Flaskebarn

BilFrue

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sensommerskattene 2023
Hei.

Dere med Flaskebarn.. Har de økedøgn på samme måte som når de ammes?

Og i dag har mini (11uker) spist 8 (vet det blir to til dette døgnet, siden kl er 18:30) små måltider. Mellom 50-150ml PR måltid, flest små. Går 1 1/2 - 2 timer mellom.
Er dette tegn på øking? Er det mulig å få måltidene større og sjeldnere? Eller går det seg til og det er sånn nå siden hun er vandt til å amme?

Blander alltid 150ml, og hun spiser til hun er mett. En sjelden gang drikker hun alt.

Vi er nye på dette, så ønsker erfaringer og tips.

(Langt og rotete innlegg...)

Det tror jeg faktisk! Akkurat sånn har nemlig jenta mi vært også! Skrev et innlegg om det på juliforumet siden hun kom før termin. Fikk noen svar der :) Nå er hun 14 uker og spiser alt fra 60-120 ml, men jeg har ikke stressa noe mer med det.

Storesøster var flaskebarn og hun hadde noen slike kaotiske spisedøgn innimellom. Det gikk seg til! Bortsett fra all flaskevasken, så likte jeg igrunn å ha flaskebarn. Mye lettere å styre og lage rutiner på måltidene:) Lykke til!

Min sønn på 9.5 uker er slik nå. Jeg fullpumper så det er mm han får, men den siste uka har han krevd mat hver andre time. Spiser 160- 170 ml hver gang....

Storesøster var flaskebarn og hun hadde noen slike kaotiske spisedøgn innimellom. Det gikk seg til! Bortsett fra all flaskevasken, så likte jeg igrunn å ha flaskebarn. Mye lettere å styre og lage rutiner på måltidene:) Lykke til!
Noen tips til å få rutiner?

Min sønn på 9.5 uker er slik nå. Jeg fullpumper så det er mm han får, men den siste uka har han krevd mat hver andre time. Spiser 160- 170 ml hver gang....
Hjelpes! Gi deg mens leken er god, sier jeg bare:) Fantastisk at han får din melk og at du fullpumper, så misforstå meg rett, men husk også at det blir folk av han om du gir deg. Hold på såkornet du synes det går greit, men føl det ikke som noe nederlag å gi seg. Han er heldig som har fått morsmelk i mange uker:)

Hilsen ei som lot pumpinga gå til hodet på seg:D

Noen tips til å få rutiner?
Huff, jeg husker nesten ikke hvordan vi gjorde det, eller om vi egentlig gjorde så mye for det selv. Jeg tror kanskje det bare gikk seg til etterhvert..? Eller, jeg husker vel at jeg var ganske nøye på at jeg ikke tilbød melk mellom måltidene selv om hun skrek, for da ble det så mange skvetter og små måltider, og mye melk som ble kastet. Husker at hun spiste hver 3. time ca, og at hun stort sett spiste like nye hver gang.

Et tips til hvordan pumpingen kan bli kjekkere. Jeg pumpet i 6 mnd til storesøster. Jeg begynte å høre på lydbok når jeg pumpet. Da gledet jeg meg faktisk til å pumpe :D

Haha, er andre gangen jeg fullpumper og ja det går til hodet på en... går nesten sport i det og jeg " konkurerer" med meg selv om å få ut mest mulig på hver pumping. Er stress de ukene jeg er helt alene med ungen som forøvrig ikke sover mer enn max 30 i slengen på dagtid... tenker å holde på en mnd til, så får vi se. Nesten vanskelig å slutte også, blir nesten en mani....:D

Back
Topp