Søke fødeplass

TJ

Forelsket i forumet
Nå har jeg lest endel om at man bør søke fødeplass i god tid! I oslo anbefales det at om man vil føde på Ullevål eller riksen, så bør man søke så tidlig som i uke 8 av savngerskapet. Merker dette stresser meg litt, da jeg ikke hadde noen planer om kontroll så tidlig i svangerskapet....

Dette var aldri et tema de forrige svangerskapene. St.olavs har bestandig plass.

Når skal dere søke? Og har dere noen plasser dere virkelig ønsker å føde? Og evt når skal dere på deres første svangerskapskontroll? :)
 
Oi, dette er nytt for meg:eek:
Viste ikke at man måtte søke, må man søke overalt i landet?
Jeg vil føde på st.olavs i Trondheim :happy:
 
Oi, dette er nytt for meg:eek:
Viste ikke at man måtte søke, må man søke overalt i landet?
Jeg vil føde på st.olavs i Trondheim :happy:
Det sender inn brev til sykehuset. Så lenge du bor i Trondheim så er du garantert å få plass der.
Jeg har født der i 2011. Trivdes godt. Er nok bare i oslo at alt er stress :p
 
Ante ikke at en må være så tidlig ute :O her jeg bor gjør legen det automatisk når en er kommet til et bestemt punkt i svangerskapet, og det er mye senere enn uke 8. Hadde en venninne som ville føde i Oslo uten at hun bodde der, og hun måtte søke tidlig.
 
Ante ikke at en må være så tidlig ute :O her jeg bor gjør legen det automatisk når en er kommet til et bestemt punkt i svangerskapet, og det er mye senere enn uke 8. Hadde en venninne som ville føde i Oslo uten at hun bodde der, og hun måtte søke tidlig.
Ja og på sommeren er det stor pågang.... jeg får litt sånn panikk.. er eneste ullevål jeg ønsker. Ellers må jeg på ahus... Riksen har ikke enerom
 
Ja og på sommeren er det stor pågang.... jeg får litt sånn panikk.. er eneste ullevål jeg ønsker. Ellers må jeg på ahus... Riksen har ikke enerom
Så bra du fant ut av det! Håper du får plassen du vil ha :) vi hadde familierom sist, og det var kjempebra! Alle tre sov sammen og det var god plass :) blir nok ikke det igjen med termin i juli :p
 
Så bra du fant ut av det! Håper du får plassen du vil ha :) vi hadde familierom sist, og det var kjempebra! Alle tre sov sammen og det var god plass :) blir nok ikke det igjen med termin i juli :p
Samme her...sa etter fødselen at e helst ikke ville dele rom;fikk et 4mannsrom heilt aleine. ..:D tro kje d bli lige luksus neste gang... :confused:
 
Vi fikk valget mellom Elverum, Kongsvinger og Lillehammer på første kontroll hos jordmor mener jeg. Hun sendte brevet så alt var klart i god tid.
Var så heldig å føde akkurat når hun var på vakt! :happy:
Var nok ikke vanlig å få et rom alene, men pga komplikasjoner etter fødselen måtte mannen min bo på sykehuset med oss alle 5 dagene.
Gir gladelig opp enerom om jeg slipper opperasjon og narkose og blodoverføring ;)
 
For Oslo tror jeg kun at det er viktig å søke tidlig om man vil på Riksen.
Sånn var det hvertfall da jeg søkte sist.
Men sikkert verdt å sjekke om man har spesifikke ønsker:happy:
 
Stemmer at man bør søke tidlig hvis du vil på abc, men nå er jo juli en av de populær mnd også å føde på :p så kanskje greit å søke. Jeg skal på Ahus igjen i hvert fall
 
Back
Topp