
Opplevelsen får full pott! :D

Jeg måtte kjøpe meg en test da jeg var der nede, for å skjønne at jeg fortsatt var gravid. Jeg hadde så fryktelig lyst på vin, men kunne jo ikke ta meg et glass om jeg var gravid.. og joda... jeg var fortsatt gravid i følge testen i alle fall.
Nå er det enda en stund til jeg får ultralyden og engstelsen for at noe er galt bygger seg opp mer og mer hver dag. Jeg føler meg ikke gravid!

Merkelig dette!!

min bror ble operert for blindtarmbetennelse og ble sendt tilbake på sykehuset dagen etter han var kommet hjem, med blodpropp i lungene...
Men.. nå er han heldigvis frisk! :)

Godt å komme hjem til barna. Kjenner jeg er best på hjemmebane! ;)
 
8+3 i dag.

Fortsatt har jeg ikke hatt noe ultralyd eller noen blodprøver tatt. Det er så merkelig i og med at det var mye av den slags med de to første.
Jeg har heller ingen fysiske symptomer, så det er nesten så jeg sitter å venter mensen når som helst...

Nå har vi kommet hjem fra bryllupsreise i Venezia. Nydelig tur med et fryktelig hotell. Skulle være fire stjerner, men jeg gir det to!!
Opplevelsen får full pott! :D

Jeg måtte kjøpe meg en test da jeg var der nede, for å skjønne at jeg fortsatt var gravid. Jeg hadde så fryktelig lyst på vin, men kunne jo ikke ta meg et glass om jeg var gravid.. og joda... jeg var fortsatt gravid i følge testen i alle fall.
Nå er det enda en stund til jeg får ultralyden og engstelsen for at noe er galt bygger seg opp mer og mer hver dag. Jeg føler meg ikke gravid!

Merkelig dette!!

min bror ble operert for blindtarmbetennelse og ble sendt tilbake på sykehuset dagen etter han var kommet hjem, med blodpropp i lungene...
Men.. nå er han heldigvis frisk! :)

Godt å komme hjem til barna. Kjenner jeg er best på hjemmebane! ;)

Gøy å lese :) er samme her , jeg er 7+4, ikke tatt noen blodprøver eller ultralyd , lurer på hver dag om jeg er gravid da alle disse rare symptomene er borte , føler meg nå tipp topp egentli :) men er vell så forskjellige :)

Skal du på TUL? :)
 
Gøy å lese :) er samme her , jeg er 7+4, ikke tatt noen blodprøver eller ultralyd , lurer på hver dag om jeg er gravid da alle disse rare symptomene er borte , føler meg nå tipp topp egentli :) men er vell så forskjellige :)

Skal du på TUL? :)

Hei! Så hyggelig med tilbakemelding! :)

Jeg har ikke hatt noe særlig symptomer denne gangen fra start til nå.. syns det er så merkelig! Jeg har vært gravid fem ganger og har mistet to av dem, men hver eneste gang har jeg ihvertfall hatt en ting som har vært likt og det har vært ømme bryster... kan ikke si jeg har det engang... :O blir jo litt engstelig, men må vel tenke at det er greit å seile igjennom et svangerskap uten plager da... :/

Jeg skal til utvendig ultralyd 30. november... syns det er lenge å vente. Spesielt etter alle de sørgelige trådene som dukker opp innimellom... der mødre har mistet spiren og ikke vært helt klar over det engang... og så få vite det på ultralyd at hjertet sluttet å slå flere uker før.. ?!? Det er så skummelt og enormt trist!! :nailbiting::sad010
 
Hei! Så hyggelig med tilbakemelding! :)

Jeg har ikke hatt noe særlig symptomer denne gangen fra start til nå.. syns det er så merkelig! Jeg har vært gravid fem ganger og har mistet to av dem, men hver eneste gang har jeg ihvertfall hatt en ting som har vært likt og det har vært ømme bryster... kan ikke si jeg har det engang... :O blir jo litt engstelig, men må vel tenke at det er greit å seile igjennom et svangerskap uten plager da... :/

Jeg skal til utvendig ultralyd 30. november... syns det er lenge å vente. Spesielt etter alle de sørgelige trådene som dukker opp innimellom... der mødre har mistet spiren og ikke vært helt klar over det engang... og så få vite det på ultralyd at hjertet sluttet å slå flere uker før.. ?!? Det er så skummelt og enormt trist!! :nailbiting::sad010

Bare hyggelig :)
Vi skal jo ikke klage egentli , er jo fantastisk å føle seg frisk :) har vært enormt trøtt idag , går rundt som en zombie Hehe ..

Jaa , jeg vet , helt grusomt å vente , leser veldi mye forskjellig , å sååå mange som mister .. var ikke klar over at det var så vanlig :)
Har prøvd å tenke mindre på det , og la dagene gå :) for noen uker siden var D helt grusomt var livredd :)
 
I morgen har jeg fått time til legen.. skal diskutere tidlig ultralyd.
Ingen svangerskap er like, men siden dette er femte gangen jeg går gravid og jeg ikke har noen tegn som samsvarer med de andre gangene, ble visstnok også legen litt nyfiken om det kan være noe som ikke stemmer her... så nå blir det noe spennende i morgen.
Håper bare alt er i orden og at det virkelig er et svangerskap jeg kan danse meg igjennom uten plager...

Jeg har jo hatt økning i hcg siden testene har blitt mer tydelig, men har alltid hatt ømme bryst/brystvorter, men har ikke antydning til det denne gangen... har ventet og ventet, men nei... ingenting.. er en del oppblåst da.. men det er ikke unormalt for meg i og med at jeg ikke tåler frukt, bær,grønnsaker og sukker ( noe av det beste jeg vet!!)

Nei.. må nok se for å tro det, så jeg håper legen er raus nok til å sende meg til ultralyd nå.....
kjedelig å reise hjemmefra bare for å vite at det kanskje ikke er liv... da vil jeg helst vite det hjemme med mine.
Ultralyden jeg skal ta på st.olavs handler mer om nevralrørsdefekter i og med at jeg har et barn fra før med det.
Je takler den beskjeden hjemmefra, men jeg takler ikke å høre andre ting så langt unna mine.

Håper jeg får se hjertet, slik at jeg kan få slappet av og slått meg til ro med graviditeten..
 
Krysser fingerne for at alt er iorden. Lykke til!

Regner med du har fått oppfølging før svangerskapet også ettersom du allerede har et barn med nevralrørsdefekt. Skal du ikke da ha sterkere folat-dose?
 
Krysser fingerne for at alt er iorden. Lykke til!

Regner med du har fått oppfølging før svangerskapet også ettersom du allerede har et barn med nevralrørsdefekt. Skal du ikke da ha sterkere folat-dose?

Oppfølging har jeg ikke fått, men har fått folat 1mg tabl. på resept som jeg har gått fast på fra en måned før jeg sluttet med p-piller. Men det var på eget initiativ :)
 
Dårlig at det var på eget initiativ da, mener ha hørt det for noen år siden nemlig. Ei som måtte abortere et barn med alvorlig nevralrørsdefekt fikk beskjed om det ved videre prøving.
 
Dårlig at det var på eget initiativ da, mener ha hørt det for noen år siden nemlig. Ei som måtte abortere et barn med alvorlig nevralrørsdefekt fikk beskjed om det ved videre prøving.
Jeg har savnet oppfølging.. med nummer to, så måtte jeg klage på psyken for å få oppfølging under svangerskapet, men føler nesten det ble under feil "kriterie" hvis du skjønner?! Ble litt stemplet som psykisk syk og ikke traumatisert etter sist fødsel.. men men.. jeg klager gjerne på psyken igjen om det er det som skal til :/
 
Nå kan jeg trygt si at jeg er skjelven!
Legen fant bare en tom fostersekk :(
Er henvist til videre ultralydundersøkelse hos en anerkjent gynekolog her i byen, så får vi se om han ser noe :/
Mange tusen tanker i hodet nå..
tom fostersekk? Er jeg kortere på vei enn hva vi har trodd? Var ultralydapparatet for gammelt og utdatert? Var det det at legen ikke hadde tatt ultralyd før?
Eller er det bare ikke noe baby?

Det er så rart.. merkelig... helt uforståelig, men samtidig logisk med tanke på manglende symptomer...

Håper jeg kommer inn snarest, så alt blir avklart raskt... dette er nervepirrende!!!
 
Jeg har savnet oppfølging.. med nummer to, så måtte jeg klage på psyken for å få oppfølging under svangerskapet, men føler nesten det ble under feil "kriterie" hvis du skjønner?! Ble litt stemplet som psykisk syk og ikke traumatisert etter sist fødsel.. men men.. jeg klager gjerne på psyken igjen om det er det som skal til :/

det blir liksom feil kriterie ja, men man gjør det som trengs for å få den oppfølgingen man trenger. Leit det systemet ikke alltid fungerer som det bør.
 
dobbelpost
 
trippelpost
 
Nå kan jeg trygt si at jeg er skjelven!
Legen fant bare en tom fostersekk :(
Er henvist til videre ultralydundersøkelse hos en anerkjent gynekolog her i byen, så får vi se om han ser noe :/
Mange tusen tanker i hodet nå..
tom fostersekk? Er jeg kortere på vei enn hva vi har trodd? Var ultralydapparatet for gammelt og utdatert? Var det det at legen ikke hadde tatt ultralyd før?
Eller er det bare ikke noe baby?

Det er så rart.. merkelig... helt uforståelig, men samtidig logisk med tanke på manglende symptomer...

Håper jeg kommer inn snarest, så alt blir avklart raskt... dette er nervepirrende!!!
Å hjelpe meg.
Vet hvordan du har det!

Var det utvendig UL så er det helt normalt at de ikke klarer se babyen enda.
Ved innvendig så er det fremdeles mulighet.
Vet ikke om du har sett mine tråder inne på skjult?
Jeg hadde UL 6+3 og 7+3 (innvendig) og har ikke funnet noe embryo enda, bare gestasjonssekken og visstnok morkake/plommesekk på siste UL. Mine blodprøver er eksemplariske og ifølge dem er alt som det skal. Venter på ny UL i slutten av uka for å se om vi snart kan se noe.
Har lest en del på siden misdiagnosed miscarriages og fått litt håp der. Noen som må over 9 uker og tilogmed 12 før de plutselig ser babyen. Uten forklaring på hvorfor man ikke har sett dem før.

Om man har bakoverbøyd livmor så må UL-proben ved innvendig UL brukes i annen vinkel enn man normalt gjør for at ikke det skal se tomt ut.
Krysser fingerne for deg!
 
Å hjelpe meg.
Vet hvordan du har det!

Var det utvendig UL så er det helt normalt at de ikke klarer se babyen enda.
Ved innvendig så er det fremdeles mulighet.
Vet ikke om du har sett mine tråder inne på skjult?
Jeg hadde UL 6+3 og 7+3 (innvendig) og har ikke funnet noe embryo enda, bare gestasjonssekken og visstnok morkake/plommesekk på siste UL. Mine blodprøver er eksemplariske og ifølge dem er alt som det skal. Venter på ny UL i slutten av uka for å se om vi snart kan se noe.
Har lest en del på siden misdiagnosed miscarriages og fått litt håp der. Noen som må over 9 uker og tilogmed 12 før de plutselig ser babyen. Uten forklaring på hvorfor man ikke har sett dem før.

Om man har bakoverbøyd livmor så må UL-proben ved innvendig UL brukes i annen vinkel enn man normalt gjør for at ikke det skal se tomt ut.
Krysser fingerne for deg!

Hei igjen!
Nei, har ikke lest trådene dine, men det trur jeg at jeg skulle gjort :)
Det er så merkelig dette!
Måtte ta en test da jeg kom hjem.. en sånn med ukeindikator... den ble jo 3+, så der er det jo innafor.. hadde skjønt det om den hadde vist noe mindre...
Håper bare det dukker opp noe etterhvert, for jeg kjenner ikke noe plass at jeg orker å begynne på nytt igjen... :/
Jeg snakket med jordmor i dag og jeg får komme til tidligere og hyppigere samtaler hos henne enn hva jeg har "krav" på, så det er da bra... så får vi se da.. hva som skjer videre... men jah... jeg er som et stort spørsmålstegn for øyeblikket....
 
Back
Topp