Grøthjelp 3mnd

Ccaa

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sensommerbarna 2019
Nå er det ikke lenge til vi skal begynne med grøt. poden har fått mme og nå begynner jeg åtenke på hvordan vi skal gjøre det med grøt når han blir 4 mnd. Så dere som har startet så tidlig med grøt, hvordan gjorde dere det og hvilken grøt brukte dere?

Hvilken grøt du skal gi tenkte jeg på...
Åja, sånn ja :) jeg skjønner at jeg må gi 4 mnd grøt. tenkte mer på hvilke merke folk rund om kring bruker jeg og hvordan de begynner å gi det, på dagen /kvelden, begynne med ei skje eller et par skjeer osv :p

Vi begynte med Nestlé sin 4 mnd grøt til poden. Vi gav tidlig på dagen 1 gang daglig i 2 uker. Gav tidlig i tilfelle han reagerte med oppkast/diaré/andre måter, lettere å holde øye med han på dagtid ;)
Lagde en bitteliten porsjon (lurer på om det kanskje står "oppskrift" på en bitteliten "prøve"-porsjon på pakken deres?), og gav 1 eller 2 skjeer helt i starten. Man trenger jo litt tid til å bli vant til smaken og en fastere konsistens enn melk :)
Var selvfølgelig veldig uvant for poden, og det ble mye søl i starten. Pappaen satt med han delvis oppreist på fanget siden han var for liten til å sitte selv.
Det er bare å prøve seg frem. Denne måten funket fint for oss, men kan jo hende din vil ha mer tidligere også.

Begynte med 4 mnd grøten til nestle, den ble ikke spist opp før jeg begynte å lage selv av hirse og havre. Lager dette enda :) mini er 9,5 mnd

Gi heller avokado, potet, søtpotet, fruktmos, og lag grøten selv om du allikevel velger å gi det. Mye sunnere, og bedre for babyen! :)

Vi lagde grøten selv.
Ville ikke begynt med grøt. Ville heller gitt grønnsaksmoser med litt meierismør. Begynte heller ikke før etter 6mnd.

Back
Topp