Mistanke..

Mirmamm

Glad i forumet
Junibarna 2015
Hvis noen gir deg en dårlig magefølelse, hva gjør du?
Har generelt få bilder av mine barn på nett, eksakt 3 stk på fb og bare folk jeg faktisk kjenner som venner. På whatsapp har jeg brukt et bilde av begge mine som profilbilde da jeg bruker det til å sende bilder med familie. Tenkte ikke på at det er synlig for alle som har mitt nr lagret på tlf :/
Fikk plutselig melding igår av en mann som gikk i klassen min første semester på høgskolen, hadde nesten ikke kontakt med han bortsett fra en gruppeoppgave.
Han er kanskje i 40-årene og jeg var da 19, nå 26.
Han startet mld med å si at jeg hadde søte barn og lurte på om jeg husket han, ville at jeg skulle ta kontakt så vi kunne hilse på hverandre.
Helt uskyldig melding egentlig, men den ga meg helt frysninger på ryggen. Profilbilde på whatsapp er byttet ut med en tegning.
Hadde varsellampene lyst hos dere også? Hadde dere gjort noe?

Mistanke om hva?

Mistanke om hva?
Hva han vil med mine barn. En fremmed som vil ha kontakt med mine barn syns jeg er rart. Det er ikke et menneske som det er naturlig at tar kontakt hvis du skjønner, 7 år etter at vi hadde et gruppearbeid og INGEN samtaler om noe annet :s

Hadde ikke svart. Kan jo hende han bare ville flørte med deg, men er jo ikke noe poeng i å ha noe med han å gjøre. Du får vel ikke gjort så mye annet enn å ignorere han

Hva han vil med mine barn. En fremmed som vil ha kontakt med mine barn syns jeg er rart. Det er ikke et menneske som det er naturlig at tar kontakt hvis du skjønner, 7 år etter at vi hadde et gruppearbeid og INGEN samtaler om noe annet :s
var det barna dine han ville hilse på da?

mine varsellamper hadde ikke begynt å lyse helt enda.. men jeg ville nok ikke dratt for å treffe mannen.. heller bare latt være og svare han på meld, og evt svare kort.. 'ja, nei, mhm...'

Er noen ganger man bare får en følelse, av at noe ikke stemmer. Har ikke tenkt å svare han nei.

Er noen ganger man bare får en følelse, av at noe ikke stemmer. Har ikke tenkt å svare han nei.
Er jo ganske vanlig å komplimentere barna :) hadde ikke stusset noe særlig over det.. Men ba han spesifikt om å få treffe barna da?

Jeg hadde faktisk reagert om en jeg ikke hadde snakket med på 7 år hadde sendt meg en melding og sagt at barna mine var søte, hadde tenkt at jeg ikke burde ha bilder av dem liggende på nett. Ikke fordi jeg hadde trodd det var noe galt med ham, men fordi jeg ikke ønsker å ha bilder liggende offentlig. Har noen på fb, men profilen er lukket og det er kun venner som kan se bildene. Har vært relativt obs på det :)

Ellers tror jeg at han bare husket deg, hadde et godt øye til deg, og prøver seg?

Er jo ganske vanlig å komplimentere barna :) hadde ikke stusset noe særlig over det.. Men ba han spesifikt om å få treffe barna da?
Han startet ikke samtalen med hei, husker du meg? Men med å snakke umiddelbart om barna mine, ga inntrykk av at han ville ha kontakt med oss og ikke bare meg.

Jeg hadde faktisk reagert om en jeg ikke hadde snakket med på 7 år hadde sendt meg en melding og sagt at barna mine var søte, hadde tenkt at jeg ikke burde ha bilder av dem liggende på nett. Ikke fordi jeg hadde trodd det var noe galt med ham, men fordi jeg ikke ønsker å ha bilder liggende offentlig. Har noen på fb, men profilen er lukket og det er kun venner som kan se bildene. Har vært relativt obs på det :)

Ellers tror jeg at han bare husket deg, hadde et godt øye til deg, og prøver seg?
Er som deg veldig forsiktig med bilder på nett, så nå fikk jeg hvertfall greie på at profilbildet mitt på whatsapp kan ses av alle som lagrer nr mitt på tlf.

Synd du fikk frysninger av den mld. og følte ubehag. Selv syns jeg ut i fra hva du skriver her at det er helt uskyldig. Når noen sier jeg har pene barn takker jeg, for de har jo helt rett. Jeg sier rett som det er at andre har flotte barn, rett og slett fordi de er det. Kanskje han er ensom ?

Det at han sa at barna dine er søte var sikkert bare en måte å starte meldinga på. Du virker litt paranoid.
Mulig jeg er paranoid, men heller det enn naiv. Er generelt ganske åpen mot folk flest, men når det gjelder barna mine er jeg som en hissig bjørnemor :p

Meldingen høres jo uskyldig nok ut den, men får du dårlig magefølelse, så stol på den!

Mulig jeg er paranoid, men heller det enn naiv. Er generelt ganske åpen mot folk flest, men når det gjelder barna mine er jeg som en hissig bjørnemor :p
Finnes en mellomting mellom naiv og paranoid vet du.

Naiv er å svare "ja. Ungene mine er nydelige, her har du flere bilder av dem :-)" men det finnes en mellomting. Ikke møte, avvise eller ikke svare. Det er ikke nødvendig å bli naiv eller paranoid ;-)

Back
Topp