• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Kan baby spise dette?

Regiakakao

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Lagde en type bolognese til middag i dag. Det ble rester, så jeg tenkte å kjøre det i stavmikseren og fryse det som middag til lille frøken på 6 mnd. Men så kom jeg til å lure litt på om alle ingrediensene er OK?

Det jeg hadde oppi var:

Karbonadedeig
Squash
Gulrot
Champinjong
Hakkede tomater på boks (green choice)
Olivenolje
Glutenfri pasta
Cayennepepper
Paprikakrydder
Tørket basilikum

Saltet ikke.

Er det innafor?

For meg hørtes dette greit å fryse ned til baby :) endte det med at du gjorde det tross ingen svar her?

Gitt at det ikke var salt i karbonadedeigen og det ikke var for hatt (Cayenne) så burde det gå bra

Oj. begynne med middag allerede ved 6 mnd? jeg aner ikke hvordab jeg skal begynne med grøt og slik. Er 3 mnd nå og ønsker så smått å begynme snart.

Oj. begynne med middag allerede ved 6 mnd? jeg aner ikke hvordab jeg skal begynne med grøt og slik. Er 3 mnd nå og ønsker så smått å begynme snart.
Ikke enda. Ikke ved tre mnd. Vente

Men middag når de er seks mnd, særlig de som ikke fullammet i seks mnd, er ikke uvanlig. Jeg fullammet i seks mnd. Begynte med grøt, og et par uker senere smak av middag. Alle tre gangene (alle tre ungene)

Det er ganske vanlig det

Smaksprøver ved 6 mnd ved fullamming, og fortsatt skal morsmelk være hovednæringen i 6 mnd til. :)

Det er ikke mye middag de spiser om gangen i starten nei.

Noen ikke på lenge

Mi yngste er ti mnd, og fortsatt spiser hun ikke mer enn en halv porsjon beregnet for alderen

(men søstra på fem år gjør heller ikke det...i forhold til sin alder altså)

Ikke enda. Ikke ved tre mnd. Vente

Men middag når de er seks mnd, særlig de som ikke fullammet i seks mnd, er ikke uvanlig. Jeg fullammet i seks mnd. Begynte med grøt, og et par uker senere smak av middag. Alle tre gangene (alle tre ungene)

Det er ganske vanlig det
Ok :) Jeg tenkte på å begynne med grøt :p men er så usikker på hvordan man skal gjøre det. jeg har gitt mme siden han var 1.5 uke :)

Ok :) Jeg tenkte på å begynne med grøt :p men er så usikker på hvordan man skal gjøre det. jeg har gitt mme siden han var 1.5 uke :)
Om barnet får bare mme er anbefalingen smaksprøver av grøt fra fire mnd.

Da kjøper du en pakke grøt for barn fra fire mnd og lager en smaksporsjon, det står på pakken. Bare noen få skjeer spiser baby til å begynne med. Mer og mer. Lag større porsjoner når alt blir spist opp.

Ja. Eller så koker du grøt selv, det er ikke hokkus pokkus, men litt mer tiltak da.

Om barnet får bare mme er anbefalingen smaksprøver av grøt fra fire mnd.

Da kjøper du en pakke grøt for barn fra fire mnd og lager en smaksporsjon, det står på pakken. Bare noen få skjeer spiser baby til å begynne med. Mer og mer. Lag større porsjoner når alt blir spist opp.

Ja. Eller så koker du grøt selv, det er ikke hokkus pokkus, men litt mer tiltak da.

Takk for svar :)

Back
Topp