Influensavaksine

Huffameg, dette høres ikke noe godt ut :( God bedring, så får vi håpe medisinene hjelper deg fort :)

Noen som vet om immunforsvaret blir dårligere når man er gravid? Jeg har aldri vært så mye syk som nå :(

Jeg vet ikke om det gjør det, men det virker jammen slik synes jeg:p Jeg har hatt vondt for å svelge og drikke i 4.uker nå. Husker jeg var langvarig forkjølet i 1.trimester da jeg gikk gravid med sønnen også. Bestemoren min sa at det er et godt tegn (gammel overtro). :D

Jeg vet ikke om det gjør det, men det virker jammen slik synes jeg:p Jeg har hatt vondt for å svelge og drikke i 4.uker nå. Husker jeg var langvarig forkjølet i 1.trimester da jeg gikk gravid med sønnen også. Bestemoren min sa at det er et godt tegn (gammel overtro). :D

Jeg spurte legen idag om babyen ødelegger immunforsvaret, han bare lo og sa at den ødela det nok ikke, men man ble kanskje litt mer mottakelig for bakterier osv :) Jeg som aldri blir syk har hatt sååå mye rart siste ukene :P

Var hos legen i dag og han insisterte på at jeg måtte ta vaksinen. Hadde egentlig ikke tenkt å gjøre det, men jeg stoler såpass på ham at da får jeg høre på fagfolkene. Skal ta den 21. november.

Anbefaler alle å ta vaksinen. Her ligger jeg på 9.dagen med heftig influensa. Har ikke sovet mer enn 1,5 time sammenhengende en eneste dag eller natt. Hoster til jeg spyr, konstant hodepine, ingen matlyst... går ofte på do for å unngå uhell når hostebygene kommer. Feberen kommer og går og stemmen forsvant tirsdag... :-/
Crp'n var altfor høg og måtte til med pencillin og paracet. Ikke kult i det hele tatt .. :-(
Uff, god bedring!!
Jeg hadde noe lignende rundt uke 25 forrige svangerskap. Jeg beklagde meg til legen at jeg ikke hadde fått tatt vaksinen, men da sa han at det var ikke sikkert det hadde hjulpet, da dette kunne være noe helt annet. Sa det sikkert for at jeg ikke skulle gå rundt og angre på at jeg ikke hadde vaksinert meg da.. :P jeg kommer til å ta vaksinen om et par uker, denne gangen... ;)

Jeg tenker at jeg skal ta vaksinen når jeg har passert 12 uker. Syns alltid jeg har vært så mye syk før da jeg har vært gravid, derfor ønsker jeg å være forberedt denne gangen;-)

Jeg glemte å spørre om det da jeg var hps legen sist. Kan jeg bare ringe ned og avtale med de i skranken/de på laben?

Jeg glemte å spørre om det da jeg var hps legen sist. Kan jeg bare ringe ned og avtale med de i skranken/de på laben?
Jeg glemte det også sist jeg var der. men "heldigvis" viste det seg at jeg hadde UVI da jeg leverte urinprøve noen dager etter (siden jeg også glemte den da jeg var til legen :P ), så da ringte hun for å informere om den antibiotikaen jeg skulle få, og jeg fikk en anledning til å spørre om vaksinen også ;) Hjelpes for en lang historie bare for å si at vaksinen kunne jeg bare stikke innom lab'en på legekontoret og få satt :o :D :p

Bare til info.... du må vente 20 min etter du har tatt den, regn inn det når du skal feks betale for parkering :) det visste ikke jeg, så var nervepirrende å vente, bot eller ikke bot.. heheh

Da har jeg tatt den :D

Helt ærlig, så er jeg litt nervøs for å ta den selv. Er redd den KAN gjøre skade. Sikkert 1 av 1000 tilfeller, men er likevel redd for å være den ene...:oops:

Helt ærlig, så er jeg litt nervøs for å ta den selv. Er redd den KAN gjøre skade. Sikkert 1 av 1000 tilfeller, men er likevel redd for å være den ene...:oops:
Nei, man kan jo aldri vite noen ting sikkert.. Tror ikke det skjer noe alvorlig så ofte som i 1 av 1000 tilfeller, men jeg vet jo ikke. Er uansett mer redd for hva som kan skje hvis jeg IKKE tar den. Har nemlig lest noen artikler om akkurat det. :-/ Og jeg regner med FHI har gjort disse vurderingene for oss gravide, så da velger jeg å følge anbefalingene. :)

http://www.aftenposten.no/norge/--G...avaksine-for-a-unnga-schizofreni-104972b.html

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Anne-Berit-fikk-influensa-og-mistet-barnet-325712b.html?spid_rel=2

(Hvis noen er redd for å lese om det verste må dere ikke lese denne siste i hvert fall!)

Jeg skal ikke ta den, tror jeg? Er kanskje naiv, men mener at legen burde nevnt det dersom jeg burde ta den? Har vært hos legen ganske mange ganger pga diverse ting.. Får spør neste gang :)

Jeg skal ikke ta den, tror jeg? Er kanskje naiv, men mener at legen burde nevnt det dersom jeg burde ta den? Har vært hos legen ganske mange ganger pga diverse ting.. Får spør neste gang :)
Jeg tenker det samme som deg! Legen burde nevnt det for meg, det har han ikke gjort. Så avstår for nå. Pluss at jeg har hatt influensa 1 gang i hele mitt liv. Å det er endel år siden!

Ja legen min nevnte det heller ikke, før plutselig nå sist gang! Var da nesten i uke 15. Er såååå usikker på om jeg skal ta den!!

Legen min nevnte ikke noe om den, så jeg spurte, og joda - den anbefalte hun på det sterkeste. Sånn har det vært i begge svangerskapene.

Legen min nevnte ikke noe om den, så jeg spurte, og joda - den anbefalte hun på det sterkeste. Sånn har det vært i begge svangerskapene.
Samme her. Måtte spørre selv og da sa hun at den "måtte" jeg komme og ta.

Hva skjer med at legene ikke sier noenting, men så er det sååå viktig liksom? Burde de ikke si det til alle gravide uansett da? Burde jo være prosedyre å nevne det til alle gravide...

Back
Topp