Brød og leverpostei

Xtal

Forelsket i forumet
Aprillykke 2016
Maiblomstene 2020
Tenkte å begynne å gi brød til lille. Hvilken type brød anbefaler dere? Og hvilken leverpostei er best å gi?

Sniker fra feb-16
Vi startet med god gammeldags kneip brød. Å bruker kyllingpostei. På februar forumet er det noen barn som har reagert på vanlig leverpostei da det inneholder ansjos.
Men lille her foretrekker prim fremfor alt annet :)

Vi gir grovbrød med den klassiske gule "barne"-leverposteien :)

Det er en del salt og mettet fett i leverpostei. Tror den fra jippi (er det menys eget barnemarke tro?) kom best ut i test. Er hvertfall greit å sammenligne salt og leverinnhold i butikken og kjøpe den som kommer best ut. Eller så kan du lage selv, det skal jeg prøve etterhvert :)
Angående brød så er det også en del salt i mye brød, og jeg synes mye brød er veldig "klebete" og ser for meg at det kan sette seg litt fast i munnen. Som en klump med brunost :p Har planer om å bake brød selv også når mini skal begynne med brød. Men skal jeg kjøpe kommer jeg nok til å velge et med litt fiber og fullkorn :)

Sniker fra feb-16
Vi startet med god gammeldags kneip brød. Å bruker kyllingpostei. På februar forumet er det noen barn som har reagert på vanlig leverpostei da det inneholder ansjos.
Men lille her foretrekker prim fremfor alt annet :)
Prim ja, det har jeg ikke tenkt på. Er det bra å gi babyen?

Det er en del salt og mettet fett i leverpostei. Tror den fra jippi (er det menys eget barnemarke tro?) kom best ut i test. Er hvertfall greit å sammenligne salt og leverinnhold i butikken og kjøpe den som kommer best ut. Eller så kan du lage selv, det skal jeg prøve etterhvert :)
Angående brød så er det også en del salt i mye brød, og jeg synes mye brød er veldig "klebete" og ser for meg at det kan sette seg litt fast i munnen. Som en klump med brunost :p Har planer om å bake brød selv også når mini skal begynne med brød. Men skal jeg kjøpe kommer jeg nok til å velge et med litt fiber og fullkorn :)
Da skal jeg sjekke ut Jippi og sammenligne litt i butikken. Syns det er så vanskelig det her, redd for å kjøpe noe som ikke er bra. Lage selv tror jeg ikke jeg blir å gjøre, nok med å lage middager fra bunn (littegranne lat...)
Ver du hvordan brød du skal bake? Her baker jeg Skappel brød til oss selv men den har for mye frø til at mini kan spise den (evt så må jeg begynne å kverne de når jeg baker).

Jeg gir det brødet vi spiser, som regel havrebrød, og den leverposteien vi spiser. Som oftest den vanlige leverposteien. Men ikke så ofte ho får brød enda, tendens til å sette i halsen enda..

Han får det brødet vi har i skuffen, alltid grovt brød, men ingenting hokus-pokus med det :p Gir han stabburets leverpostei, den gule boksen. Er ikke store mengdene han får i seg, så jeg er på ingen måte bekymret for saltinnhold osv :)

Da skal jeg sjekke ut Jippi og sammenligne litt i butikken. Syns det er så vanskelig det her, redd for å kjøpe noe som ikke er bra. Lage selv tror jeg ikke jeg blir å gjøre, nok med å lage middager fra bunn (littegranne lat...)
Ver du hvordan brød du skal bake? Her baker jeg Skappel brød til oss selv men den har for mye frø til at mini kan spise den (evt så må jeg begynne å kverne de når jeg baker).

Ser den, men tenker også at med mindre ungen bare spiser leverpostei så er det ikke så farlig hva man velger. Her er en nyere test enn den jeg har sett, http://www.dagbladet.no/2016/02/04/tema/mat/matsiden/test/neringsinnhold/43018269/
Jippi var vel ikke der, men som du ser er det mye bra å velge i mellom i vanlige butikker :)

Skappelbrødet jeg tenkte å lage selv også, mamma baker det i alle varianter bare bytter ut meltyper osv som etter det hun har. Sålenge tørrvarene stemmer med mengde i originaloppskriften blir det kjempegodt :)

Back
Topp