Vero90
Flørter med forumet
Hva slags studie tar du?Jeg går 2. Året på bachelorstudie og vil virkelig ikke ta permisjonHar ikke snakket med rådgiver enda.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hva slags studie tar du?Jeg går 2. Året på bachelorstudie og vil virkelig ikke ta permisjonHar ikke snakket med rådgiver enda.
Snakket med rådgiver på skolen, og hun sa det at hvis jeg klarer å gjøre ferdig praksisene som er frem til mars. Så kan jeg ta ut sykemelding og skriv på at jeg har født i april, slik at jeg kan levere bacheloroppgaven i oktober. Men da er det viktig at jeg ikke tar ut permisjon:/ Det er visst mange muligheter, og man kan alltid ta ut permisjon når som helst, hvis man føler det ikke går underveis. Og deretter ta det igjen neste år![]()
Egentlig må man ikke snakke med de så tidlig, for det eneste man kan gjøre er å vente å se hvordan man føler segSå kjekt å høre om tilretteleggingJeg ser at jeg selv blir nødt for å ta kontakt med rådgiver/veileder slik at jeg kan forhøre meg med mine muligheter også. Hadde virkelig vært herlig å gjøre seg ferdig med året, det er jeg fast bestemt på!! Men om jeg hadde hatt mulighet til å få en tilsvarende ordning som deg eller lignende hadde jo det virkelig vært betryggende
![]()
Har enda ikke annonsert graviditeten for noen på skolen, og da jeg ikke er synlig gravid er det heller ingen som spør. Føler meg litt flau for å fortelle da det ikke syntes. Men et føre var prinsipp her er jo slettens ikke dumt. Så en har litt mer informasjon å forholde seg til og evt vet hva en går til
![]()
Egentlig må man ikke snakke med de så tidlig, for det eneste man kan gjøre er å vente å se hvordan man føler segDen eneste grunnen til at jeg gjorde det var at jeg skulle ut i sykehuspraksis og der har de f.eks strålebehandling ved kreft, som de som er gravide ikke skal være borti. Men er som du sier greit å være føre var uansett
Jeg måtte fortelle det til noen i klassen fordi jeg var så dårlig i starten
Det kommer nok naturlig å si det etterhvert
![]()
De legger opp så jeg slipper det jeg ikke kan gjøreAah, akkurat! ja det høres ikke så gunstig ut med stråling i praksis nei, men de legger vel det til rette vil jeg troNår skal du i praksis da? Jeg skal i praksis selv, men den eneste faren jeg står ovenfor er at den har en varighet på 3 uker og da til så seint som 07.04 hvor jeg har termin 18.04. Her er det virkelig ikke rom for tidlige overraskelser
hehe
De legger opp så jeg slipper det jeg ikke kan gjøreJeg har praksis fra 1/11 - 22/12 og neste praksis fra 24/1 - 31/3. Så alt må gå som smurt her også. hehe. Er det første mann for deg? Hører at man går over tiden da, så da får du ev. håpe på det eller så får man ta det som kommer
Skal ikke være lett det her
![]()
ah da er det jo nesten som å starte på nytt, selv om du sikkert husker lit fra forrige gangÅ, da er du ganske på tampen du også ja! For meg er dette 2., men mitt første barn fikk jeg i 2008, så jeg er vel så godt som fersk når det er så lenge siden, skikkelig attpåklatthehe Forrige gang gikk jeg 9 dager over termin, så blir spennende å se hvordan det går denne gangen. Heldigvis går de obligatoriske forelesningene mot slutten rundt termin, så håper ikke det blir nok en ting å tenke på (fravær). Ellers får jeg bare trene meg opp på multitasking i mellomtiden
Hvordan er det med deg da, første, eller?
![]()
ah da er det jo nesten som å starte på nytt, selv om du sikkert husker lit fra forrige gangJa er min første og alt er litt rart, og nå venter jeg bare på bevegelser i magen
Kjent noen bevegelser enda?
Multitasking går alltid. hehe. Er så vanskelig å planlegge når man ikke vet om det kommer til å gå etter planenDet er også veldig mye legetimer, jordmor osv som gjør at man går glipp av litt, og at man må passe på de dagene som er obligatoriske
![]()
Ja er alltid bra med ekstra ultralyder hvor man kan både se bevegelser og høre hjerte slåJa det er litt å passe på med obligatorisk undervisning. Jeg er også med i et forskningsprosjekt med gravidere med psoc, så har litt ekstra oppfølging der også, men alt i alt så er nå det bare kjekt, særlig når det også innebærer ekstra ultralyderJa husker en del fra forrige svangerskap
Syntes bare det er synd at jeg ikke tok vare på gravidboken uke for uke som jeg brukte sist gang. Var nemlig ganske flink å notere i den, men kvittet meg med den for noen år tilbake i forbindelse med flytting. Har enda ikke kjent noe som jeg kan være sikker på er bevegelser, men må si jeg gleder meg skikkelig til den tid kommer
Forrige gang kom de ganske tidlig nemlig, hvor det til og med var mulig å kjenne bevegelsene uten på magen ca rundt uke 17-18. Er 17 uker i morgen, så begynner å bli skikkelig ivrig etter å kjenne noe nå. Nærmer det seg med ultralyd for deg da, eller har du allerede vært kanskje?

Ja er alltid bra med ekstra ultralyder hvor man kan både se bevegelser og høre hjerte slåJeg gleder meg også til å kjenne bevegelser, for da får man på en måte en bekreftelse på at det går bra inni der
Mistet forrige gang, så er ekstra bekymret tror jeg. Jeg skal på ultralyd den 14.november så er ikke lenge til
Hva med deg?

åå så spennende med ultralyd da. Tror det blir mer virkelig daå, det var leit å høreMen da er det vel betryggende og godt å ha kommet så langt i svangerskapet, om ikke annet
Og enig med deg om ultralydene, mange av og er jo litt på tuppa i disse månedene. Jeg skal på ultralyd om en uke!!!! Iiiiik
du og du hvor jeg gleder meg! Og lurer faktisk på om jeg kan ha kjent noen forsiktige dytt i dag :O Ble så opphengt i å kjenne etter at jeg falt nesten helt ut av timen og hva som foregikk framme på tavlen, jeg var jo bare ivrig etter å kjenne etter
Har hatt så mye luft og vært oppblåst i magen, slik at disse boblene som sprekker som det er snakk om er ikke godt å si om kan være fosteret eller annet
Skal dere vite kjønnet da forresten? Håper alt går bra for dere, er sannelig ikke mange dagene igjen.
![]()
åå så spennende med ultralyd da. Tror det blir mer virkelig dahaha, akkurat som jeg skulle skrevet det selv. Jeg har også hatt sånne aha opplevelser og lurer på om det er luft eller bevegelser
Men tenker at jeg har jo ikke reagert sånn med luft før, så hvorfor skal jeg tenke over det nå
Ja vil gjerne vite kjønnet. Tror du man helt sikkert får vite det på ultralyd? Det står nemlig ikke det i den brosjyra vi fikk fra sykehuset. HVa med dere? Vil dere vite kjønnet?
Krysser fingrene for at alt er som det skal på ultralyd
Jeg vil gjerne ha alle symptomene jeg, for da føler jeg meg gravid
Har du mange plager forresten?
Åja så det ble faktisk mulig å se barnet til slutt med litt saft og hoppingHehe ja det er nok mange av oss som er i samme bås når det kommer til de boblene kontra bevegelserNår det kommer til om en får vite kjønnet eller ikke baserer jeg det egentlig bare på egne erfaringer (altså en
) og hva jeg har hørt. Når vi var på ultralyd med vår første var det ikke mulig å se kjønnet umiddelbart, men jeg ble da tilbudt sukkerholdig saft og bedt om å bevege meg/hoppe litt smålig på gulvet for å få babyen til å bevege seg. Da ble det plutselig mulig å se at det var en jente vi ventet
Vi har veldig lyst til å vite kjønnet også denne gangen, vi har også besluttet å ta med datteren vår på 8 år da hun er like ekstatisk som det vi er. I utgangspunktet anbefales det ikke å ta med barn da det ikke er gitt at alt står bra til, men da jeg har vært på flere ultralyder og forholdene har vært bra så langt så vil vi likevel trosse rådene og ta henne med
det er jo så kjekt å se babyen bevege seg framfor kun å se "standstill" bilder. Akkurat nå har jeg ikke noe særlig med symptomer nei, er veldig tett i slimhinnene for tiden som gjør at jeg må puste med munnen om natten (HELT FORFERDELIG), står visst at dette er veldig vanlig rundt denne tiden av svangerskapet.. Men jeg er enig med deg, når en ikke kjenner bevegelser fra babyen enda er det litt betryggende med gravidsymptomer, da på godt og vondt for å få den bekreftelsen
I bare det å ha følelsen av å være gravid, mens senere i svangerskapet kommer vi nok ikke til å mene det samme hehe. Hvordan er det med deg om symptomer da? Og hvordan går skoledagen opp i det hele?
![]()
Åja så det ble faktisk mulig å se barnet til slutt med litt saft og hoppingJeg håper å få vite kjønnet, men det viktigste er at alt er i orden. Det er nok morro for 8 åringen å være med å se. Da blir det litt mer virkelig for henne også
Jeg har også tette slimhinner og snorker da mer xD Og det virker som jeg er konstant forskjøla og dette har vært gjennom hele graviditeten til nå. Uten om det er jeg bare veldig trøtt og jeg har kramper i beina om natten. Skoledagen går greit egentlig uten om trøttheten når jeg har senvakter og nattevakter
Sant som du sier at vi ikke kommer til å savne mye symptomer senere i svangerskapet. Hvis sparkene kommer er jeg fornøyd
Hvordan er det med deg og skole og graviditet?