Stramming over magen

Johanneandrea

Flørter med forumet
Hei flotte dere! Denne helga og starten på uka har vært litt tøff - det hele startet på lørdag. Jeg fikk stramminger i/over magen, kunne ligne på kynnere, men ikke helt. Det ga seg, men kom tilbake på søndagen. Søndags kveld ble de såppas ille at jeg dro til legevakta - og legen fant ikke hjertelyd. Tankene raste i hodet, men fikk ganske raskt kommet på akutten og tatt ultralyd. Alt viste seg å være i orden med den lille! Legene forstod likevel ikke hva som "feilte" meg, og nå er jeg sykemeldt denne uka. Når jeg røyser meg og går kommer strammingene, men det er bedre når jeg sitter/ligger. Er det flere som opplever eller har opplevd det samme? Synes ikke det ligner kynnere som fra forrige svangerskap, men det er ikke godt å si.

Hmmm...jeg kjenner ikke noe sånt og hadde heller ikke sånn vondt i forrige svangerskap (hadde konstante kynnere). Det hørtes litt skummelt ut så det var bra du fikk tatt ul. Kan du høre med en jordmor? Kanskje hun vet mer om sånt?

Jeg hadde det hele forrige svangerskap. Kunne nesten ikke gå over stuegulvet før det kom. Var sykemeldt hele sv.skapet pga det :/
Jordmor skjønte ikke hvorfor det var sånn...

Hmmm...jeg kjenner ikke noe sånt og hadde heller ikke sånn vondt i forrige svangerskap (hadde konstante kynnere). Det hørtes litt skummelt ut så det var bra du fikk tatt ul. Kan du høre med en jordmor? Kanskje hun vet mer om sånt?
Jeg skal ikke til jordmor på en stund, men til legen neste uke. Skal høre mer da, er jo så slitsomt å ikke kunne stå/gå uten at magen "trekker seg sammen".

Jeg hadde det hele forrige svangerskap. Kunne nesten ikke gå over stuegulvet før det kom. Var sykemeldt hele sv.skapet pga det :/
Jordmor skjønte ikke hvorfor det var sånn...
Så de fant ikke ut hvorfor det var sånn med deg? Mente de det var kynnere? Jeg håper jeg slipper å være sykemeldt ut svangerskapet, men kan jo nesten ikke gjøre noe :p

Jeg skal ikke til jordmor på en stund, men til legen neste uke. Skal høre mer da, er jo så slitsomt å ikke kunne stå/gå uten at magen "trekker seg sammen".

Hmmm...jeg kan ikke tenke meg at en lege er så godt kjent med slike plager, men forhåpentligvis har du en lege som er over gjennomsnittet god på gravidplager :(

Så de fant ikke ut hvorfor det var sånn med deg? Mente de det var kynnere? Jeg håper jeg slipper å være sykemeldt ut svangerskapet, men kan jo nesten ikke gjøre noe :p
Ja de mente det var kynnere, men når jeg først fikk det så måtte jeg jo ligge halve dagen....Men som km sa så er vi alle forskjellige. Og deretter fikk jeg jo bekkenløsning så jeg måtte gå med krykker og bekkenbelte...joda,skikkelig fint sv.skap :P

Kan høres ut som kynnere. Mine kynnere har komet tidlegare for kvart svangerskap og blitt tydligere for kvart svangerskap. Kynnerane eg hadde med fyste var ikkje samme som med nr.3. Med nr.3 var dei ganske mykje tydlegare. Så lenge det roer seg når du slapper av er det eit godt tegn. Mine var ikkje vonde, men plagsomme/ubehagelige og slitsomme. Viss eg var sliten ein dag kunne eg få kynnere bare eg satt feil/magen blei klemt på ein måtte. Bare det at blæra var full trigga kynnerane... Håper det roer seg for deg. Er veldig slitsomt og irriterende..

Back
Topp