Larver

alltidrosa

Betatt av forumet
Hei vet ikke om dette er riktig sted å spørre men jeg vet ingen andre steder å spørre . Bare slette om det ikke passer
Meeeen:

/skulle gå igjennom all julepynten min for å sortere og kaste ting jeg ikke trenger lenger
Til min store skrekk finner jeg MASSSSE larver som ligner på riskorn i bunn av posen.
Hjelpes meg. En etter en kasse er "smittet" jeg vet ikke om det er kommet med forje sted eller om det kommer herfra. Stått inne i en bod i snart ett år.
Jeg finner ingen stede som forklarer meg hva slags larver det er heller
.
Noen som vet hva jeg skal gjøre . Hvordan drepe de!?
Eller hvordan larver det kan være?
Huff skikkelig lei meg nå .

Sikker på at det ikke er riskorn fra en stuffet nisse figur med hull på magen? ;) om det er tilfelle kunne jeg tenkt meg å legge ting som kan fryses i en brødposer lukket igjen og hatt i fryseren en stund...

Har det kommet fukt eller lignende? Jeg hadde nok kastet det. Grøss og gru. :|

Hei vet ikke om dette er riktig sted å spørre men jeg vet ingen andre steder å spørre . Bare slette om det ikke passer
Meeeen:

/skulle gå igjennom all julepynten min for å sortere og kaste ting jeg ikke trenger lenger
Til min store skrekk finner jeg MASSSSE larver som ligner på riskorn i bunn av posen.
Hjelpes meg. En etter en kasse er "smittet" jeg vet ikke om det er kommet med forje sted eller om det kommer herfra. Stått inne i en bod i snart ett år.
Jeg finner ingen stede som forklarer meg hva slags larver det er heller
.
Noen som vet hva jeg skal gjøre . Hvordan drepe de!?
Eller hvordan larver det kan være?
Huff skikkelig lei meg nå .

Tips! Ta bilder av larvene, logg på Facebook. Finn "Petter Bøckmann Fanklubb" og last bildet opp der, spør om de vet :) De har identifisert ting før, kanskje de kan hjelpe :)

Sikker på at det ikke er riskorn fra en stuffet nisse figur med hull på magen? ;) om det er tilfelle kunne jeg tenkt meg å legge ting som kan fryses i en brødposer lukket igjen og hatt i fryseren en stund...
helt sikker. disse bevegde på seg (spy) juck
dreper frying alle larver eller går de i dvale ?

Har det kommet fukt eller lignende? Jeg hadde nok kastet det. Grøss og gru. :|
denne boden er bak badet , men ikke fuktig der. den første "posen jeg fant det i var en sånn dekk pose fra ikea og alle de to andre eskene med jule ting var infisert av levende og døde larver.
huff kastet en stor søppel sekk alt. men er en del ting fra min barndom som jeghellst ikke vil kaste om jeg ikke må. og det er MYE julepynt å kaste før jul - (gråter litt ) huff vi skal liksom holde den første julen for alle i familien . æsj ass

Kan du få tatt bilde av det?

Rører det seg, sånn at du vet det er larver?
huff jeg må vel ta ett bilde men jeg må vente til babyen har sovnet. masse bevegelse og det endete med at de var over alt på badet etter at jeg hadde ryddet igjennom de andre eskene med julepyt på for å sjekke om de var der og ... æsj de var det

Jeg hadde kastet det for å unngå spredning hvis det ikke var arvegods typ tippoldemors heklede juleduk. Den kan vaskes.

Jeg hadde kastet det for å unngå spredning hvis det ikke var arvegods typ tippoldemors heklede juleduk. Den kan vaskes.
Der er jeg og men mannen min synes vi skal redde det som reddes kan. Typ elektriske jule ting ol er jo safe . Men vet ikke om jeg liker tanken på å ha de inne

Jeg ville nok ha sprayet radar på alle tingene, (insektsdreper) latt tingene stå en plass der du har mulighet for å lufte etter 30 min.
Så støvsuget og vasket tingene. Trenger ikke å kaste alt.
Og samtidig sprayet inne på boden og stengt igjen døren og vinduene. Tatt en skikkelig rengjøring der inne etter en stund og sortert alt for å være sikker på at alt er borte.

Vi har satt alt i boden ut nå. Skal gå igjennom det snart. Lur ide med radar. Takk. Skal hente en støvsuger i morgen (har sentral støvsuger så er ikke så keen på å bruke den ) Hehe

Back
Topp